Jak udělat s minimálními náklady bezpečnější automobily? V Hyundai na to nejspíš přišli

mao / AutoRoad.cz, 4. ledna 2018, 16:57 Aktualizováno 4.1.2018, 18:35 Google+

Technikům ze společnosti Hyundai Mobis se podařilo přijít s návrhem systému, který by mohl během pár let předcházet až jedné pětině smrtelných nehod. Zavedení celého systému přitom není nikterak nákladné, neboť většina jeho potřebných komponentů už se dávno nachází ve většině dnes prodávaných automobilů

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.01. 08:23) Napište svůj názor
V Hyundai Mobis přišli s unikátním bezpečnostním systémem DDREM, který by mohl snížit počet smrtelných dopravních nehod až o 20 %

V Hyundai Mobis přišli s unikátním bezpečnostním systémem DDREM, který by mohl snížit počet smrtelných dopravních nehod až o 20 % | foto: carscoops.com

Sdílejte článek

Nový systém označovaný zkratkou DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) byl navržen tak, aby dokázal zabránit nehodám způsobeným spánkem za volantem, které mají až pětinový podíl na všech smrtelných nehodách na území USA (podle agentury "AAA Foundation for Traffic Safety" bylo 20% ze 7000 smrtelných nehod na území USA způsobeno právě jízdou v ospalosti).

img-responsive

V Hyundai Mobis přišli s unikátním bezpečnostním systémem DDREM, který by mohl snížit počet smrtelných dopravních nehod až o 20 % | foto: carscoops.com

A jak to celé funguje? Systém DDREM sleduje pomocí speciální infračervené kamery obličej a zejména oči řidiče, díky čemuž dokáže poměrně rychle a spolehlivě zaznamenat většinu příznaků únavy a ospalosti. Systém navíc spolupracuje i s dalšími chytrými senzory, díky čemuž sleduje například jízdu v pruzích.

Pokud tedy systém zjistí, že řidič usnul nebo nereaguje, přepne se celý automobil do autonomního řízení na čtvrté úrovni, díky čemuž dokáže sám identifikovat bezpečné místo k zastavení a vozidlo odstaví z provozu.

Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem celého systému je jeho jednoduchost. Ke svému správnému fungování totiž potřebuje "asistenty", kteří se v našich vozidlech objevují už několik let. Jde například o elektrický posilovač řízení, kamery, radarový senzor nebo GPS jednotku. Už jen díky těmto komponentům je totiž každý automobil alespoň krátkodobě schopen autonomní jízdy, pokud je vybaven správným softwarem. 

Náklady na tento krátkodobý systém autonomního řízení jsou tedy minimální, alespoň co se hardware týče. Jediným potřebným prvkem se stane obyčejná infračervená kamera, která však není drahá. Podle webu CarScoops pak Hyundai Mobis uvádí, že celý systém by mohl být připraven již v roce 2022. Bezpečnost vozidel by se tak během pár let mohla dramaticky zvýšit jen s minimem nákladů.

Google+ Vytisknout

Diskuze: Jak udělat s minimálními náklady bezpečnější automobily? V Hyundai na to nejspíš přišli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.01.2018 08:23 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Mercedes-Benz třídy A

BMW a Mercedes-Benz možná spojí síly, technici však nejsou příliš nadšení

Hyundai odhaluje druhou generaci revolučních modelů IONIQ

Hyundai představuje druhou generaci modelů Ioniq, jaké novinky přináší?

Volkswagen Touareg

Volkswagen Tuareg konečně dostal pořádné motory! Vrcholné V8 TDI doplňuje V6 TSI

Renault Twingo 2019

Nový Renault Twingo odhalen: Roztomilý prcek přináší řadu novinek uvnitř i zvenčí

Clarkson a May si zazávodili v ulicích Detroitu

Clarkson a May si zazávodili v amerických klasikách, ulicemi Detroitu proháněli 1 700 koní

V novém Technologickém centru bude 250 specialistů vyvíjet vozy vytvořené na míru požadavkům zákazníků na indickém subkontinentu.

Škoda a Volkswagen otvírají technologické centrum v Indii, vznikat zde bude vůz pro místní trh

reklama
reklama

Doporučujeme

Upravená závodní Škoda Fabia TDi 4x4

VIDEO: Nejvýkonnější dieselová Škoda všech dob? Rally monstrum připomíná…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Elektrokola mohou být i nebezpečná. Na co je potřeba dávat si pozor?

  2. Kritici elektromobilů přišli o další argument, na zdroji energie totiž tolik nezáleží

  3. Česká auta, to není jen Škoda a Tatra. Kde skončila legendární Avia?

  4. Škoda Scala startuje na částce 369 900. Na kolik vyjde v plné výbavě?

  5. Tesla přešla do protiútoku, u jejích nabíječek už tak snadno nezaparkujete

  6. Chudí lidé si už auto nekoupí? Prostě si je brzy nebudou moci dovolit

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud