Hned na začátek si pojďme říci, že lidské tělo zkrátka není uzpůsobenou k dlouhodobému sezení za volantem ani v kanceláři. Sedět několik hodin bez pohnutí v jedné pozici je pro lidské tělo nezdravé a dříve nebo později se projeví bolestivé následky. V některých situacích však člověk nemá na vybranou a proto je potřeba přijít s protiopatřeními.
Se svými tipy jak přežít cesty na dlouhé vzdálenosti se prostřednictvím webu Stuff.co.nz podělila závodnice, motoristická novinářka a televizní moderátorka Rebecca Jackson. Co je tedy potřeba udělat, abychom minimalizovali škody způsobené našemu tělu a vyhnuli se bolestem?
„Dlouhé sezení za volantem může způsobovat velkou námahu pro naše tělo. Bez pravidelných zastávek k protažené nohou může řidič po čase pociťovat bolest a ztuhlost v krku, ramenou a zádech; únavu očí, která se může změnit v bolest hlavy nebo otoky dolních končetin," uvedla Jackson.
K jejím oblíbeným cvikům proti ztuhlosti za volantem patří cviky při kterých se dělají krouživé pohyby kotníky, různé protahování nohou, protahování lýtek, kroužení pasem, kroužení rameny, kroužení krkem a dokonce i kroužení očima.
Cviky spojené s kotníky, nohami a lýtky jsou určeny k podpoře cirkulace a eliminaci ztuhlosti. Jsou velice jednoduché a navíc se při nich můžete opřít o svůj automobil. Při kroužení kotníky se můžete opřít například o dveře a k protažení lýtek může posloužit zvedání nohou a pokládání chodidel na pneumatiky.
Cviky spojené s protažením pasu, ramen a krku také nejsou nijak komplikované. V podstatě vám bude stačit si vzpomenout, jaké cviky k protažení jste dělali během tělocviku na základní škole.
Poslední cvik je komplikovanější, odměnou vám však bude úleva v zádech a ramenou, jak uvádí Jackson. Stačí poodstoupit dva až tři metry od auta - zády k němu.Poté zvedněte obě ruce za hlavu a prohněte se směrem k autu, dokud neucítíte protažení v zádech i v ramenou. Takovou polohu byste poté měli držet osm sekund.
Sérii podobných cviků byste měli během dlouhé cesty absolvovat několikrát. Ačkoliv jsou totiž vytrvalostní závody, kterých se Rebecca Jackson účastní, podstatně náročnější na fyzičku, špatný přístup k vaším dálkovým cestám vám může způsobit podobné a stejně bolestivé obtíže. Pravidelné protahování je tak ideální způsob, jak cestu přežít bez bolestí a současně si udržet pozornost.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.