Automobilka Ford slaví 60 let výroby tahačů a náklaďáků v Brazílii a k tomuto výročí si přichystala jednu speciální novinku, která by měla pomoci řidičům překonávat rizika spojená s usínáním za volantem, tzv. SafeCap. Z prvních videí se zdá, že jde o geniální vynález, který by jistě našel své uplatnění mezi širokou veřejností. Zda se ho však dočkáme i v Evropě zatím netušíme.
A co že to ta SafaCap je? Na první pohled se jedná o obyčejnou kšiltovku, ovšem pokud se na ní podíváme zblízka, všimneme si dvou LED diod na spodní straně kšiltu a také malé kapsičky na levé straně, ve které je schovaný celý "mozek" tohoto zařízení.
Jedná se totiž o jakýsi "mikro-počítač", jehož nejdůležitější součástí je gyroskop. Díky němu dokáže počítač sledovat pohyb hlavy řidiče, takže neustále ví, zda je hlava vzpřímená a řidič kouká na silnici. Pokud by se však hlava začala výrazně naklánět / předklánět / zaklánět, počítač vyhodnotí tento pohyb jako rizikový a spustí alarm, který by měl řidiče probrat.
Onen alarm se pak skládá hned ze tří součástí: blikajících LED žárovek namířených do očí řidiče, vibrujícího motorku a hlasitého reproduktoru vydávajícího pípání ve vysokých tónech. Kombinace těchto upozornění by měla být natolik nepříjemná, že řidiče vzbudí a ten bude vědět, že je na čase si odpočinout.
Co se však týká fenoménu mikrospánku, zde vám čepice bohužel nijak pomoci nemůže. Jak už jsme rozebírali v jednom z minulých článků, mikrospánek je chvíle, kdy můžete mít klidně i otevřené oči a hlavu ve vzpřímené pozici, ale váš mozek jednoduše spí. Pokud vám tedy nezačne hlava padat do strany, nemá ani tato čapka šanci vás probudit.
Ovšem zpátky k tématu. Pokud jsme pochopili dostupné informace správně, pak se prozatím jedná o prototyp, který by však brzy měl být distribuován mezi řidiči. Zda se objeví i v USA, Evropě a zbytku světa ale zatím netušíme. Rozhodně by to však mělo smysl a nejspíš by do téhle čapky zainvestovali i lidé, kteří s Fordem nemají nic společného.
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?