Hned na začátek si pojďme říci, že lidské tělo zkrátka není uzpůsobenou k dlouhodobému sezení za volantem ani v kanceláři. Sedět několik hodin bez pohnutí v jedné pozici je pro lidské tělo nezdravé a dříve nebo později se projeví bolestivé následky. V některých situacích však člověk nemá na vybranou a proto je potřeba přijít s protiopatřeními.
Se svými tipy jak přežít cesty na dlouhé vzdálenosti se prostřednictvím webu Stuff.co.nz podělila závodnice, motoristická novinářka a televizní moderátorka Rebecca Jackson. Co je tedy potřeba udělat, abychom minimalizovali škody způsobené našemu tělu a vyhnuli se bolestem?
„Dlouhé sezení za volantem může způsobovat velkou námahu pro naše tělo. Bez pravidelných zastávek k protažené nohou může řidič po čase pociťovat bolest a ztuhlost v krku, ramenou a zádech; únavu očí, která se může změnit v bolest hlavy nebo otoky dolních končetin," uvedla Jackson.
K jejím oblíbeným cvikům proti ztuhlosti za volantem patří cviky při kterých se dělají krouživé pohyby kotníky, různé protahování nohou, protahování lýtek, kroužení pasem, kroužení rameny, kroužení krkem a dokonce i kroužení očima.
Cviky spojené s kotníky, nohami a lýtky jsou určeny k podpoře cirkulace a eliminaci ztuhlosti. Jsou velice jednoduché a navíc se při nich můžete opřít o svůj automobil. Při kroužení kotníky se můžete opřít například o dveře a k protažení lýtek může posloužit zvedání nohou a pokládání chodidel na pneumatiky.
Cviky spojené s protažením pasu, ramen a krku také nejsou nijak komplikované. V podstatě vám bude stačit si vzpomenout, jaké cviky k protažení jste dělali během tělocviku na základní škole.
Poslední cvik je komplikovanější, odměnou vám však bude úleva v zádech a ramenou, jak uvádí Jackson. Stačí poodstoupit dva až tři metry od auta - zády k němu.Poté zvedněte obě ruce za hlavu a prohněte se směrem k autu, dokud neucítíte protažení v zádech i v ramenou. Takovou polohu byste poté měli držet osm sekund.
Sérii podobných cviků byste měli během dlouhé cesty absolvovat několikrát. Ačkoliv jsou totiž vytrvalostní závody, kterých se Rebecca Jackson účastní, podstatně náročnější na fyzičku, špatný přístup k vaším dálkovým cestám vám může způsobit podobné a stejně bolestivé obtíže. Pravidelné protahování je tak ideální způsob, jak cestu přežít bez bolestí a současně si udržet pozornost.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.