Úvodní scéna z Filmu John Wick 2, kde si Keanu Reeves dojde pro svůj ukradený Ford Mustang a cestou zneškodní pár mafiánů, patří mezi ty nejlepší akční scény s automobily za posledních několik let. Nyní však máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí, jak se podobná scéna připravuje a vyrábí.
Pokud patříte mezi filmové nadšence, jistě jste si nemohli nechat uniknout filmu John Wick 2, v jehož úvodní scéně si Keanu Reeves alias John Wick dojde do skladiště ruských mafiánů pro svůj Ford Mustang, který mu byl v prvním díle odcizen. Tato scéna patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co nám filmový průmysl za poslední dobu nabídl. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jak podobné scény vznikají?
Nám se podařilo najít video na YouTube kanále Vanity Fair, ve kterém to poměrně důkladně rozebírá Darrin Prescott, koordinátor kaskadérů pro film John Wick 2. Ten kromě řady technických řešení popisuje i Keanu Reevse jako jednoho z nejlepších řidičů ve filmovém průmyslu. Reeves je dobře známý pro svou přípravu jak v bojových uměních, tak v přípravě se zbraněmi. Málokdo ovšem tuší, že musel tvrdě trénovat i na řidičské scény.
Ačkoliv většinu času sedí za volantem profesionálové, některé scény si Keanu natáčel sám a postavil se k tomu jako skutečný profesionál. Prescott například zmiňuje palce na věnci volantu, což je stará finta profíků. Pokud by je totiž Reeves měl uvnitř volantu, mohl by si je snadno zlomit.
Vraťme se ale k technickým řešením, které filmaři pro film využívají. Mezi zajímavé řešení patří například konstrukce na střeše vozidla, na které sedí řidič vozu, zatímco Reeves sedí uvnitř a kamera ho z blízka natáčí. Zajímavé bylo i natáčení skoku, po němž měl Mustang přistát a přejít do smyku. Aby bylo možné scénu natočit, bylo potřeba vyrobit prudkou nájezdovou rampu a trefit se s vozem do úzkých vrat - což se ovšem hned při prvním záběru nepovedlo.
Zajímavá je i scéna, při níž Wick dveřmi svého Mustangu srazí motorkáře z jeho stroje. Během této scény Mustang nesl speciální konstrukci, na které byl umístěn motocykl se speciálním pístem a figurínou. V momentě aktivace pístu se motocykl přetočil a figurína vylétla do vzduchu jako skutečný člověk.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.