Chorvatská automobilka Rimac překonala všechny černé scénáře a oficiálně se může zařadit na seznam malých ale úspěšných výrobců exkluzivních supersportů, jako jsou například značky Koenigsegg či Pagani. Nový model C_Two, který byl představen na autosalonu v Ženevě, se totiž rozprodal během pouhých tří týdnů.
Již Rimac Concept_One, první elektrický supersport z produkce chorvatské společnosti Rimac Automobili, byl technickým skvostem. Vyrobilo se však pouze osm kusů, což z něj dělalo jen jakousi ukázku možností těchto vozidel, nikoliv plnohodnotného hráče na trhu. Ovšem díky druhému modelu, kterým je C-Two, se z automobilky Rimac stal skutečně významný hráč, se kterým je potřeba počítat.
A zatím co Koenigsegg svým způsobem redefinoval možnosti motorů s vnitřním spalování a Pagani ohromilo svět svým zpracováním, Rimac je průkopníkem v oblasti elektrických výkonných supersportů. Ostatně je to právě Rimac, který dodával baterie pro Koenigsegg Regera a kdo pomáhal s vytvářením hybridního systému pro Aston Martin Valkyrie.
Během autosalonu v New Yorku pak Kreso Coric, ředitel prodejů, prozradil v rozhovoru pro Autocar, že už téměř všech 150 plánovaných kusů našlo svého majitele. Ještě zajímavější je ale fakt, že ačkoliv cena vozu začíná na částce 2.1 milionu dolarů (43.2 mi. Kč), zákazníci si v průměru přiobjednali příplatkovou výbavu za dalších 600 000 dolarů (12.3 mil. Kč).
Obrovskému zájmu se ale v podstatě ani nelze divit, neboť parametry vozu jsou doslova šílené. Díky výkonu přes 1900 koní a točivému momentu 2300 Nm je C_Two až absurdně rychlé. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 1,85 sekundy, na 160 km/h se dostane za 4.3 sekundy a maximální rychlost končí u cifry 412 km/h. Navíc se díky bateriím s kapacitou 120 kWh dostanete na jedno nabití až do vzdálenosti 650 km.
Navíc se Rimac chlubí úchvatnými technologiemi autonomního řízení. V elegantní karoserii vozu je ukryto 8 kamer, dvojice LiDARů, 6 radarů, 12 ultrasonických senzorů a propracovaný GPS systém, díky kterému má být Rimac C_Two schopen nabídnout autonomní řízení na 4. úrovni.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).