Hned na začátek si pojďme říci, že lidské tělo zkrátka není uzpůsobenou k dlouhodobému sezení za volantem ani v kanceláři. Sedět několik hodin bez pohnutí v jedné pozici je pro lidské tělo nezdravé a dříve nebo později se projeví bolestivé následky. V některých situacích však člověk nemá na vybranou a proto je potřeba přijít s protiopatřeními.
Se svými tipy jak přežít cesty na dlouhé vzdálenosti se prostřednictvím webu Stuff.co.nz podělila závodnice, motoristická novinářka a televizní moderátorka Rebecca Jackson. Co je tedy potřeba udělat, abychom minimalizovali škody způsobené našemu tělu a vyhnuli se bolestem?
„Dlouhé sezení za volantem může způsobovat velkou námahu pro naše tělo. Bez pravidelných zastávek k protažené nohou může řidič po čase pociťovat bolest a ztuhlost v krku, ramenou a zádech; únavu očí, která se může změnit v bolest hlavy nebo otoky dolních končetin," uvedla Jackson.
K jejím oblíbeným cvikům proti ztuhlosti za volantem patří cviky při kterých se dělají krouživé pohyby kotníky, různé protahování nohou, protahování lýtek, kroužení pasem, kroužení rameny, kroužení krkem a dokonce i kroužení očima.
Cviky spojené s kotníky, nohami a lýtky jsou určeny k podpoře cirkulace a eliminaci ztuhlosti. Jsou velice jednoduché a navíc se při nich můžete opřít o svůj automobil. Při kroužení kotníky se můžete opřít například o dveře a k protažení lýtek může posloužit zvedání nohou a pokládání chodidel na pneumatiky.
Cviky spojené s protažením pasu, ramen a krku také nejsou nijak komplikované. V podstatě vám bude stačit si vzpomenout, jaké cviky k protažení jste dělali během tělocviku na základní škole.
Poslední cvik je komplikovanější, odměnou vám však bude úleva v zádech a ramenou, jak uvádí Jackson. Stačí poodstoupit dva až tři metry od auta - zády k němu.Poté zvedněte obě ruce za hlavu a prohněte se směrem k autu, dokud neucítíte protažení v zádech i v ramenou. Takovou polohu byste poté měli držet osm sekund.
Sérii podobných cviků byste měli během dlouhé cesty absolvovat několikrát. Ačkoliv jsou totiž vytrvalostní závody, kterých se Rebecca Jackson účastní, podstatně náročnější na fyzičku, špatný přístup k vaším dálkovým cestám vám může způsobit podobné a stejně bolestivé obtíže. Pravidelné protahování je tak ideální způsob, jak cestu přežít bez bolestí a současně si udržet pozornost.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.