Pokud máte strach o svou osobní bezpečnost, můžete si vybrat z poměrně bohaté nabídky klasických civilních automobilů, které byly specialisty v oboru přestavěny na pojízdné pevnosti. Pokud ale chcete stoprocentní jistotu přežití i v těch nejextrémnějších situacích, pak nutně potřebujete Gurkhu. Tím však nemyslíme slavné a statečné bojovníky z Indie a Nepálu, ale extrémně drsné obrněnce společnosti Terradyne.
Terradyne Gurkha se u nás objevil již dříve, ovšem tehdy se jednalo o aukční prodej speciální limitované edice. Společnost Terradyne se však zaměřuje na výrobu modelu Gurkha již od roku 2011 a její portfolio patří v tomto sektoru k těm pestřejším.
Na své si totiž přijdou jak policejní sbory, tak armáda nebo civilisté. Základem nabídky je LAPV (lehké pancéřované hlídkové vozidlo), následuje MPV (víceúčelové hlídkové vozidlo), RPV (rychlé hlídkové vozidlo) a pro nás nejzajímavější RPV CE - rychlé hlídkové vozidlo, civilní edice.
Při pohledu na tenhle stroj a jeho pancéřování si nejspíš říkáte, že musí pocházet z Ruska. To je ale omyl, neboť společnost Terradyne sídlí v kanadském Ontariu, kde jsou vozidla i sestavována. Jejich základem je navíc těžký pick-up Ford F-550, jehož šasi je osazeno 6.7 litrovým turbo-dieselovým motorem V8. Motor je spojen s šestistupňovým automatem, který se za vás spolehlivě postará o řazení i v těch nejextrémnějších situacích.
Web Jalopnik s odkazem na Autotrader uvádí, že maximální rychlost téhle masy železa dosahuje až 130 km/h, což rozhodně není špatné. Jakkoliv má v názvu slovo "Rapid", tedy rychlý, pro rychlost tohle auto stavěné rozhodně není. Přesnou váhu se nám najít nepodařilo, ovšem podle množství příslušenství se může vyšplhat až na 8.8 tuny.
Podle některých názorů se jedná o nejlépe vybavený vojenský speciál dostupný na civilním trhu, který si může koupit téměř kdokoliv. Samotná koupě však zájemci vytáhne kapsy cca 7,7 milionu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?