Pokud jste vládní činitel reprezentující svou zemi, zajisté k tomu potřebujete i vhodný automobil, který vám nabídne jak dostatek luxusu na dlouhých cestách, tak i ochranu před vašimi úhlavními nepřáteli, kteří jsou ochotni sáhnout i k násilí. Třešničkou na dortu pak bývá reprezentativní vzhled vozu, který dotváří pocit vznešenosti a důležitosti.
Výroba takových automobilů však není žádná levná sranda, obvykle totiž vyžaduje kompletní přepracování karoserie i techniky, vývoj bezpečnostních systémů, instalaci pancéřování, zesílení šasi, silnější motor a desítky dalších drobností, o kterých možná ani nevíme. Nelze se proto divit, že cena nejlevnějšího z "Top 5" se vyšplhala až na půl milionu dolarů, tedy cca 10,8 milionu korun
A tím pátým je Maybach 62 Limousine, který slouží v Thajsku
Thajský král Bhumibol Adulyadej a jeho královská rodina mají ve zvyku spokojit se jen s tím nejlepším, k čemuž speciální Maybach 62 Limousine rozhodně nemá daleko. Pod jeho kapotou se totiž nachází svalnatý motor V12 a uvnitř vozu je neskutečně prostorný interiér. O zábavu na dlouhých cestách se posádce postará multimediální systém, k dispozici je lednice i chladící box na víno a ve středové konzoli se ukrývají nejmodernější technologické hračky, jaké automobilový průmysl nabízí. Na této limuzíně není vůbec nic "obyčejného" a pokud hledáte ideální způsob jak zkombinovat luxus, eleganci a sportovnost, pak je Maybach 62 skvělou odpovědí.
Na čtvrtém místě se překvapivě umístil Papamobil Mercedes-Benz M-Class s cenovkou 524,990 dolarů, tedy cca 11,4 milionu korun.
Je poněkud paradoxní, že papež František, který se spokojil s životem v chudobě, se nyní vozí Mercedesem za více než 11 milionů, ovšem v případě hlavy církve se nejedná o žádnou výjimku. Papamobil je zkrátka klasickým vozem papežů a automobilka Mercedes Benz má v jejich výrobě bohaté zkušenosti. Vůz byl navíc vybaven pancéřováním a neprůstřelnými skly. I přes nemalou hmotnost pak vozu stále zůstala vysoká dynamika, dosažení rychlostí okolo 250 km/h by nemělo být problémem.
Bronzovou medaili si pro sebe urvala čínská limuzína "Hongqi Limousine", jejíž cena se vyšplhala až na 801 624 dolarů, tedy cca 17,4 milionu korun.
Hongqi je pravděpodobně tím nejdražším a nejluxusnějším vozem, jaký v Číně najdeme. Ostatně k tomu ho předurčuje už jeho název, který v překladu znamená "Rudá vlajka". Co se jeho parametrů týče, pod jeho kapotou se nachází čtyřikrát přeplňovaný motor V8 o výkonu 381 koní s točivým momentem okolo 718 Nm. I přes jeho rozměrnost a opulentnost tak zvládne akcelerovat z 0 na 100 km/h za 8 sekund a maximální rychlost atakuje 220 km/h. Vzhledem k poměrům v Číně pak asi nebude žádným překvapením, že limuzíny Hongqi tvoří hlavní část vozového parku vládních činitelů.
Na seznamu nemůže chybět ani nejznámější ze všech vládních limuzín, vůz amerického prezidenta "Cadillac One", jehož cena údajně činí 1.500.000 dolarů, tedy cca 32,5 milionu dolarů.
O Bestii, jak se Cadillacu One často říká, už toho bylo napsáno mnoho. Kdekoliv se má objevit americký prezident, tam se objeví jeho vůz. Je silně pancéřovaný, odolá i chemickému útoku, může jezdit po ráfcích a v interiéru má dokonce i zásoby krve. Zajímavostí je i instalované noční vidění, díky kterému může vůz ujíždět pronásledovatelům nebo ostřelovačům bez světel.
Ten nejdražší státnický vůz však podle webu TheRichest ukrývají garáže Buckinghamského paláce. Jedná se Bentley State Limousine, který byl vyroben pouze ve dvou kusech a hodnota jednoho se pohybuje okolo 10 milionů liber, cca 290 milionů korun.
Vůz byl vyroben speciálně pro královské účely a královně Alžbtě II. byl předán v roce 2002. O karoserii vozu se starali specialisté z karosárny Mulliner, pod kapotou se ukrývá tradiční motor 6.75 litru V8 o výkonu 300 koní. Vůz je samozřejmě opatřen pancéřováním a je i utěsněn proti chemickému útoku. Pro maximální komfort je interiér čalouněn jehněčí vlnou jemnou jako satén, dveře se otvírají do úhlu 90° pro snadné nastupování a nechybí ani prosklená střecha pro zdravení jásajících lidí, kteří královnu zbožňují.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.