Posledním světovým trendem výrobců jakýchkoliv dopravních prostředků je elektromobilita. Na trhu tak najdeme elektrické autobusy, náklaďáky, dodávky, SUV, osobní automobily, motorky i skútry. V jedné švýcarské společnosti ovšem spatřili okno příležitosti a vtrhli na trh zřejmě s tím největším elektromobilem na světě - důlním náklaďákem.
Není to tak dávno co jsme vás informovali o největším důlním náklaďáku na světě - BELAZ-75710. Ten ke svému pohonu také využívá elektrickou energii, ovšem jeho 1,631 elektrických koní, schopných rozpohybovat až 1,000 tun nákladu, roztáčí dva obrovské motory, které slouží jako generátory.
Tento Komatsu HD605 se ovšem drží standardní strategie elektromobilů, takže kdesi pod jeho kapotou je k nalezení balík baterií o kapacitě 700 kWh, jehož hmotnost se odhaduje na 4,5 tuny. Stroj nazývaný E-Dumper ovšem není čistokrevným produktem Komatsu, stojí za ním totiž dvojice společnosti Kuhn AG a Lithium Storage GmbH.
Pověření k vývoji tohoto elektrického monostra dostaly od společnosti Ciments Vigier SA, která jim dala k dispozici právě stroj Komatsu 605 HD, u nějž mělo dojít k nahrazení dieselového pohonného systému za elektrický pohonný systém.
Prototyp už by měl být takřka hotový a připravený k přepravě cca 65 tunového nákladu "nahoru a dolů" ve švýcarských dolech. Díky pohybu z kopce navíc náklaďák může naplno využít své funkce rekuperace energie, díky niž během jízdy dolů dochází ke generování elektrické energie, která je následně uložena a může být později využita.
Švýcarská Federální laboratoř pro vědu a technologii uvádí, že náklaďák bude schopen během své 20 mil (32 km) dlouhé cesty lomem dolů schopen vygenerovat až 40 kWh elektrické energie - a těchto cest je denně okolo 20. Jinak řečeno, pokud jsou tato čísla pravdivá, pak by E-Dumper vygeneroval na konci dne o 200 kWh více, než sám dokáže spotřeboval..
My ani redaktoři z webu Autoevolution, kteří se zprávou přišli, nejsme vědci, ovšem představa že by jedem důlní náklaďák dokázal vygenerovat tolik energie se zdá být zcela neuvěřitelnou. Jen pro představu - kdyby tato čísla odpovídala, pak by jeden náklaďák nabil na konci směny 2 Tesly Model S P100D - a naprosto čistě a ekologicky.
Na světě existuje v tuto chvíli pouze jeden jediný prototyp náklaďáku E-Dumper, ovšem pokud se během testů ukáže jako spolehlivý a potvrdí všechny předpoklady, zřejmě se objednávky na tyto stroje jen pohrnou. Jedinou drobnou nevýhodou by mohla být cena. Ta by podle všeho mohla atakovat sumu nad 1,000,000 dolarů, tedy okolo 22 milionů korun.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!