V kauze Dieselgate padl další rozsudek. Za mříže poslal zástupce německé automobilky, vysoce postaveného manažera Olivera Schmidta, který podle soudce nese na celém skandálu největší podíl viny.
Oliver Schmidt, bývalý vedoucí enviromentální a technické kanceláře v Michiganu, byl zadržen na jaře tohoto roku, když odcestoval se svou rodinou do USA. Po zadržení byl obviněn ze spiknutí, jehož cílem bylo oklamat federální vládu a její nařízení týkající se zákona o čistém ovzduší (Clean Air Act).
Z těchto obvinění ho pak soudce Sean F. Cox uznal vinným a ve svém závěrečném usnesení pronesl, že Schmidt byl klíčovou osobou celého spiknutí, neboť právě on by odpovědný za podvod spáchaný na amerických zákaznících.
Jen několik dnů před vynesením rozsudku přitom Schmidt zaslal dopis soudci, ve kterém se de facto označuje za oběť. Podle jeho slov byl automobilkou zneužit a nebýt jeho schůzky se zástupcem Kalifornského úřadu pro čisté ovzduší, nikdy by se na podvody automobilky s klamavým softwarem nepřišlo.
Scénář, kterým se měl Schmidt na své pozici v Michiganu řídit, údajně přišel od vyššího vedení automobilky a svůj podíl na něm mají vysoce postavení manažeři, včetně firemních advokátů, dodal Schmidt ve svém dopise adresovaném soudci. Ten však přesto odsoudil Schmidta k trestu odnětí svobody na 7 let a k tomu mu nařídil uhradit pokutu ve výši 400.000 dolarů, tedy cca 8,6 milionu korun.
Schmidt se tak stal teprve druhým odsouzeným zaměstnancem na půdě USA. Tím prvním byl technik James Liang, který dostal v srpnu trest 40 měsíců ve vězení. Americká justice by jistě potrestala více lidí, ovšem většina odpovědných zaměstnanců má německé občanství a jsou mimo dosah zákona. Stejně tak by byl i Schmidt, který se však dobrovolně vydal na dovolenou do USA.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?