Pokud máte strach o svou osobní bezpečnost, můžete si vybrat z poměrně bohaté nabídky klasických civilních automobilů, které byly specialisty v oboru přestavěny na pojízdné pevnosti. Pokud ale chcete stoprocentní jistotu přežití i v těch nejextrémnějších situacích, pak nutně potřebujete Gurkhu. Tím však nemyslíme slavné a statečné bojovníky z Indie a Nepálu, ale extrémně drsné obrněnce společnosti Terradyne.
Terradyne Gurkha se u nás objevil již dříve, ovšem tehdy se jednalo o aukční prodej speciální limitované edice. Společnost Terradyne se však zaměřuje na výrobu modelu Gurkha již od roku 2011 a její portfolio patří v tomto sektoru k těm pestřejším.
Na své si totiž přijdou jak policejní sbory, tak armáda nebo civilisté. Základem nabídky je LAPV (lehké pancéřované hlídkové vozidlo), následuje MPV (víceúčelové hlídkové vozidlo), RPV (rychlé hlídkové vozidlo) a pro nás nejzajímavější RPV CE - rychlé hlídkové vozidlo, civilní edice.
Při pohledu na tenhle stroj a jeho pancéřování si nejspíš říkáte, že musí pocházet z Ruska. To je ale omyl, neboť společnost Terradyne sídlí v kanadském Ontariu, kde jsou vozidla i sestavována. Jejich základem je navíc těžký pick-up Ford F-550, jehož šasi je osazeno 6.7 litrovým turbo-dieselovým motorem V8. Motor je spojen s šestistupňovým automatem, který se za vás spolehlivě postará o řazení i v těch nejextrémnějších situacích.
Web Jalopnik s odkazem na Autotrader uvádí, že maximální rychlost téhle masy železa dosahuje až 130 km/h, což rozhodně není špatné. Jakkoliv má v názvu slovo "Rapid", tedy rychlý, pro rychlost tohle auto stavěné rozhodně není. Přesnou váhu se nám najít nepodařilo, ovšem podle množství příslušenství se může vyšplhat až na 8.8 tuny.
Podle některých názorů se jedná o nejlépe vybavený vojenský speciál dostupný na civilním trhu, který si může koupit téměř kdokoliv. Samotná koupě však zájemci vytáhne kapsy cca 7,7 milionu.
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.