Výroba takových automobilů však není žádná levná sranda, obvykle totiž vyžaduje kompletní přepracování karoserie i techniky, vývoj bezpečnostních systémů, instalaci pancéřování, zesílení šasi, silnější motor a desítky dalších drobností, o kterých možná ani nevíme. Nelze se proto divit, že cena nejlevnějšího z "Top 5" se vyšplhala až na půl milionu dolarů, tedy cca 10,8 milionu korun
A tím pátým je Maybach 62 Limousine, který slouží v Thajsku
Thajský král Bhumibol Adulyadej a jeho královská rodina mají ve zvyku spokojit se jen s tím nejlepším, k čemuž speciální Maybach 62 Limousine rozhodně nemá daleko. Pod jeho kapotou se totiž nachází svalnatý motor V12 a uvnitř vozu je neskutečně prostorný interiér. O zábavu na dlouhých cestách se posádce postará multimediální systém, k dispozici je lednice i chladící box na víno a ve středové konzoli se ukrývají nejmodernější technologické hračky, jaké automobilový průmysl nabízí. Na této limuzíně není vůbec nic "obyčejného" a pokud hledáte ideální způsob jak zkombinovat luxus, eleganci a sportovnost, pak je Maybach 62 skvělou odpovědí.
Na čtvrtém místě se překvapivě umístil Papamobil Mercedes-Benz M-Class s cenovkou 524,990 dolarů, tedy cca 11,4 milionu korun.
Je poněkud paradoxní, že papež František, který se spokojil s životem v chudobě, se nyní vozí Mercedesem za více než 11 milionů, ovšem v případě hlavy církve se nejedná o žádnou výjimku. Papamobil je zkrátka klasickým vozem papežů a automobilka Mercedes Benz má v jejich výrobě bohaté zkušenosti. Vůz byl navíc vybaven pancéřováním a neprůstřelnými skly. I přes nemalou hmotnost pak vozu stále zůstala vysoká dynamika, dosažení rychlostí okolo 250 km/h by nemělo být problémem.
Bronzovou medaili si pro sebe urvala čínská limuzína "Hongqi Limousine", jejíž cena se vyšplhala až na 801 624 dolarů, tedy cca 17,4 milionu korun.
Hongqi je pravděpodobně tím nejdražším a nejluxusnějším vozem, jaký v Číně najdeme. Ostatně k tomu ho předurčuje už jeho název, který v překladu znamená "Rudá vlajka". Co se jeho parametrů týče, pod jeho kapotou se nachází čtyřikrát přeplňovaný motor V8 o výkonu 381 koní s točivým momentem okolo 718 Nm. I přes jeho rozměrnost a opulentnost tak zvládne akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a maximální rychlost atakuje 220 km/h. Vzhledem k poměrům v Číně pak asi nebude žádným překvapením, že limuzíny Hongqi tvoří hlavní část vozového parku vládních činitelů.
Na seznamu nemůže chybět ani nejznámější ze všech vládních limuzín, vůz amerického prezidenta "Cadillac One", jehož cena údajně činí 1.500.000 dolarů, tedy cca 32,5 milionu dolarů.
O Bestii, jak se Cadillacu One často říká, už toho bylo napsáno mnoho. Kdekoliv se má objevit americký prezident, tam se objeví jeho vůz. Je silně pancéřovaný, odolá i chemickému útoku, může jezdit po ráfcích a v interiéru má dokonce i zásoby krve. Zajímavostí je i instalované noční vidění, díky kterému může vůz ujíždět pronásledovatelům nebo ostřelovačům bez světel.
Ten nejdražší státnický vůz však podle webu TheRichest ukrývají garáže Buckinghamského paláce. Jedná se Bentley State Limousine, který byl vyroben pouze ve dvou kusech a hodnota jednoho se pohybuje okolo 10 milionů liber, cca 290 milionů korun.
Vůz byl vyroben speciálně pro královské účely a královně Alžbtě II. byl předán v roce 2002. O karoserii vozu se starali specialisté z karosárny Mulliner, pod kapotou se ukrývá tradiční motor 6.75 litru V8 o výkonu 300 koní. Vůz je samozřejmě opatřen pancéřováním a je i utěsněn proti chemickému útoku. Pro maximální komfort je interiér čalouněn jehněčí vlnou jemnou jako satén, dveře se otvírají do úhlu 90° pro snadné nastupování a nechybí ani prosklená střecha pro zdravení jásajících lidí, kteří královnu zbožňují.