Filipíny pokračují ve svém nevybíravém boji proti pašerákům a podvodníkům, kteří se snaží dostat do země luxusní automobily, aniž by za ně odváděli příslušné daně. Místo soudů však Filipínci sázejí na sílu odstrašujících případů, jakou je veřejná demolice zabavených skvostů, jejichž hodnota atakuje 130 milionů korun
Na Filipínách, stejně jako v řadě dalších zemí, tyto problémy dříve řešili zabavováním a následným prodejem v aukcí, ze kterých šli peníze do státní kasy. To se však změnilo s nástupem prezidenta Rodriga Duerty, který zavedl poměrně přísný boj s korupcí a obchodem s drogami.
Podobné show, při kterých jsou ničený vzácné a hodnotné automobily, probíhají na Filipínách poměrně pravidelně. Ostatně již začátkem tohoto roku byla zničena sbírka aut v hodnotě cca 2.75 mil. dolarů (cca 60.2 mil. korun), ve které byly skvosty z produkce BMW, Jaguaru nebo Chevroletu, jako například Corvette Stingray.
Prezident Duerte však věří, že právě toto jednání je pro boj s korupcí a ilegálním pašováním vozidel do země zásadní. Těchto veřejných poprav zabavených automobilů se přitom pokaždé osobně účastní a nenechá si ani ujít příležitost k projevu.
Řekněme si ale upřímně, že jeho boj s ilegálně dováženými automobily patří k nejmenším problémům. Řada státních i mezinárodních organizací totiž kritizuje spíše jeho nevybíravý přístup v boji s drogovou kriminalitou, kvůli kterému již v zemi zemřeli stovky lidí.
Duerte, který je ve svém úřadu zatím pouze dva roky z celkových šesti let, se zkrátka nebojí dělat velké a kontroverzní tahy. Ostatně i kvůli demolicím aut nechal změnit část zákonů, jak ve své reportáží uvádí Daily Mail.
Jak moc smysluplné tyto akce jsou si však stále nedokážeme vysvětlit. Chápeme, že na buldozer demolující Lamborghini je zajímavější pohled než na nudnou aukci, ovšem peníze získané prodejem by mohly být využity k prospěchu obyvatel. Duerte však nechce, aby stát jakkoliv profitoval z kterékoliv trestné činnosti.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.