Pokud máte strach o svou osobní bezpečnost, můžete si vybrat z poměrně bohaté nabídky klasických civilních automobilů, které byly specialisty v oboru přestavěny na pojízdné pevnosti. Pokud ale chcete stoprocentní jistotu přežití i v těch nejextrémnějších situacích, pak nutně potřebujete Gurkhu. Tím však nemyslíme slavné a statečné bojovníky z Indie a Nepálu, ale extrémně drsné obrněnce společnosti Terradyne.
Terradyne Gurkha se u nás objevil již dříve, ovšem tehdy se jednalo o aukční prodej speciální limitované edice. Společnost Terradyne se však zaměřuje na výrobu modelu Gurkha již od roku 2011 a její portfolio patří v tomto sektoru k těm pestřejším.
Na své si totiž přijdou jak policejní sbory, tak armáda nebo civilisté. Základem nabídky je LAPV (lehké pancéřované hlídkové vozidlo), následuje MPV (víceúčelové hlídkové vozidlo), RPV (rychlé hlídkové vozidlo) a pro nás nejzajímavější RPV CE - rychlé hlídkové vozidlo, civilní edice.
Při pohledu na tenhle stroj a jeho pancéřování si nejspíš říkáte, že musí pocházet z Ruska. To je ale omyl, neboť společnost Terradyne sídlí v kanadském Ontariu, kde jsou vozidla i sestavována. Jejich základem je navíc těžký pick-up Ford F-550, jehož šasi je osazeno 6.7 litrovým turbo-dieselovým motorem V8. Motor je spojen s šestistupňovým automatem, který se za vás spolehlivě postará o řazení i v těch nejextrémnějších situacích.
Web Jalopnik s odkazem na Autotrader uvádí, že maximální rychlost téhle masy železa dosahuje až 130 km/h, což rozhodně není špatné. Jakkoliv má v názvu slovo "Rapid", tedy rychlý, pro rychlost tohle auto stavěné rozhodně není. Přesnou váhu se nám najít nepodařilo, ovšem podle množství příslušenství se může vyšplhat až na 8.8 tuny.
Podle některých názorů se jedná o nejlépe vybavený vojenský speciál dostupný na civilním trhu, který si může koupit téměř kdokoliv. Samotná koupě však zájemci vytáhne kapsy cca 7,7 milionu.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?