Přijdou vám klasické pneumatiky v podbězích nudné? Chcete být extravagantní, nepřehlédnutelní a jste ochotni si kvůli tomu vytrpět i trochu toho nepohodlí? Pak pro vás máme naprosto dokonalý tip: zbavte se pneumatik a nazujte si na auto tenisky. Přesněji řečeno několik párů tenisek.
Tip je to naprosto bláznivý a jak už asi správně předpokládáte, nepochází z našich hlav. Přišel s ním totiž náš ruský oblíbenec Vlad z kanálu Garage 54, který teniskami vybavil jednu ze svých experimentálních Lad, které přezdívá Shorty. A jak už jste si asi všimli, tohle jméno nemá jen tak bez důvodu. Tentokrát ale nechceme psát o rozřezávání a opětovném svařování nebohé Lady, která je vybavena značně punkovými a podomácku vyráběnými dveřmi ve stylu Gullwing.
Na myšlenku vyrobit kola z tenisek přivedl Vlada obrázek, který se šíří internetem dobrých pár let. Je na něm totiž bicykl, který má místo předního kola konstrukci osazenou několika botami. Vlada pak jen napadlo aplikovat stejný postup na auto a ověřit si, zda by to vlastně mohlo fungovat. Šance ušetřit tímto způsobem nějaký ten rubl se naskytla až později.
Základem této modifikace byly staré ráfky, ze kterých Vlad vyřízl středy s otvory na šrouby do kol. Tyto středy poté navařil na kus železné trubky, která funguje v podstatě jako podložka, díky které nebudou tenisky okopávat vnitřek podběhu. Následovalo navaření osmi ramen se speciálním zakončením a základ byl na světě.
Na první pohled připomíná konstrukce svastiku, ovšem naštěstí má více ramen a koncová část každého z nich je pod jistým úhlem. Následovalo pořízení osmi párů tenisek v neznačkovém obchodě, kde jeden pár vyšel na 299 rublů, což je cca 100 korun. Za něco málo přes 800 Kč tak Vlad sehnal obutí na celou zadní nápravu.
Během prvního nazutí tenisek na rám vypadalo vše dobře, ovšem ocelové trubky měli profil 40 x 40 mm a tenisky na nich doslova plandaly. Proto se Vlad rozhodl utěsnit trubky v teniskách trochou těsnící pěny, který mu zbyla v garáži od předchozích projektů. A protože tenisky na konstrukci vypadaly celkem dobře, rozhodl se vylepšit celý projekt nastříkáním konstrukce zlatou barvou.
Jakmile montážní pěna i barva zaschly, nezbývalo než konstrukci nazout na zmrzačenou Ladu a vyrazit do ulic.Jistě není potřeba říkat, že hladkou se tahle jízda rozhodně nazvat nedá. Už při pomalých rychlostech řidič uvnitř vozu nadskakoval, ovšem po prvním pokusu sešlápnout plynový pedál mu doslova vypadly budíky z přístrojové desky.
Kromě otřesně nepohodlné jízdy, která kromě budíků ničila i podvozek, se však ukázalo, že ani volba bot nebyla příliš dobrá - už po pár desítkách metrů se totiž většina z nich rozpadala. Na závěr se Vlad vydal na projížďku s kameramanem ještě po prašné a méně kvalitní cestě, aby společně vyzkoušeli, zda si s otřesy poradí jejich kamerový stabilizátor.
Ten rozklepaný pohyb celkem zvládal a dokonce se ukázalo, že jízda po méně kvalitním ale měkčím povrchu je pro posádku snesitelnější. A závěr? Auto obuté do tenisek může fungovat, možná vás to i pobaví, ale velké úspěchy od toho rozhodně nečekejte.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.