Přijdou vám klasické pneumatiky v podbězích nudné? Chcete být extravagantní, nepřehlédnutelní a jste ochotni si kvůli tomu vytrpět i trochu toho nepohodlí? Pak pro vás máme naprosto dokonalý tip: zbavte se pneumatik a nazujte si na auto tenisky. Přesněji řečeno několik párů tenisek.
Tip je to naprosto bláznivý a jak už asi správně předpokládáte, nepochází z našich hlav. Přišel s ním totiž náš ruský oblíbenec Vlad z kanálu Garage 54, který teniskami vybavil jednu ze svých experimentálních Lad, které přezdívá Shorty. A jak už jste si asi všimli, tohle jméno nemá jen tak bez důvodu. Tentokrát ale nechceme psát o rozřezávání a opětovném svařování nebohé Lady, která je vybavena značně punkovými a podomácku vyráběnými dveřmi ve stylu Gullwing.
Na myšlenku vyrobit kola z tenisek přivedl Vlada obrázek, který se šíří internetem dobrých pár let. Je na něm totiž bicykl, který má místo předního kola konstrukci osazenou několika botami. Vlada pak jen napadlo aplikovat stejný postup na auto a ověřit si, zda by to vlastně mohlo fungovat. Šance ušetřit tímto způsobem nějaký ten rubl se naskytla až později.
Základem této modifikace byly staré ráfky, ze kterých Vlad vyřízl středy s otvory na šrouby do kol. Tyto středy poté navařil na kus železné trubky, která funguje v podstatě jako podložka, díky které nebudou tenisky okopávat vnitřek podběhu. Následovalo navaření osmi ramen se speciálním zakončením a základ byl na světě.
Na první pohled připomíná konstrukce svastiku, ovšem naštěstí má více ramen a koncová část každého z nich je pod jistým úhlem. Následovalo pořízení osmi párů tenisek v neznačkovém obchodě, kde jeden pár vyšel na 299 rublů, což je cca 100 korun. Za něco málo přes 800 Kč tak Vlad sehnal obutí na celou zadní nápravu.
Během prvního nazutí tenisek na rám vypadalo vše dobře, ovšem ocelové trubky měli profil 40 x 40 mm a tenisky na nich doslova plandaly. Proto se Vlad rozhodl utěsnit trubky v teniskách trochou těsnící pěny, který mu zbyla v garáži od předchozích projektů. A protože tenisky na konstrukci vypadaly celkem dobře, rozhodl se vylepšit celý projekt nastříkáním konstrukce zlatou barvou.
Jakmile montážní pěna i barva zaschly, nezbývalo než konstrukci nazout na zmrzačenou Ladu a vyrazit do ulic.Jistě není potřeba říkat, že hladkou se tahle jízda rozhodně nazvat nedá. Už při pomalých rychlostech řidič uvnitř vozu nadskakoval, ovšem po prvním pokusu sešlápnout plynový pedál mu doslova vypadly budíky z přístrojové desky.
Kromě otřesně nepohodlné jízdy, která kromě budíků ničila i podvozek, se však ukázalo, že ani volba bot nebyla příliš dobrá - už po pár desítkách metrů se totiž většina z nich rozpadala. Na závěr se Vlad vydal na projížďku s kameramanem ještě po prašné a méně kvalitní cestě, aby společně vyzkoušeli, zda si s otřesy poradí jejich kamerový stabilizátor.
Ten rozklepaný pohyb celkem zvládal a dokonce se ukázalo, že jízda po méně kvalitním ale měkčím povrchu je pro posádku snesitelnější. A závěr? Auto obuté do tenisek může fungovat, možná vás to i pobaví, ale velké úspěchy od toho rozhodně nečekejte.
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?