Pokud jste se během léta rozhodli vycestovat do vzdálené destinace automobilem, pravděpodobně se po cestě budete muset několikrát zastavit pro dočerpání paliva i energie pro řidiče. A nejlépe se odpočívá samozřejmě během spánku. Jak si ale spánek ve voze co nejvíc zpříjemnit?
Ať už se v autě chystáte spát dobrovolně, nebo jste k tomu nuceni, nikdy to není příliš příjemný zážitek. Prostor ve voze je stísněný, ke spánku nepříliš pohodlný, přes den je zde vedro a v noci naopak chladno. Nemluvě o kondenzaci vody z vašeho dechu na sklech a nepříjemném pocitu ze zvědavců, šmíráků či dokonce zlodějů.
Pokud se však chcete v automobilu alespoň trochu vyspat, doporučujeme držet se následujících rad, s nimiž neuděláte chybu.
Rozhodně nepodceňujte výběr místa, kde budete spát. Jak se říká - bezpečnost především. Nedoporučuje se tedy vyhledávat odlehlá místa v pustinách ani přelidněná parkoviště, kde se hluk z rozbíjených okýnek snadno ztratí. Ideální je tak zaparkovat na osvětleném místě, například u čerpací stanice. V každém případě se však během spaní v autě zamykejte a nenechávejte příliš otevřená okna.
Lokaci k přespání se pokuste vybrat s předstihem. Díky aplikacím jako Google Mapy budete schopni si alespoň nahrubo vybrat místo, kde se během cesty zastavíte. Na místě je pak lepší zastavit ještě za světla, abyste si udělali lepší přehled o okolí, pozitivech i rizicích. Myslete také na to, že v některých státech a na některých konkrétních místech může být spánek ve vozech i zákonem zakázán.
Příjemným bonusem je také soukromí. Ostatně komu by bylo příjemné nechat na sebe zírat cizími lidmi. Boční skla tak můžete překrýt kusem oblečením nebo klasickým stínítkem a na čelním skle vám pomůže odrazná deska, která během dne ochrání interiér od sluníčka. Své udělá i vhodné nasměrování vozidla při parkování.
Během spaní ve voze je také důležité zajistit ventilaci a výměnu vzduchu, jinak se probudíte zpocení, ve voze bude hrozný vzduch a všechna okna budou pokryta kondenzací. Skvělou možností v takovém případě je vyklopení střešního okna. Svou službu však odvedou i pootevřená okénka. Pokud chcete absolutní komfort, instalujte do nich ještě síťku, která zabrání invazi komárů a jiného hmyzu. Pokud však ve voze nocujete častěji, můžete si i pořídit solárně/bateriemi poháněný ventilátor do okna, který vzduch ve vašem vozidle vymění.
Posledním bodem je pak zajistit si ve voze dostatek pohodlí. Rozhodně neuděláte chybu, pokud si sebou vezmete polštář, deku a svítilnu, kterou budete mít v noci při ruce. Pokud budete spát na rušnějším místě, chybu neuděláte ani se špunty do uší. Co se místa týče, záleží vždy na vašem voze. V případě vozů kombi a některých sedanů můžete klidně složit sedačky a natáhnout se až do kufru. V případě menších vozů pak záleží jen na vaší skladnosti a kreativitě.
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).