Americká armáda se ráda označuje za tu nejlepší, nejmodernější a nejlépe vycvičenou, ovšem při její velikosti se vždy najde alespoň pár lidí, kteří dokáží její pověst pořádně pošramotit. To ostatně dokazuje i tento případ z roku 2016, kdy americký voják na cvičení v Německu svévolně zničil tři armádní speciály.
Již od doby druhé světové války je pro každou armádu zásadním prvkem ovládnout nebe nad bojištěm, díky čemuž je možné pozemní jednotky bránit před letectvem nepřítele, poskytovat jim palebnou podporu a zároveň rychle a efektivně dopravovat zásoby či posily.
A v tomto ohledu je před americkou armádou opravdu potřeba smeknout, neboť její letectvo se dlouhodobě řadí k tomu nejschopnějšímu na světě. Přesné zbraňové systémy dokáží ničit pozice nepřítele s těžko uvěřitelnou schopností a posádky transportních letadel jsou schopny zásobovat vojáky vším od jídla, přes munici až po dopravní prostředky i v tom nejnáročnějším terénu.
Ostatně je to zhruba rok, kdy jsme přinesli článek o cvičení amerického letectva, během kterého vojáci z letadel C-17 shazovali armádní vozidla HMMVW, častěji označovaná Humvee. Tehdy se jednalo o fantastickou podívanou, při které ale bylo všem jasné, že tohle vyžaduje skutečnou pečlivost a profesionální přístup.
Právě to druhé ale bezesporu postrádal devětadvacetiletý seržant John T. Skipper, kterého vojenský soud usvědčil z toho, že během rozsáhlého vojenského cvičení pořádaného v roce 2016 na jihu Německa úmyslně poškodil popruhy padáků tří vozidel Humvee.
Osud tří armádních speciálů jistě není potřeba nějak hluboce popisovat, neboť jejich volný pád a následné zničení zachytil na video jiný z účastníků cvičení, který následně video umístil na internet. A jak to u podobných věcí bývá, stal se z toho rychle hit.
Skipper byl nakonec usvědčen z úmyslného zničené svěřeného majetku a křivé výpovědi, jak uvádí web NPR.org. Proč se ale k poškození popruhů rozhodl ale dosud není jasné. Za své jednání mohl být Skipper dokonce i "bez cti" propuštěn z armády, ovšem nakonec skončil s degradací o několik hodností a propuštěním. Armádní web Stars and Stripes však dodává, že mohl dostat i 10 let vězení.
Pokud byste se tedy náhodou někdy dostali k leteckému výsadku a zajímalo by vás, co se stane s těžkým strojem při selhání padáku, rozhodně to nezkoušejte jako Skipper.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.