Filipíny pokračují ve svém nevybíravém boji proti pašerákům a podvodníkům, kteří se snaží dostat do země luxusní automobily, aniž by za ně odváděli příslušné daně. Místo soudů však Filipínci sázejí na sílu odstrašujících případů, jakou je veřejná demolice zabavených skvostů, jejichž hodnota atakuje 130 milionů korun
Na Filipínách, stejně jako v řadě dalších zemí, tyto problémy dříve řešili zabavováním a následným prodejem v aukcí, ze kterých šli peníze do státní kasy. To se však změnilo s nástupem prezidenta Rodriga Duerty, který zavedl poměrně přísný boj s korupcí a obchodem s drogami.
Podobné show, při kterých jsou ničený vzácné a hodnotné automobily, probíhají na Filipínách poměrně pravidelně. Ostatně již začátkem tohoto roku byla zničena sbírka aut v hodnotě cca 2.75 mil. dolarů (cca 60.2 mil. korun), ve které byly skvosty z produkce BMW, Jaguaru nebo Chevroletu, jako například Corvette Stingray.
Prezident Duerte však věří, že právě toto jednání je pro boj s korupcí a ilegálním pašováním vozidel do země zásadní. Těchto veřejných poprav zabavených automobilů se přitom pokaždé osobně účastní a nenechá si ani ujít příležitost k projevu.
Řekněme si ale upřímně, že jeho boj s ilegálně dováženými automobily patří k nejmenším problémům. Řada státních i mezinárodních organizací totiž kritizuje spíše jeho nevybíravý přístup v boji s drogovou kriminalitou, kvůli kterému již v zemi zemřeli stovky lidí.
Duerte, který je ve svém úřadu zatím pouze dva roky z celkových šesti let, se zkrátka nebojí dělat velké a kontroverzní tahy. Ostatně i kvůli demolicím aut nechal změnit část zákonů, jak ve své reportáží uvádí Daily Mail.
Jak moc smysluplné tyto akce jsou si však stále nedokážeme vysvětlit. Chápeme, že na buldozer demolující Lamborghini je zajímavější pohled než na nudnou aukci, ovšem peníze získané prodejem by mohly být využity k prospěchu obyvatel. Duerte však nechce, aby stát jakkoliv profitoval z kterékoliv trestné činnosti.
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?