Ferrari Mythos: Koncept, na který jsme všichni zapomněli

mao / AutoRoad.cz, 28. srpna 2017, 15:48 Google+

V roce 1989 prezentovalo Ferrari na autosalonu v Tokyu koncept Mythos, který využíval šasi modelu Testarossa a za jeho vzhledem stál Pininfarina. Bohužel tehdy se koncept nesetkal s příliš velkým úspěchem a tak postupně zapadl v historii.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Koncept Ferrari Mythos

Koncept Ferrari Mythos | foto: wheelsage.org

Sdílejte článek

Ferrari má se stavbou různých konceptů vcelku bohaté zkušenosti, ovšem z neznámých důvodů zrovna Mythos u veřejnosti naprosto pohořel. Nebýt jeho přítomnosti ve hře Test Drive III, zřejmě by si dnes na jeho křivky, za kterými stál Pininfarina, vzpomněl málokdo. Pininfarina měl přitom s vozem velké plány, pokud by výroba dostala zelenou. Počítalo se s karoserií ve stylu Coupe, Targa nebo Speedster.

Mythos sice stál na platformě Testarossy, ovšem jeho karoserie byla jedinečná, vyrobená z kompozitních materiálů a postrádala střechu i boční okénka. V porovnání s dárcem platformy byl Mythos o 12.7 centimetru širší, o 15.24 cm kratší a 7.62 cm nižší, díky čemuž dostal zcela jiné proporce.

Futuristicky vyhlížející karoserie, s velkým předním převisem, si však zanechala i některé prvky z Testarossy - šlo především o velké boční přívody vzduchu a zadní spoiler. Ten měl navíc schopnost automaticky se vysunout až o 30 cm a změnit svůj úhel o 12°, čímž výrazně zvýšil přítlačnou sílu. 

Další aerodynamický prvek byl ukryt pod předním nárazníkem - šlo o 3 cm vysoký výklopný panel, který v případě potřeby upravoval aerodynamiku. Malo perličkou na závěr pak byla tovární hliníková kola se skrytými šrouby.

Pod zadní kapotou měl vůz ukrytý stejný motor, jako Testarossa. Šlo tedy o 4.9 litrový motor V12 produkující výkon 395 koní. Motor byl spojen s manuální pětistupňovou převodovkou, z 0 na 100 km/h dokázal zrychlit za 6.2 sekundy a maximální rychlost dosahovala 290 km/h.

Ačkoliv se Mythos nesetkal s velkým úspěchem u veřejnosti, přesto se našel člověk, který si ho objednal - a dokonce dvakrát. Jeden model v klasicky červené barvě, druhý pak v odstínu modré. A kdo byl tím zájemcem? Známý sběratel a milovník aut, Sultán z Bruneje. 

Google+ Vytisknout

Diskuze: Ferrari Mythos: Koncept, na který jsme všichni zapomněli

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Porsche recyklovalo pneumatiky vítězného 919 Hybrid z Le Mans na unikátní vinylové desky

Porsche recyklovalo staré pneumatiky do gramofonových desek, hudbu na nich nečekejte

Ilustrační foto

Brexit má další oběť mezi automobilkami: Honda uzavře továrnu ve Swindonu

nehoda, ilustrační fotografie

3 tipy pro získání slevy na havarijním pojištění

Mitsubishi Outlander PHEV MY19

Hybridní Mitsubishi Outlander v Evropě boduje, stává se nejprodávanějším modelem značky

Ilustrační foto z testování letních pneumatik

dTest a ADAC testovali letní pneumatiky. Z některých odborníkům vstávaly vlasy hrůzou

Nový Ford Focus ST 2019

Nový Ford Focus ST 2019: Výkonný, agilní a přesto stále praktický

reklama
reklama

Doporučujeme

Logo: Autosalon Frankfurt 2017

Autosalon ve Frankfurtu se blíží, jaké zajímavosti nás čekají?

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Čeští vojáci v Litvě zazářili, cestou ze cvičení neváhali pomoci zoufalému motoristovi

  2. Evropský pick-up Peugeotu se ukázal na fotkách, příslušnost ke značce nezapře

  3. Bruder EXP-4: Extrémní karavan z Austrálie s vámi udrží krok kdekoliv

  4. Sběratel, kterému se koníček vymkl z rukou? Svérázný Kanaďan prodává 55 retro obytných Volkswagenů

  5. Jak využít staré baterie elektromobilů? Nissan přišel s dalším originálním nápadem

  6. TEST: Opel Insignia Country Tourer 4x4: Pohodlný, prostorný a neuvěřitelně zábavný na sněhu

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud