V kauze Dieselgate padl další rozsudek. Za mříže poslal zástupce německé automobilky, vysoce postaveného manažera Olivera Schmidta, který podle soudce nese na celém skandálu největší podíl viny.
Oliver Schmidt, bývalý vedoucí enviromentální a technické kanceláře v Michiganu, byl zadržen na jaře tohoto roku, když odcestoval se svou rodinou do USA. Po zadržení byl obviněn ze spiknutí, jehož cílem bylo oklamat federální vládu a její nařízení týkající se zákona o čistém ovzduší (Clean Air Act).
Z těchto obvinění ho pak soudce Sean F. Cox uznal vinným a ve svém závěrečném usnesení pronesl, že Schmidt byl klíčovou osobou celého spiknutí, neboť právě on by odpovědný za podvod spáchaný na amerických zákaznících.
Jen několik dnů před vynesením rozsudku přitom Schmidt zaslal dopis soudci, ve kterém se de facto označuje za oběť. Podle jeho slov byl automobilkou zneužit a nebýt jeho schůzky se zástupcem Kalifornského úřadu pro čisté ovzduší, nikdy by se na podvody automobilky s klamavým softwarem nepřišlo.
Scénář, kterým se měl Schmidt na své pozici v Michiganu řídit, údajně přišel od vyššího vedení automobilky a svůj podíl na něm mají vysoce postavení manažeři, včetně firemních advokátů, dodal Schmidt ve svém dopise adresovaném soudci. Ten však přesto odsoudil Schmidta k trestu odnětí svobody na 7 let a k tomu mu nařídil uhradit pokutu ve výši 400.000 dolarů, tedy cca 8,6 milionu korun.
Schmidt se tak stal teprve druhým odsouzeným zaměstnancem na půdě USA. Tím prvním byl technik James Liang, který dostal v srpnu trest 40 měsíců ve vězení. Americká justice by jistě potrestala více lidí, ovšem většina odpovědných zaměstnanců má německé občanství a jsou mimo dosah zákona. Stejně tak by byl i Schmidt, který se však dobrovolně vydal na dovolenou do USA.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.