Pokud jste se během léta rozhodli vycestovat do vzdálené destinace automobilem, pravděpodobně se po cestě budete muset několikrát zastavit pro dočerpání paliva i energie pro řidiče. A nejlépe se odpočívá samozřejmě během spánku. Jak si ale spánek ve voze co nejvíc zpříjemnit?
Ať už se v autě chystáte spát dobrovolně, nebo jste k tomu nuceni, nikdy to není příliš příjemný zážitek. Prostor ve voze je stísněný, ke spánku nepříliš pohodlný, přes den je zde vedro a v noci naopak chladno. Nemluvě o kondenzaci vody z vašeho dechu na sklech a nepříjemném pocitu ze zvědavců, šmíráků či dokonce zlodějů.
Pokud se však chcete v automobilu alespoň trochu vyspat, doporučujeme držet se následujících rad, s nimiž neuděláte chybu.
Rozhodně nepodceňujte výběr místa, kde budete spát. Jak se říká - bezpečnost především. Nedoporučuje se tedy vyhledávat odlehlá místa v pustinách ani přelidněná parkoviště, kde se hluk z rozbíjených okýnek snadno ztratí. Ideální je tak zaparkovat na osvětleném místě, například u čerpací stanice. V každém případě se však během spaní v autě zamykejte a nenechávejte příliš otevřená okna.
Lokaci k přespání se pokuste vybrat s předstihem. Díky aplikacím jako Google Mapy budete schopni si alespoň nahrubo vybrat místo, kde se během cesty zastavíte. Na místě je pak lepší zastavit ještě za světla, abyste si udělali lepší přehled o okolí, pozitivech i rizicích. Myslete také na to, že v některých státech a na některých konkrétních místech může být spánek ve vozech i zákonem zakázán.
Příjemným bonusem je také soukromí. Ostatně komu by bylo příjemné nechat na sebe zírat cizími lidmi. Boční skla tak můžete překrýt kusem oblečením nebo klasickým stínítkem a na čelním skle vám pomůže odrazná deska, která během dne ochrání interiér od sluníčka. Své udělá i vhodné nasměrování vozidla při parkování.
Během spaní ve voze je také důležité zajistit ventilaci a výměnu vzduchu, jinak se probudíte zpocení, ve voze bude hrozný vzduch a všechna okna budou pokryta kondenzací. Skvělou možností v takovém případě je vyklopení střešního okna. Svou službu však odvedou i pootevřená okénka. Pokud chcete absolutní komfort, instalujte do nich ještě síťku, která zabrání invazi komárů a jiného hmyzu. Pokud však ve voze nocujete častěji, můžete si i pořídit solárně/bateriemi poháněný ventilátor do okna, který vzduch ve vašem vozidle vymění.
Posledním bodem je pak zajistit si ve voze dostatek pohodlí. Rozhodně neuděláte chybu, pokud si sebou vezmete polštář, deku a svítilnu, kterou budete mít v noci při ruce. Pokud budete spát na rušnějším místě, chybu neuděláte ani se špunty do uší. Co se místa týče, záleží vždy na vašem voze. V případě vozů kombi a některých sedanů můžete klidně složit sedačky a natáhnout se až do kufru. V případě menších vozů pak záleží jen na vaší skladnosti a kreativitě.
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.