Do konce listopadu už zbývá jen pár dnů a s příchodem prosince začne to pravé vánoční šílenství. K tomu ale kromě úklidu, pečení a dalších příprav patří i shánění vánočního stromku, jehož přepravu prý lidé hrubě podceňují, jak varovala americká organizace pro bezpečnost na silnicích.
Americká organizace pro bezpečnost na silnicích AAA přitom vychází z odhadů, podle kterých během minulých tří let zhruba 20 milionů Američanů převáželo svůj stromek na / v autě bez adekvátního zajištění. Nemusí se to zdát jako vážný prohřešek, nicméně tragédie je v takovém případě neustále nablízku.
Podle oficiálních výzkumů totiž nepořádek na silnicích, kam ztracený vánoční stromek rozhodně spadá, způsobil během minulých čtyř let zhruba 200 000 dopravních nehod. Z toho 39000 nehod skončilo nějakým zraněním a 500 nehod mělo fatální následky.
Chyb se však mnohdy dopouštějí i lidé, kteří se snaží zajistit stromek alespoň improvizovaně. Greg Brannon, ředitel AAA pro vztahy s automobilovým inženýrstvím a průmyslem, uvádí, že řada lidí si nesprávným uchycením může poškodit i svůj vlastní automobil. Například při použití různých provázků protažených skrze okna či dveře například hrozí poškození těsnění, takže přeprava stromku vyjde dráž ještě o servis.
Organizace proto vydala několik tipů a doporučení, jak vánoční stromky přepravovat bezpečně jak pro okolní řidiče, tak pro náš vlastní automobil. Hned prvním tipem je zvolit si vhodný vůz, který disponuje buď střešním nosičem, nebo dostatkem prostoru v interiéru či na korbě, v případě vozů typu pick-up. Rozhodně se také neobejdete bez vhodného vybavení, mezi které spadají rukavice, kvalitní stahovací popruhy a staré deky, se vám budou hodit jak při přepravě na střeše, kdy ochrání lak, tak při přepravě v interiéru vozu.
Pokud se rozhodnete přepravovat stromek na střeše, rozhodně ho umístěte spodní stranou směrem dopředu a kvalitně ho na několika místech stáhněte. Zajištění byste neměli podcenit ani při přepravě v interiéru, neboť v případě prudkého brzdění by mohl strom začít nepříjemně cestovat.
Poslední radou je pak sundat nohu z plynu a cestovat domů klidně delší ale klidnější cestou, kde se vyhnete vyšším rychlostem i provozu, který byste mohli zdržovat.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?