Americká armáda se ráda označuje za tu nejlepší, nejmodernější a nejlépe vycvičenou, ovšem při její velikosti se vždy najde alespoň pár lidí, kteří dokáží její pověst pořádně pošramotit. To ostatně dokazuje i tento případ z roku 2016, kdy americký voják na cvičení v Německu svévolně zničil tři armádní speciály.
Již od doby druhé světové války je pro každou armádu zásadním prvkem ovládnout nebe nad bojištěm, díky čemuž je možné pozemní jednotky bránit před letectvem nepřítele, poskytovat jim palebnou podporu a zároveň rychle a efektivně dopravovat zásoby či posily.
A v tomto ohledu je před americkou armádou opravdu potřeba smeknout, neboť její letectvo se dlouhodobě řadí k tomu nejschopnějšímu na světě. Přesné zbraňové systémy dokáží ničit pozice nepřítele s těžko uvěřitelnou schopností a posádky transportních letadel jsou schopny zásobovat vojáky vším od jídla, přes munici až po dopravní prostředky i v tom nejnáročnějším terénu.
Ostatně je to zhruba rok, kdy jsme přinesli článek o cvičení amerického letectva, během kterého vojáci z letadel C-17 shazovali armádní vozidla HMMVW, častěji označovaná Humvee. Tehdy se jednalo o fantastickou podívanou, při které ale bylo všem jasné, že tohle vyžaduje skutečnou pečlivost a profesionální přístup.
Právě to druhé ale bezesporu postrádal devětadvacetiletý seržant John T. Skipper, kterého vojenský soud usvědčil z toho, že během rozsáhlého vojenského cvičení pořádaného v roce 2016 na jihu Německa úmyslně poškodil popruhy padáků tří vozidel Humvee.
Osud tří armádních speciálů jistě není potřeba nějak hluboce popisovat, neboť jejich volný pád a následné zničení zachytil na video jiný z účastníků cvičení, který následně video umístil na internet. A jak to u podobných věcí bývá, stal se z toho rychle hit.
Skipper byl nakonec usvědčen z úmyslného zničené svěřeného majetku a křivé výpovědi, jak uvádí web NPR.org. Proč se ale k poškození popruhů rozhodl ale dosud není jasné. Za své jednání mohl být Skipper dokonce i "bez cti" propuštěn z armády, ovšem nakonec skončil s degradací o několik hodností a propuštěním. Armádní web Stars and Stripes však dodává, že mohl dostat i 10 let vězení.
Pokud byste se tedy náhodou někdy dostali k leteckému výsadku a zajímalo by vás, co se stane s těžkým strojem při selhání padáku, rozhodně to nezkoušejte jako Skipper.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?