Pokud máte strach o svou osobní bezpečnost, můžete si vybrat z poměrně bohaté nabídky klasických civilních automobilů, které byly specialisty v oboru přestavěny na pojízdné pevnosti. Pokud ale chcete stoprocentní jistotu přežití i v těch nejextrémnějších situacích, pak nutně potřebujete Gurkhu. Tím však nemyslíme slavné a statečné bojovníky z Indie a Nepálu, ale extrémně drsné obrněnce společnosti Terradyne.
Terradyne Gurkha se u nás objevil již dříve, ovšem tehdy se jednalo o aukční prodej speciální limitované edice. Společnost Terradyne se však zaměřuje na výrobu modelu Gurkha již od roku 2011 a její portfolio patří v tomto sektoru k těm pestřejším.
Na své si totiž přijdou jak policejní sbory, tak armáda nebo civilisté. Základem nabídky je LAPV (lehké pancéřované hlídkové vozidlo), následuje MPV (víceúčelové hlídkové vozidlo), RPV (rychlé hlídkové vozidlo) a pro nás nejzajímavější RPV CE - rychlé hlídkové vozidlo, civilní edice.
Při pohledu na tenhle stroj a jeho pancéřování si nejspíš říkáte, že musí pocházet z Ruska. To je ale omyl, neboť společnost Terradyne sídlí v kanadském Ontariu, kde jsou vozidla i sestavována. Jejich základem je navíc těžký pick-up Ford F-550, jehož šasi je osazeno 6.7 litrovým turbo-dieselovým motorem V8. Motor je spojen s šestistupňovým automatem, který se za vás spolehlivě postará o řazení i v těch nejextrémnějších situacích.
Web Jalopnik s odkazem na Autotrader uvádí, že maximální rychlost téhle masy železa dosahuje až 130 km/h, což rozhodně není špatné. Jakkoliv má v názvu slovo "Rapid", tedy rychlý, pro rychlost tohle auto stavěné rozhodně není. Přesnou váhu se nám najít nepodařilo, ovšem podle množství příslušenství se může vyšplhat až na 8.8 tuny.
Podle některých názorů se jedná o nejlépe vybavený vojenský speciál dostupný na civilním trhu, který si může koupit téměř kdokoliv. Samotná koupě však zájemci vytáhne kapsy cca 7,7 milionu.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.