Filipíny pokračují ve svém nevybíravém boji proti pašerákům a podvodníkům, kteří se snaží dostat do země luxusní automobily, aniž by za ně odváděli příslušné daně. Místo soudů však Filipínci sázejí na sílu odstrašujících případů, jakou je veřejná demolice zabavených skvostů, jejichž hodnota atakuje 130 milionů korun
Na Filipínách, stejně jako v řadě dalších zemí, tyto problémy dříve řešili zabavováním a následným prodejem v aukcí, ze kterých šli peníze do státní kasy. To se však změnilo s nástupem prezidenta Rodriga Duerty, který zavedl poměrně přísný boj s korupcí a obchodem s drogami.
Podobné show, při kterých jsou ničený vzácné a hodnotné automobily, probíhají na Filipínách poměrně pravidelně. Ostatně již začátkem tohoto roku byla zničena sbírka aut v hodnotě cca 2.75 mil. dolarů (cca 60.2 mil. korun), ve které byly skvosty z produkce BMW, Jaguaru nebo Chevroletu, jako například Corvette Stingray.
Prezident Duerte však věří, že právě toto jednání je pro boj s korupcí a ilegálním pašováním vozidel do země zásadní. Těchto veřejných poprav zabavených automobilů se přitom pokaždé osobně účastní a nenechá si ani ujít příležitost k projevu.
Řekněme si ale upřímně, že jeho boj s ilegálně dováženými automobily patří k nejmenším problémům. Řada státních i mezinárodních organizací totiž kritizuje spíše jeho nevybíravý přístup v boji s drogovou kriminalitou, kvůli kterému již v zemi zemřeli stovky lidí.
Duerte, který je ve svém úřadu zatím pouze dva roky z celkových šesti let, se zkrátka nebojí dělat velké a kontroverzní tahy. Ostatně i kvůli demolicím aut nechal změnit část zákonů, jak ve své reportáží uvádí Daily Mail.
Jak moc smysluplné tyto akce jsou si však stále nedokážeme vysvětlit. Chápeme, že na buldozer demolující Lamborghini je zajímavější pohled než na nudnou aukci, ovšem peníze získané prodejem by mohly být využity k prospěchu obyvatel. Duerte však nechce, aby stát jakkoliv profitoval z kterékoliv trestné činnosti.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.