V kauze Dieselgate padl další rozsudek. Za mříže poslal zástupce německé automobilky, vysoce postaveného manažera Olivera Schmidta, který podle soudce nese na celém skandálu největší podíl viny.
Oliver Schmidt, bývalý vedoucí enviromentální a technické kanceláře v Michiganu, byl zadržen na jaře tohoto roku, když odcestoval se svou rodinou do USA. Po zadržení byl obviněn ze spiknutí, jehož cílem bylo oklamat federální vládu a její nařízení týkající se zákona o čistém ovzduší (Clean Air Act).
Z těchto obvinění ho pak soudce Sean F. Cox uznal vinným a ve svém závěrečném usnesení pronesl, že Schmidt byl klíčovou osobou celého spiknutí, neboť právě on by odpovědný za podvod spáchaný na amerických zákaznících.
Jen několik dnů před vynesením rozsudku přitom Schmidt zaslal dopis soudci, ve kterém se de facto označuje za oběť. Podle jeho slov byl automobilkou zneužit a nebýt jeho schůzky se zástupcem Kalifornského úřadu pro čisté ovzduší, nikdy by se na podvody automobilky s klamavým softwarem nepřišlo.
Scénář, kterým se měl Schmidt na své pozici v Michiganu řídit, údajně přišel od vyššího vedení automobilky a svůj podíl na něm mají vysoce postavení manažeři, včetně firemních advokátů, dodal Schmidt ve svém dopise adresovaném soudci. Ten však přesto odsoudil Schmidta k trestu odnětí svobody na 7 let a k tomu mu nařídil uhradit pokutu ve výši 400.000 dolarů, tedy cca 8,6 milionu korun.
Schmidt se tak stal teprve druhým odsouzeným zaměstnancem na půdě USA. Tím prvním byl technik James Liang, který dostal v srpnu trest 40 měsíců ve vězení. Americká justice by jistě potrestala více lidí, ovšem většina odpovědných zaměstnanců má německé občanství a jsou mimo dosah zákona. Stejně tak by byl i Schmidt, který se však dobrovolně vydal na dovolenou do USA.
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.
V Druhé kapitole naší dlouhodobé recenze se podíváme na zoubek naftovému čtyřválci o objemu 1,5 litrů, který pracuje ve voze, jehož pohotovostní hmotnost činí 1585 kg. Je to důstojná motorizace pro načančané SUV, které o sobě tvrdí, že hraje vysokou hru? A co spotřeba?
Tento týden v naší redakční garáži zaparkoval nejsilnější Superb, který na první pohled vypadá celkem běžně, ale opak je pravdou. Na silnici dokáže být překvapivě svižným autem, které si však stále zachovává svou klidnou povahu, která je nad věcí. Jaká je nová generace ve srovnání s tou předchozí, která nabídla výkon 206 kW ?
Americký prezident Donald Trump oznámil, že Spojené státy uvalí 25% cla na dovoz automobilů vyrobených mimo USA, přičemž tato opatření vstoupí v platnost 2. dubna. V reakci na tuto novinku předsedkyně Evropské komise Ursula von der Leyenová vyjádřila lítost a EU její rozhodnutí důkladně prozkoumá. Trump rovněž odložil výběr cla na automobilové díly o měsíc. Tento krok způsobil pokles akcií automobilek na asijských burzách a očekává se, že výprodeje se rozšíří i na evropské a americké trhy. Uvedl to server CNBS.