Úvodní scéna z Filmu John Wick 2, kde si Keanu Reeves dojde pro svůj ukradený Ford Mustang a cestou zneškodní pár mafiánů, patří mezi ty nejlepší akční scény s automobily za posledních několik let. Nyní však máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí, jak se podobná scéna připravuje a vyrábí.
Pokud patříte mezi filmové nadšence, jistě jste si nemohli nechat uniknout filmu John Wick 2, v jehož úvodní scéně si Keanu Reeves alias John Wick dojde do skladiště ruských mafiánů pro svůj Ford Mustang, který mu byl v prvním díle odcizen. Tato scéna patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co nám filmový průmysl za poslední dobu nabídl. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jak podobné scény vznikají?
Nám se podařilo najít video na YouTube kanále Vanity Fair, ve kterém to poměrně důkladně rozebírá Darrin Prescott, koordinátor kaskadérů pro film John Wick 2. Ten kromě řady technických řešení popisuje i Keanu Reevse jako jednoho z nejlepších řidičů ve filmovém průmyslu. Reeves je dobře známý pro svou přípravu jak v bojových uměních, tak v přípravě se zbraněmi. Málokdo ovšem tuší, že musel tvrdě trénovat i na řidičské scény.
Ačkoliv většinu času sedí za volantem profesionálové, některé scény si Keanu natáčel sám a postavil se k tomu jako skutečný profesionál. Prescott například zmiňuje palce na věnci volantu, což je stará finta profíků. Pokud by je totiž Reeves měl uvnitř volantu, mohl by si je snadno zlomit.
Vraťme se ale k technickým řešením, které filmaři pro film využívají. Mezi zajímavé řešení patří například konstrukce na střeše vozidla, na které sedí řidič vozu, zatímco Reeves sedí uvnitř a kamera ho z blízka natáčí. Zajímavé bylo i natáčení skoku, po němž měl Mustang přistát a přejít do smyku. Aby bylo možné scénu natočit, bylo potřeba vyrobit prudkou nájezdovou rampu a trefit se s vozem do úzkých vrat - což se ovšem hned při prvním záběru nepovedlo.
Zajímavá je i scéna, při níž Wick dveřmi svého Mustangu srazí motorkáře z jeho stroje. Během této scény Mustang nesl speciální konstrukci, na které byl umístěn motocykl se speciálním pístem a figurínou. V momentě aktivace pístu se motocykl přetočil a figurína vylétla do vzduchu jako skutečný člověk.
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.
Škoda Auto představila futuristickou vizi legendárního modelu Favorit. Kultovní hatchback z konce osmdesátých let se v nové studii mění na elektrický crossover, který spojuje retro prvky s aktuálními designovými trendy. Projekt vznikl z iniciativy designérů Ljudmila Slavova a Davida Stingla.
Nissan se s novou Microu vydal cestou nejmenšího odporu – převzal Renault 5 E-Tech a přemaloval ho. Výsledek? Elektromobil bez vlastní identity, který selhává v designu i konkurenceschopnosti. Japonci vsadili na špatného koně a přidali vlastní chyby.
Ročně se v Česku prodá na 650 000 ojetých aut. Může se proto zdát, že koupit si ojeté auto není žádný problém. Velký výběr ovšem ještě není zárukou kvality. Nemalé množství prodávaných ojetin skrývá před kupujícím svou historii. K tomu, aby se nechali vlákat do pasti, napomáhá i řada častých chyb, které zájemci při výběru vozu dělají. Které to jsou a čemu se vyhnout?
Každý motorkář, ať už jezdí po městě, okreskách nebo v lehkém terénu, ví, jak snadno může dojít k nečekanému pádu. Někdy stačí kluzká vozovka, jinak postavený stojan nebo prosté zaváhání při manipulaci na místě. A právě v těchto situacích často dochází k poškození některé z nejcitlivějších částí – ovládacích páček.
Toyota udělala revoluční krok. Její nejprodávanější SUV RAV4 bude od modelového roku 2026 k mání výhradně jako hybrid nebo plug-in hybrid. Bez čistě benzínové varianty tak míří ke stovkám tisíc Američanů, kteří si změny ani nemusí všimnout – a přesto začnou jezdit čistěji.
Čínská technologická značka Xiaomi oficiálně představila svůj druhý elektromobil – sportovní SUV YU7. S dojezdem přes 830 kilometrů, výkonem až 681 koní a vzhledem evokujícím Ferrari Purosangue má YU7 ambici stát se vážnou konkurencí Tesly Model Y – alespoň na domácím trhu.