Pro většinu lidí jsou automobily jen dopravním prostředkem, ovšem najdou se mezi námi i tací, kteří si ke svému snu na kolech vytvoří silný citový vztah. Jedním takovým byl i otec Dalana Ruttana, který si v devadesátých letech koupil vysněnou Toyotu Celica Supra, o kterou však přišel během vážné dopravní nehody.
Příběh, který dnes šestadvacetiletý Dalan Ruttan svěřil webu Jalopnik, začal už v roce 1991. Dalan byl tehdy ještě "na houbách", nicméně jeho rodiče se tehdy chystali ke koupi svého prvního domu a jeho otec si tou dobou našel vůz svých snů: bílou Toyotu Celica Supra z roku 1985 v bílé barvě Super White, se střešním oknem a mramorovým interiérem.
Dalanův otec byl tímto vozem doslova posedlý už před koupí, nicméně po jeho koupi se to projevovalo ještě více. Obrázky vozu byly v pracovně a mytí vozu o víkendu se stalo sváteční událostí pro otce i syna. Právě tahle Toyota pak měla obrovský vliv na to, že se z Dalana později stal další zapálený "petrolhead".
Když ale bylo Dalanovi 15 let, jeho otec měl těžkou dopravní nehodu, ze které sotva vyvázl. Během cesty domů z práce (okolo osmé až deváté hodiny večer) do něj z boku narazil řidič, který se rozhodl závodit napříč čtyřmi světelnými křižovatkami.
V rychlosti 100 až 120 km/h narazila Honda Integra do dveří spolujezdce, což Toyotu odhodilo do protijedoucího pruhu, kde dostala další tvrdý náraz od projíždějícího Jeepu. Supra se tak roztočila a nakonec skončila na střeše. Vůz z roku 1985 samozřejmě postrádal airbagy i většinu bezpečnostních technologií, nicméně jeho konstrukce byla tak bytelná, že Dalanův otec vyvázl živý. Podle zdravotníků na místě nehody to však byl malý zázrak.
Milovaná Supra tak byla ztracená, nicméně Dalanovi se už tehdy začal rodit v hlavě plán, jak svého otce zase jednou rozveselit. Zhruba před pěti lety se pak rozhodl, že už nastal ten správný čas a pořídil první podobně bílou Toyotu Supra. Po servisu motoru a pohonného ústrojí se však ukázalo, že karoserie je až příliš zkorodovaná, než aby se dalo v projektu pokračovat.
V září roku 2015 se však objevila nová zajímavá Supra, tentokrát z roku 1986. Její karoserie byla relativně zdravá, nicméně motor a celé pohonné ústrojí potřebovalo kompletní přestavbu. Dalan se však tentokrát nevzdal a na voze opravil vše, co bylo potřeba. Jen aby otci splnil se, o který před lety tak nešťastně přišel.
Dalan měl původně v plánu darovat otci Supru během letošních vánoc, nicméně kvůli nedostatku času se mu to nepovedlo. Stihl to však ještě v lednu. Konkrétně 20. ledna, cca v 3 hodiny ráno, připravil se svou ženou bílou Supru na příjezdovou cestu domu svých rodičů a vydal se čekat až rodiče vstanou.
Když rodiče konečně vstali (okolo deváté hodiny ráno), Dalan rychle předal otci vánoční dárek, který prý našel v poště. V balení byl pohled, pár čokolád (na zmatení) a uživatelský manuál, který dostal při koupi své Supry v roce 1991. Dalan došel ve svém plánu tak daleko, že na klíčky od Supry sehnal stejný přívěšek, jaký jeho otec dostal od dealerství v roce 1991. A nechybělo ani CD, které jeho otec jako poslední ve své Supře poslouchal. Jediným rozdílem tak byla převodovka, která byla tentokrát pětirychlostní místo automatické.
Když pak Dalanův otec spatřil své staro-nové auto, slovy se prý nedá popsat, jak nadšený byl. Ostatně na jeho reakci se můžete podívat ve videu, které během předávání vzniklo. Bohužel někdo držel telefon na výšku, ale i to se dá nakonec pochopit při takto výjimečné události.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.