Úvodní scéna z Filmu John Wick 2, kde si Keanu Reeves dojde pro svůj ukradený Ford Mustang a cestou zneškodní pár mafiánů, patří mezi ty nejlepší akční scény s automobily za posledních několik let. Nyní však máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí, jak se podobná scéna připravuje a vyrábí.
Pokud patříte mezi filmové nadšence, jistě jste si nemohli nechat uniknout filmu John Wick 2, v jehož úvodní scéně si Keanu Reeves alias John Wick dojde do skladiště ruských mafiánů pro svůj Ford Mustang, který mu byl v prvním díle odcizen. Tato scéna patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co nám filmový průmysl za poslední dobu nabídl. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jak podobné scény vznikají?
Nám se podařilo najít video na YouTube kanále Vanity Fair, ve kterém to poměrně důkladně rozebírá Darrin Prescott, koordinátor kaskadérů pro film John Wick 2. Ten kromě řady technických řešení popisuje i Keanu Reevse jako jednoho z nejlepších řidičů ve filmovém průmyslu. Reeves je dobře známý pro svou přípravu jak v bojových uměních, tak v přípravě se zbraněmi. Málokdo ovšem tuší, že musel tvrdě trénovat i na řidičské scény.
Ačkoliv většinu času sedí za volantem profesionálové, některé scény si Keanu natáčel sám a postavil se k tomu jako skutečný profesionál. Prescott například zmiňuje palce na věnci volantu, což je stará finta profíků. Pokud by je totiž Reeves měl uvnitř volantu, mohl by si je snadno zlomit.
Vraťme se ale k technickým řešením, které filmaři pro film využívají. Mezi zajímavé řešení patří například konstrukce na střeše vozidla, na které sedí řidič vozu, zatímco Reeves sedí uvnitř a kamera ho z blízka natáčí. Zajímavé bylo i natáčení skoku, po němž měl Mustang přistát a přejít do smyku. Aby bylo možné scénu natočit, bylo potřeba vyrobit prudkou nájezdovou rampu a trefit se s vozem do úzkých vrat - což se ovšem hned při prvním záběru nepovedlo.
Zajímavá je i scéna, při níž Wick dveřmi svého Mustangu srazí motorkáře z jeho stroje. Během této scény Mustang nesl speciální konstrukci, na které byl umístěn motocykl se speciálním pístem a figurínou. V momentě aktivace pístu se motocykl přetočil a figurína vylétla do vzduchu jako skutečný člověk.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?