Přijdou vám klasické pneumatiky v podbězích nudné? Chcete být extravagantní, nepřehlédnutelní a jste ochotni si kvůli tomu vytrpět i trochu toho nepohodlí? Pak pro vás máme naprosto dokonalý tip: zbavte se pneumatik a nazujte si na auto tenisky. Přesněji řečeno několik párů tenisek.
Tip je to naprosto bláznivý a jak už asi správně předpokládáte, nepochází z našich hlav. Přišel s ním totiž náš ruský oblíbenec Vlad z kanálu Garage 54, který teniskami vybavil jednu ze svých experimentálních Lad, které přezdívá Shorty. A jak už jste si asi všimli, tohle jméno nemá jen tak bez důvodu. Tentokrát ale nechceme psát o rozřezávání a opětovném svařování nebohé Lady, která je vybavena značně punkovými a podomácku vyráběnými dveřmi ve stylu Gullwing.
Na myšlenku vyrobit kola z tenisek přivedl Vlada obrázek, který se šíří internetem dobrých pár let. Je na něm totiž bicykl, který má místo předního kola konstrukci osazenou několika botami. Vlada pak jen napadlo aplikovat stejný postup na auto a ověřit si, zda by to vlastně mohlo fungovat. Šance ušetřit tímto způsobem nějaký ten rubl se naskytla až později.
Základem této modifikace byly staré ráfky, ze kterých Vlad vyřízl středy s otvory na šrouby do kol. Tyto středy poté navařil na kus železné trubky, která funguje v podstatě jako podložka, díky které nebudou tenisky okopávat vnitřek podběhu. Následovalo navaření osmi ramen se speciálním zakončením a základ byl na světě.
Na první pohled připomíná konstrukce svastiku, ovšem naštěstí má více ramen a koncová část každého z nich je pod jistým úhlem. Následovalo pořízení osmi párů tenisek v neznačkovém obchodě, kde jeden pár vyšel na 299 rublů, což je cca 100 korun. Za něco málo přes 800 Kč tak Vlad sehnal obutí na celou zadní nápravu.
Během prvního nazutí tenisek na rám vypadalo vše dobře, ovšem ocelové trubky měli profil 40 x 40 mm a tenisky na nich doslova plandaly. Proto se Vlad rozhodl utěsnit trubky v teniskách trochou těsnící pěny, který mu zbyla v garáži od předchozích projektů. A protože tenisky na konstrukci vypadaly celkem dobře, rozhodl se vylepšit celý projekt nastříkáním konstrukce zlatou barvou.
Jakmile montážní pěna i barva zaschly, nezbývalo než konstrukci nazout na zmrzačenou Ladu a vyrazit do ulic.Jistě není potřeba říkat, že hladkou se tahle jízda rozhodně nazvat nedá. Už při pomalých rychlostech řidič uvnitř vozu nadskakoval, ovšem po prvním pokusu sešlápnout plynový pedál mu doslova vypadly budíky z přístrojové desky.
Kromě otřesně nepohodlné jízdy, která kromě budíků ničila i podvozek, se však ukázalo, že ani volba bot nebyla příliš dobrá - už po pár desítkách metrů se totiž většina z nich rozpadala. Na závěr se Vlad vydal na projížďku s kameramanem ještě po prašné a méně kvalitní cestě, aby společně vyzkoušeli, zda si s otřesy poradí jejich kamerový stabilizátor.
Ten rozklepaný pohyb celkem zvládal a dokonce se ukázalo, že jízda po méně kvalitním ale měkčím povrchu je pro posádku snesitelnější. A závěr? Auto obuté do tenisek může fungovat, možná vás to i pobaví, ale velké úspěchy od toho rozhodně nečekejte.
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.
Toyota odhalila šestou generaci svého úspěšného SUV RAV4. Vizuálně navazuje na dosavadní model, ale uvnitř přináší výrazné technologické novinky. Hybrid i plug-in hybrid slibují vyšší výkon, inteligentní využití energie podle trasy v navigaci a posun k softwarově definovanému vozu.