Úvodní scéna z Filmu John Wick 2, kde si Keanu Reeves dojde pro svůj ukradený Ford Mustang a cestou zneškodní pár mafiánů, patří mezi ty nejlepší akční scény s automobily za posledních několik let. Nyní však máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí, jak se podobná scéna připravuje a vyrábí.
Pokud patříte mezi filmové nadšence, jistě jste si nemohli nechat uniknout filmu John Wick 2, v jehož úvodní scéně si Keanu Reeves alias John Wick dojde do skladiště ruských mafiánů pro svůj Ford Mustang, který mu byl v prvním díle odcizen. Tato scéna patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co nám filmový průmysl za poslední dobu nabídl. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jak podobné scény vznikají?
Nám se podařilo najít video na YouTube kanále Vanity Fair, ve kterém to poměrně důkladně rozebírá Darrin Prescott, koordinátor kaskadérů pro film John Wick 2. Ten kromě řady technických řešení popisuje i Keanu Reevse jako jednoho z nejlepších řidičů ve filmovém průmyslu. Reeves je dobře známý pro svou přípravu jak v bojových uměních, tak v přípravě se zbraněmi. Málokdo ovšem tuší, že musel tvrdě trénovat i na řidičské scény.
Ačkoliv většinu času sedí za volantem profesionálové, některé scény si Keanu natáčel sám a postavil se k tomu jako skutečný profesionál. Prescott například zmiňuje palce na věnci volantu, což je stará finta profíků. Pokud by je totiž Reeves měl uvnitř volantu, mohl by si je snadno zlomit.
Vraťme se ale k technickým řešením, které filmaři pro film využívají. Mezi zajímavé řešení patří například konstrukce na střeše vozidla, na které sedí řidič vozu, zatímco Reeves sedí uvnitř a kamera ho z blízka natáčí. Zajímavé bylo i natáčení skoku, po němž měl Mustang přistát a přejít do smyku. Aby bylo možné scénu natočit, bylo potřeba vyrobit prudkou nájezdovou rampu a trefit se s vozem do úzkých vrat - což se ovšem hned při prvním záběru nepovedlo.
Zajímavá je i scéna, při níž Wick dveřmi svého Mustangu srazí motorkáře z jeho stroje. Během této scény Mustang nesl speciální konstrukci, na které byl umístěn motocykl se speciálním pístem a figurínou. V momentě aktivace pístu se motocykl přetočil a figurína vylétla do vzduchu jako skutečný člověk.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?