Pokud jste se během léta rozhodli vycestovat do vzdálené destinace automobilem, pravděpodobně se po cestě budete muset několikrát zastavit pro dočerpání paliva i energie pro řidiče. A nejlépe se odpočívá samozřejmě během spánku. Jak si ale spánek ve voze co nejvíc zpříjemnit?
Ať už se v autě chystáte spát dobrovolně, nebo jste k tomu nuceni, nikdy to není příliš příjemný zážitek. Prostor ve voze je stísněný, ke spánku nepříliš pohodlný, přes den je zde vedro a v noci naopak chladno. Nemluvě o kondenzaci vody z vašeho dechu na sklech a nepříjemném pocitu ze zvědavců, šmíráků či dokonce zlodějů.
Pokud se však chcete v automobilu alespoň trochu vyspat, doporučujeme držet se následujících rad, s nimiž neuděláte chybu.
Rozhodně nepodceňujte výběr místa, kde budete spát. Jak se říká - bezpečnost především. Nedoporučuje se tedy vyhledávat odlehlá místa v pustinách ani přelidněná parkoviště, kde se hluk z rozbíjených okýnek snadno ztratí. Ideální je tak zaparkovat na osvětleném místě, například u čerpací stanice. V každém případě se však během spaní v autě zamykejte a nenechávejte příliš otevřená okna.
Lokaci k přespání se pokuste vybrat s předstihem. Díky aplikacím jako Google Mapy budete schopni si alespoň nahrubo vybrat místo, kde se během cesty zastavíte. Na místě je pak lepší zastavit ještě za světla, abyste si udělali lepší přehled o okolí, pozitivech i rizicích. Myslete také na to, že v některých státech a na některých konkrétních místech může být spánek ve vozech i zákonem zakázán.
Příjemným bonusem je také soukromí. Ostatně komu by bylo příjemné nechat na sebe zírat cizími lidmi. Boční skla tak můžete překrýt kusem oblečením nebo klasickým stínítkem a na čelním skle vám pomůže odrazná deska, která během dne ochrání interiér od sluníčka. Své udělá i vhodné nasměrování vozidla při parkování.
Během spaní ve voze je také důležité zajistit ventilaci a výměnu vzduchu, jinak se probudíte zpocení, ve voze bude hrozný vzduch a všechna okna budou pokryta kondenzací. Skvělou možností v takovém případě je vyklopení střešního okna. Svou službu však odvedou i pootevřená okénka. Pokud chcete absolutní komfort, instalujte do nich ještě síťku, která zabrání invazi komárů a jiného hmyzu. Pokud však ve voze nocujete častěji, můžete si i pořídit solárně/bateriemi poháněný ventilátor do okna, který vzduch ve vašem vozidle vymění.
Posledním bodem je pak zajistit si ve voze dostatek pohodlí. Rozhodně neuděláte chybu, pokud si sebou vezmete polštář, deku a svítilnu, kterou budete mít v noci při ruce. Pokud budete spát na rušnějším místě, chybu neuděláte ani se špunty do uší. Co se místa týče, záleží vždy na vašem voze. V případě vozů kombi a některých sedanů můžete klidně složit sedačky a natáhnout se až do kufru. V případě menších vozů pak záleží jen na vaší skladnosti a kreativitě.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.