Technikům ze společnosti Hyundai Mobis se podařilo přijít s návrhem systému, který by mohl během pár let předcházet až jedné pětině smrtelných nehod. Zavedení celého systému přitom není nikterak nákladné, neboť většina jeho potřebných komponentů už se dávno nachází ve většině dnes prodávaných automobilů
Nový systém označovaný zkratkou DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) byl navržen tak, aby dokázal zabránit nehodám způsobeným spánkem za volantem, které mají až pětinový podíl na všech smrtelných nehodách na území USA (podle agentury "AAA Foundation for Traffic Safety" bylo 20% ze 7000 smrtelných nehod na území USA způsobeno právě jízdou v ospalosti).
A jak to celé funguje? Systém DDREM sleduje pomocí speciální infračervené kamery obličej a zejména oči řidiče, díky čemuž dokáže poměrně rychle a spolehlivě zaznamenat většinu příznaků únavy a ospalosti. Systém navíc spolupracuje i s dalšími chytrými senzory, díky čemuž sleduje například jízdu v pruzích.
Pokud tedy systém zjistí, že řidič usnul nebo nereaguje, přepne se celý automobil do autonomního řízení na čtvrté úrovni, díky čemuž dokáže sám identifikovat bezpečné místo k zastavení a vozidlo odstaví z provozu.
Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem celého systému je jeho jednoduchost. Ke svému správnému fungování totiž potřebuje "asistenty", kteří se v našich vozidlech objevují už několik let. Jde například o elektrický posilovač řízení, kamery, radarový senzor nebo GPS jednotku. Už jen díky těmto komponentům je totiž každý automobil alespoň krátkodobě schopen autonomní jízdy, pokud je vybaven správným softwarem.
Náklady na tento krátkodobý systém autonomního řízení jsou tedy minimální, alespoň co se hardware týče. Jediným potřebným prvkem se stane obyčejná infračervená kamera, která však není drahá. Podle webu CarScoops pak Hyundai Mobis uvádí, že celý systém by mohl být připraven již v roce 2022. Bezpečnost vozidel by se tak během pár let mohla dramaticky zvýšit jen s minimem nákladů.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?