Bezpečnostní systémy mohou mít reálný dopad na snižování počtu dopravních nehod a smrtelných zranění pouze poté, co se začnou používat skutečně masově. Proto Toyota v roce 2015 zahájila aplikaci vyspělých bezpečnostních technologií prostřednictvím technologického paketu ‘Toyota Safety Sense’ (TSS). TSS je balíčkem technologií aktivní bezpečnosti, jehož úkolem je napomoci předcházet nehodám nebo zmírňovat jejich následky za nejrůznějších dopravních situací.
Součástí paketu prvků aktivní bezpečnosti je předkolizní bezpečnostní systém (PCS) vč. funkce na podporu jízdy po městě a systému pro hlídání jízdních pruhů (LDA), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatické přepínání dálkových světel (AHB). Vozidla vybavená radarem pracujícím v pásmu milimetrových vln rovněž využívají adaptivní tempomat (ACC) a systém PCS s funkcí rozpoznávání chodců.
Od roku 2015 bylo systémem Toyota Safety Sense vybaveno již přes 5 milionů vozů Toyota. V Evropě pak podíl vozů s tímto systémem dosáhl dokonce 92 %. Již dnes lze doložit pozitivní dopady na reálný pokles nehodovosti v běžném provozu, např. cca. 50% snížení případů nárazů do vozidla zezadu, resp. cca. 90% snížení těchto nehod v kombinaci s inteligentním ultrazvukovým lokátorem (ICS).
Toyota se dlouhodobě zasazuje o dosažení bezpečné mobilní společnosti. Věří proto, že je důležité podporovat přístup zahrnující uživatele, vozidla i dopravní prostředí, stejně tak jako snahy o „reálně dosažitelnou bezpečnost“ na základě získávání zkušeností při studiu skutečných dopravních nehod a začleňování takto získaných poznatků do procesů vývoje vlastních vozidel.
Toyota v souladu se svojí firemní filozofií „Kaizen“ (neustálé zlepšování po malých krocích) nyní představuje již druhou generaci systému Toyota Safety Sense. Jeho součástí je vylepšená systémová jednotka, modernizovaný předkolizní bezpečnostní systém (PCS) a nový asistent pro sledování stopy (LTA); zachovány byly funkce adaptivního tempomatu (ACC), systému rozpoznávání dopravních značek (RSA) a automatického přepínání dálkových světel (AHB).
Vozidla vybavená systémem Toyota Safety Sense druhé generace se budou moci pochlubit účinnější monokulární kamerou a milimetrovým radarem pro ještě lepší detekci rizikových situací a zvýšení funkčnosti. Instalaci navíc zjednodušují kompaktnější rozměry těchto systémů.
Modernizovaný systém PCS při rychlostech přibližně od 10 do 180 km/h rozpoznává vozidla jedoucí vpředu a snižuje riziko nárazu do nich. Tento systém je rovněž schopen odhalit riziko střetu s chodci (za dne i po setmění) nebo cyklisty (pouze za dne) – v takovém případě se automatické brzdění aktivuje při rozdílu rychlostí v rozpětí od 10 do 80 km/h.
Nový asistent pro sledování stopy (LTA) pomáhá řidiči udržovat vozidlo uprostřed jízdního pruhu tím, že aktivně zasahuje do řízení v součinnosti s adaptivním tempomatem (ACC). Asistent LTA se rovněž dodává s modernizovaným systémem pro hlídání jízdních pruhů (LDA), který rozpoznává okraje rovných silnic i za situací, kdy vodorovné pruhy na vozovce chybějí. Když řidič začne neúmyslně z pruhu vyjíždět, systém jej varuje, aby se opět vrátil do požadované stopy.
Paket bezpečnostních technologií Toyota Safety Sense druhé generace se bude postupně uvádět na trhy v Japonsku, Severní Americe a Evropě, a to od počátku roku 2018 společně s uváděním nových modelů.
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.