Technikům ze společnosti Hyundai Mobis se podařilo přijít s návrhem systému, který by mohl během pár let předcházet až jedné pětině smrtelných nehod. Zavedení celého systému přitom není nikterak nákladné, neboť většina jeho potřebných komponentů už se dávno nachází ve většině dnes prodávaných automobilů
Nový systém označovaný zkratkou DDREM (Departed Driver Rescue & Exit Maneuver) byl navržen tak, aby dokázal zabránit nehodám způsobeným spánkem za volantem, které mají až pětinový podíl na všech smrtelných nehodách na území USA (podle agentury "AAA Foundation for Traffic Safety" bylo 20% ze 7000 smrtelných nehod na území USA způsobeno právě jízdou v ospalosti).
A jak to celé funguje? Systém DDREM sleduje pomocí speciální infračervené kamery obličej a zejména oči řidiče, díky čemuž dokáže poměrně rychle a spolehlivě zaznamenat většinu příznaků únavy a ospalosti. Systém navíc spolupracuje i s dalšími chytrými senzory, díky čemuž sleduje například jízdu v pruzích.
Pokud tedy systém zjistí, že řidič usnul nebo nereaguje, přepne se celý automobil do autonomního řízení na čtvrté úrovni, díky čemuž dokáže sám identifikovat bezpečné místo k zastavení a vozidlo odstaví z provozu.
Pravděpodobně nejzajímavějším aspektem celého systému je jeho jednoduchost. Ke svému správnému fungování totiž potřebuje "asistenty", kteří se v našich vozidlech objevují už několik let. Jde například o elektrický posilovač řízení, kamery, radarový senzor nebo GPS jednotku. Už jen díky těmto komponentům je totiž každý automobil alespoň krátkodobě schopen autonomní jízdy, pokud je vybaven správným softwarem.
Náklady na tento krátkodobý systém autonomního řízení jsou tedy minimální, alespoň co se hardware týče. Jediným potřebným prvkem se stane obyčejná infračervená kamera, která však není drahá. Podle webu CarScoops pak Hyundai Mobis uvádí, že celý systém by mohl být připraven již v roce 2022. Bezpečnost vozidel by se tak během pár let mohla dramaticky zvýšit jen s minimem nákladů.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?
Máte-li rádi řízení a sportovní vozy, jistě dříve či později narazíte na otázku, jak skloubit tuto vášeň s tím, že čas od času potřebujete také prostornější auto. Toto BMW by mohlo být řešením, jedná se o velice schopný a rychlý stroj, který díky karoserii typu liftback hravě odveze i větší předměty či dvě děti. Jako vždy to však není tak jednoduché a je nutné dělat mírné kompromisy, jaké?