Hned na začátek si pojďme říci, že lidské tělo zkrátka není uzpůsobenou k dlouhodobému sezení za volantem ani v kanceláři. Sedět několik hodin bez pohnutí v jedné pozici je pro lidské tělo nezdravé a dříve nebo později se projeví bolestivé následky. V některých situacích však člověk nemá na vybranou a proto je potřeba přijít s protiopatřeními.
Se svými tipy jak přežít cesty na dlouhé vzdálenosti se prostřednictvím webu Stuff.co.nz podělila závodnice, motoristická novinářka a televizní moderátorka Rebecca Jackson. Co je tedy potřeba udělat, abychom minimalizovali škody způsobené našemu tělu a vyhnuli se bolestem?
„Dlouhé sezení za volantem může způsobovat velkou námahu pro naše tělo. Bez pravidelných zastávek k protažené nohou může řidič po čase pociťovat bolest a ztuhlost v krku, ramenou a zádech; únavu očí, která se může změnit v bolest hlavy nebo otoky dolních končetin," uvedla Jackson.
K jejím oblíbeným cvikům proti ztuhlosti za volantem patří cviky při kterých se dělají krouživé pohyby kotníky, různé protahování nohou, protahování lýtek, kroužení pasem, kroužení rameny, kroužení krkem a dokonce i kroužení očima.
Cviky spojené s kotníky, nohami a lýtky jsou určeny k podpoře cirkulace a eliminaci ztuhlosti. Jsou velice jednoduché a navíc se při nich můžete opřít o svůj automobil. Při kroužení kotníky se můžete opřít například o dveře a k protažení lýtek může posloužit zvedání nohou a pokládání chodidel na pneumatiky.
Cviky spojené s protažením pasu, ramen a krku také nejsou nijak komplikované. V podstatě vám bude stačit si vzpomenout, jaké cviky k protažení jste dělali během tělocviku na základní škole.
Poslední cvik je komplikovanější, odměnou vám však bude úleva v zádech a ramenou, jak uvádí Jackson. Stačí poodstoupit dva až tři metry od auta - zády k němu.Poté zvedněte obě ruce za hlavu a prohněte se směrem k autu, dokud neucítíte protažení v zádech i v ramenou. Takovou polohu byste poté měli držet osm sekund.
Sérii podobných cviků byste měli během dlouhé cesty absolvovat několikrát. Ačkoliv jsou totiž vytrvalostní závody, kterých se Rebecca Jackson účastní, podstatně náročnější na fyzičku, špatný přístup k vaším dálkovým cestám vám může způsobit podobné a stejně bolestivé obtíže. Pravidelné protahování je tak ideální způsob, jak cestu přežít bez bolestí a současně si udržet pozornost.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?