Elektrický supersport za 43 milionů? Za tři týdny už je téměř vyprodáno

Rimac C_Two
Rimac C_Two, foto: Rimac Automobili
Antonín Marek , AutoRoad.cz 30. března 2018 12:30
Sdílej:

Chorvatská automobilka Rimac překonala všechny černé scénáře a oficiálně se může zařadit na seznam malých ale úspěšných výrobců exkluzivních supersportů, jako jsou například značky Koenigsegg či Pagani. Nový model C_Two, který byl představen na autosalonu v Ženevě, se totiž rozprodal během pouhých tří týdnů.

Již Rimac Concept_One, první elektrický supersport z produkce chorvatské společnosti Rimac Automobili, byl technickým skvostem. Vyrobilo se však pouze osm kusů, což z něj dělalo jen jakousi ukázku možností těchto vozidel, nikoliv plnohodnotného hráče na trhu. Ovšem díky druhému modelu, kterým je C-Two, se z automobilky Rimac stal skutečně významný hráč, se kterým je potřeba počítat.

A zatím co Koenigsegg svým způsobem redefinoval možnosti motorů s vnitřním spalování a Pagani ohromilo svět svým zpracováním, Rimac je průkopníkem v oblasti elektrických výkonných supersportů. Ostatně je to právě Rimac, který dodával baterie pro Koenigsegg Regera a kdo pomáhal s vytvářením hybridního systému pro Aston Martin Valkyrie.

Během autosalonu v New Yorku pak Kreso Coric, ředitel prodejů, prozradil v rozhovoru pro Autocar, že už téměř všech 150 plánovaných kusů našlo svého majitele. Ještě zajímavější je ale fakt, že ačkoliv cena vozu začíná na částce 2.1 milionu dolarů (43.2 mi. Kč), zákazníci si v průměru přiobjednali příplatkovou výbavu za dalších 600 000 dolarů (12.3 mil. Kč).

Obrovskému zájmu se ale v podstatě ani nelze divit, neboť parametry vozu jsou doslova šílené.  Díky výkonu přes 1900 koní a točivému momentu 2300 Nm je C_Two až absurdně rychlé. Akceleraci z 0 na 96 km/h zvládá za 1,85 sekundy, na 160 km/h se dostane za 4.3 sekundy a maximální rychlost končí u cifry 412 km/h. Navíc se díky bateriím s kapacitou 120 kWh dostanete na jedno nabití až do vzdálenosti 650 km.

Navíc se Rimac chlubí úchvatnými technologiemi autonomního řízení. V elegantní karoserii vozu je ukryto 8 kamer, dvojice LiDARů, 6 radarů, 12 ultrasonických senzorů a propracovaný GPS systém, díky kterému má být Rimac C_Two schopen nabídnout autonomní řízení na 4. úrovni.

Stalo se
Ze světa
Matteo Doretto

Tragédie před startem Polské rally: Ital Matteo Doretto (†21) zemřel při testovací jízdě

Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.

Elektro
Audi Q5 představuje verze e-hybrid SUV a Sportback

Nové Audi Q5 e-hybrid: Rodina se rozšiřuje o plug-in verzi. Koupíte ho už pod 1,7 milionů

Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).

Testy aut
DS3 Performance Line Hybrid

DS3 Performance Line Hybrid – stylovka do města, která mi nesluší

Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?

Novinky
Kia Sportage (2026)

Kia Sportage (2026): Láká na facelift s Netflixem, hlasovým ovládáním a hybridem s předním náhonem

Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.