Do konce listopadu už zbývá jen pár dnů a s příchodem prosince začne to pravé vánoční šílenství. K tomu ale kromě úklidu, pečení a dalších příprav patří i shánění vánočního stromku, jehož přepravu prý lidé hrubě podceňují, jak varovala americká organizace pro bezpečnost na silnicích.
Americká organizace pro bezpečnost na silnicích AAA přitom vychází z odhadů, podle kterých během minulých tří let zhruba 20 milionů Američanů převáželo svůj stromek na / v autě bez adekvátního zajištění. Nemusí se to zdát jako vážný prohřešek, nicméně tragédie je v takovém případě neustále nablízku.
Podle oficiálních výzkumů totiž nepořádek na silnicích, kam ztracený vánoční stromek rozhodně spadá, způsobil během minulých čtyř let zhruba 200 000 dopravních nehod. Z toho 39000 nehod skončilo nějakým zraněním a 500 nehod mělo fatální následky.
Chyb se však mnohdy dopouštějí i lidé, kteří se snaží zajistit stromek alespoň improvizovaně. Greg Brannon, ředitel AAA pro vztahy s automobilovým inženýrstvím a průmyslem, uvádí, že řada lidí si nesprávným uchycením může poškodit i svůj vlastní automobil. Například při použití různých provázků protažených skrze okna či dveře například hrozí poškození těsnění, takže přeprava stromku vyjde dráž ještě o servis.
Organizace proto vydala několik tipů a doporučení, jak vánoční stromky přepravovat bezpečně jak pro okolní řidiče, tak pro náš vlastní automobil. Hned prvním tipem je zvolit si vhodný vůz, který disponuje buď střešním nosičem, nebo dostatkem prostoru v interiéru či na korbě, v případě vozů typu pick-up. Rozhodně se také neobejdete bez vhodného vybavení, mezi které spadají rukavice, kvalitní stahovací popruhy a staré deky, se vám budou hodit jak při přepravě na střeše, kdy ochrání lak, tak při přepravě v interiéru vozu.
Pokud se rozhodnete přepravovat stromek na střeše, rozhodně ho umístěte spodní stranou směrem dopředu a kvalitně ho na několika místech stáhněte. Zajištění byste neměli podcenit ani při přepravě v interiéru, neboť v případě prudkého brzdění by mohl strom začít nepříjemně cestovat.
Poslední radou je pak sundat nohu z plynu a cestovat domů klidně delší ale klidnější cestou, kde se vyhnete vyšším rychlostem i provozu, který byste mohli zdržovat.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.