Přijdou vám klasické pneumatiky v podbězích nudné? Chcete být extravagantní, nepřehlédnutelní a jste ochotni si kvůli tomu vytrpět i trochu toho nepohodlí? Pak pro vás máme naprosto dokonalý tip: zbavte se pneumatik a nazujte si na auto tenisky. Přesněji řečeno několik párů tenisek.
Tip je to naprosto bláznivý a jak už asi správně předpokládáte, nepochází z našich hlav. Přišel s ním totiž náš ruský oblíbenec Vlad z kanálu Garage 54, který teniskami vybavil jednu ze svých experimentálních Lad, které přezdívá Shorty. A jak už jste si asi všimli, tohle jméno nemá jen tak bez důvodu. Tentokrát ale nechceme psát o rozřezávání a opětovném svařování nebohé Lady, která je vybavena značně punkovými a podomácku vyráběnými dveřmi ve stylu Gullwing.
Na myšlenku vyrobit kola z tenisek přivedl Vlada obrázek, který se šíří internetem dobrých pár let. Je na něm totiž bicykl, který má místo předního kola konstrukci osazenou několika botami. Vlada pak jen napadlo aplikovat stejný postup na auto a ověřit si, zda by to vlastně mohlo fungovat. Šance ušetřit tímto způsobem nějaký ten rubl se naskytla až později.
Základem této modifikace byly staré ráfky, ze kterých Vlad vyřízl středy s otvory na šrouby do kol. Tyto středy poté navařil na kus železné trubky, která funguje v podstatě jako podložka, díky které nebudou tenisky okopávat vnitřek podběhu. Následovalo navaření osmi ramen se speciálním zakončením a základ byl na světě.
Na první pohled připomíná konstrukce svastiku, ovšem naštěstí má více ramen a koncová část každého z nich je pod jistým úhlem. Následovalo pořízení osmi párů tenisek v neznačkovém obchodě, kde jeden pár vyšel na 299 rublů, což je cca 100 korun. Za něco málo přes 800 Kč tak Vlad sehnal obutí na celou zadní nápravu.
Během prvního nazutí tenisek na rám vypadalo vše dobře, ovšem ocelové trubky měli profil 40 x 40 mm a tenisky na nich doslova plandaly. Proto se Vlad rozhodl utěsnit trubky v teniskách trochou těsnící pěny, který mu zbyla v garáži od předchozích projektů. A protože tenisky na konstrukci vypadaly celkem dobře, rozhodl se vylepšit celý projekt nastříkáním konstrukce zlatou barvou.
Jakmile montážní pěna i barva zaschly, nezbývalo než konstrukci nazout na zmrzačenou Ladu a vyrazit do ulic.Jistě není potřeba říkat, že hladkou se tahle jízda rozhodně nazvat nedá. Už při pomalých rychlostech řidič uvnitř vozu nadskakoval, ovšem po prvním pokusu sešlápnout plynový pedál mu doslova vypadly budíky z přístrojové desky.
Kromě otřesně nepohodlné jízdy, která kromě budíků ničila i podvozek, se však ukázalo, že ani volba bot nebyla příliš dobrá - už po pár desítkách metrů se totiž většina z nich rozpadala. Na závěr se Vlad vydal na projížďku s kameramanem ještě po prašné a méně kvalitní cestě, aby společně vyzkoušeli, zda si s otřesy poradí jejich kamerový stabilizátor.
Ten rozklepaný pohyb celkem zvládal a dokonce se ukázalo, že jízda po méně kvalitním ale měkčím povrchu je pro posádku snesitelnější. A závěr? Auto obuté do tenisek může fungovat, možná vás to i pobaví, ale velké úspěchy od toho rozhodně nečekejte.
Renault je na trhu známý pro spolehlivá a kvalitně postavená auta, ale do světa superaut nikdy výrazně nepronikl. Když tedy francouzská automobilka tvrdí, že jedno vytvořila, vzbuzuje to oprávněnou zvědavost.
Legendární moderátorská trojice Clarkson, May a Hammond se znovu objeví na obrazovkách v nové show, která naváže na jejich ikonická motoristická dobrodružství.
Mercedes-Benz představil novou verzi elektrického CLA, který se považuje za nejchytřejší a nejefektivnější model značky. Tento elektromobil je očekávaným nástupcem v segmentu základních elektromobilů a má ambici stát se přímým konkurentem pro Tesla Model 3. Jaký dojem zanechává nový Mercedes CLA na první pohled? To se dozvíte v našem exkluzivním pohledu na tento model.
Před dvanácti lety Mercedes-Benz poprvé představil model CLA a zájem o něj nepolevuje. Nyní automobilka odhalila třetí generaci, která posouvá hranice technologie a designu na zcela novou úroveň.
Xiaomi začalo dodávat svůj elektrický sporťák SU7 Ultra prvním zákazníkům, ale místo oslav řeší nečekané problémy. Spekulanti okamžitě rozjeli přeprodej za vyšší ceny a zloději se zaměřili na luxusní zlaté logo, které mizí z vozů a končí v online aukcích.
Čas letí jako voda a od premiéry první verze GR Yarisu v Tokiu uběhlo v lednu už 5 let. Proto na počátku roku 2024 nastal čas představit první modernizaci, která měla za cíl odstranit neduhy a celkově vůz posunout ještě úroveň výš. Jak se to povedlo?
Čínská automobilka BYD pracuje na své expanzi v Německu a přivádí na trh kompaktní SUV Atto 2. Zároveň plánuje výrazné posílení své dealerské sítě ještě před koncem roku.
Lamborghini chystá revoluci – jeho první elektromobil bude zároveň nejsilnějším vozem v historii značky. Italská automobilka vsadí na špičkovou platformu koncernu VW Group, která slibuje extrémní výkon i luxusní technologie.
Xiaomi, známý především jako výrobce mobilních telefonů a elektroniky, se loni odvážně pustil do automobilového průmyslu se sedanem SU7. Jeho ambice ale nezůstaly u prvního kroku – brzy následovala prémiová verze Ultra, která se právě dostala do prodeje. Nový model překvapil trh svou výrazně nižší cenou, než se původně očekávalo.
Společnost Nissan potvrdila, že k 1. dubnu letošního roku skončí ve funkci generálního ředitele Makoto Uchida. Jeho nástupcem se stane Ivan Espinosa, dosavadní ředitel plánování, který se tímto krokem stane čtvrtým generálním ředitelem společnosti za posledních osm let.
Po delší době se do našeho testu dostala čtvrtá generace Škody Octavia v oblíbené konfiguraci s dvoulitrovým turbodieselem o výkonu 110 kW a automatickou převodovkou DSG. Oproti verzi před modernizací přináší osvěžený design, nové motorizace, lepší infotainment a pár dalších detailů. Je dieselová verze optimální volbou nebo má smysl sáhnout spíše po levnější benzínové variantě 1.5 eTSI s totožným výkonem?
Audi A6 e-tron, čistě elektrická verze, byla loni v létě jedním z nových přírůstků do portfolia, ale to neznamená konec spalovacích motorů. K elektrické variantě se nyní připojuje nový model A6 Avant, který stále využívá tradiční naftové a benzínové motory. I když je vybaven mild-hybridním systémem, stále patří k nejtradičnějším pohonům, které si můžete pořídit v segmentu prémiových vozů.