Bezpečnostní systémy mohou mít reálný dopad na snižování počtu dopravních nehod a smrtelných zranění pouze poté, co se začnou používat skutečně masově. Proto Toyota v roce 2015 zahájila aplikaci vyspělých bezpečnostních technologií prostřednictvím technologického paketu ‘Toyota Safety Sense’ (TSS). TSS je balíčkem technologií aktivní bezpečnosti, jehož úkolem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Součástí paketu prvků aktivní bezpečnosti je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) vč. funkce na podporu jízdy po městě a systému pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB). Vozidla vybavená radarem pracujícím v pásmu milimetrových vln rovněž využívají adaptivní tempomat (ACC) a systém PCS s funkcí rozpoznávání chodců.
Od roku 2015 bylo systémem Toyota Safety Sense vybaveno již přes 5 milionů vozů Toyota. V Evropě pak podíl vozů s tímto systémem dosáhl dokonce 92 %. Již dnes lze doložit pozitivní dopady na reálný pokles nehodovosti v běžném provozu, např. cca. 50% snížení případů nárazů do vozidla zezadu, resp. cca. 90% snížení těchto nehod v kombinaci s inteligentním ultrazvukovým lokátorem (ICS).
Toyota se dlouhodobě zasazuje o dosažení bezpečné mobilní společnosti. Věří proto, že je důležité podporovat přístup zahrnující uživatele, vozidla i dopravní prostředí, stejně tak jako snahy o „reálně dosažitelnou bezpečnost“ na základě získávání zkušeností při studiu skutečných dopravních nehod a začleňování takto získaných poznatků do procesů vývoje vlastních vozidel.
Toyota v souladu se svojí firemní filozofií „Kaizen“ (neustálé zlepšování po malých krocích) nyní představuje již druhou generaci systému Toyota Safety Sense. Jeho součástí je vylepšená systémová jednotka, modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém (PCS) a nový asistent pro sledování stopy (LTA); zachovány byly funkce adaptivního tempomatu (ACC), systému rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatického přepínání dálkových světel (AHB).
Vozidla vybavená systémem Toyota Safety Sense druhé generace se budou moci pochlubit účinnější monokulární kamerou a milimetrovým radarem pro ještě lepší detekci rizikových situací a zvýšení funkčnosti. Instalaci navíc zjednodušují kompaktnější rozměry těchto systémů.
Modernizovaný systém PCS při rychlostech přibližně od 10 do 180 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich. Tento systém je rovněž schopen odhalit riziko střetu s chodci (za dne i po setmění) nebo cyklisty (pouze za dne) – v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h.
Nový asistent pro sledování stopy (LTA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu tím, že aktivně zasahuje do řízení v součinnosti s adaptivním tempomatem (ACC). Asistent LTA se rovněž dodává s modernizovaným systémem pro hlídání jízdních pruhů (LDA), který rozpoznává okraje rovných silnic i za situací, kdy vodorovné pruhy na vozovce chybějí. Když řidič začne neúmyslně z pruhu vyjíždět, systém jej varuje, aby se opět vrátil do požadované stopy.
Paket bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense druhé generace se bude postupně uvádět na trhy v Japonsku, Severní Americe a Evropě, a to od počátku roku 2018 společně s uváděním nových modelů.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.