Úvodní scéna z Filmu John Wick 2, kde si Keanu Reeves dojde pro svůj ukradený Ford Mustang a cestou zneškodní pár mafiánů, patří mezi ty nejlepší akční scény s automobily za posledních několik let. Nyní však máme jedinečnou možnost nahlédnout do zákulisí, jak se podobná scéna připravuje a vyrábí.
Pokud patříte mezi filmové nadšence, jistě jste si nemohli nechat uniknout filmu John Wick 2, v jehož úvodní scéně si Keanu Reeves alias John Wick dojde do skladiště ruských mafiánů pro svůj Ford Mustang, který mu byl v prvním díle odcizen. Tato scéna patří bezesporu k tomu nejlepšímu, co nám filmový průmysl za poslední dobu nabídl. Zamysleli jste se však někdy nad tím, jak podobné scény vznikají?
Nám se podařilo najít video na YouTube kanále Vanity Fair, ve kterém to poměrně důkladně rozebírá Darrin Prescott, koordinátor kaskadérů pro film John Wick 2. Ten kromě řady technických řešení popisuje i Keanu Reevse jako jednoho z nejlepších řidičů ve filmovém průmyslu. Reeves je dobře známý pro svou přípravu jak v bojových uměních, tak v přípravě se zbraněmi. Málokdo ovšem tuší, že musel tvrdě trénovat i na řidičské scény.
Ačkoliv většinu času sedí za volantem profesionálové, některé scény si Keanu natáčel sám a postavil se k tomu jako skutečný profesionál. Prescott například zmiňuje palce na věnci volantu, což je stará finta profíků. Pokud by je totiž Reeves měl uvnitř volantu, mohl by si je snadno zlomit.
Vraťme se ale k technickým řešením, které filmaři pro film využívají. Mezi zajímavé řešení patří například konstrukce na střeše vozidla, na které sedí řidič vozu, zatímco Reeves sedí uvnitř a kamera ho z blízka natáčí. Zajímavé bylo i natáčení skoku, po němž měl Mustang přistát a přejít do smyku. Aby bylo možné scénu natočit, bylo potřeba vyrobit prudkou nájezdovou rampu a trefit se s vozem do úzkých vrat - což se ovšem hned při prvním záběru nepovedlo.
Zajímavá je i scéna, při níž Wick dveřmi svého Mustangu srazí motorkáře z jeho stroje. Během této scény Mustang nesl speciální konstrukci, na které byl umístěn motocykl se speciálním pístem a figurínou. V momentě aktivace pístu se motocykl přetočil a figurína vylétla do vzduchu jako skutečný člověk.
Zvýšené kombíky jsou fantastickým příkladem toho, jak jsou vlastně všechna SUV zbytečná a právě proto je mám tak rád. Dnes testované Volvo nabídne kvalitnější materiály uvnitř, než minule testovaný Mercedes GLE, světlá výška je vyšší než u Kodiaqu a výbavou dokáže konkurovat luxusním německým limuzínám. To vše za podobnou cenu ekvivalentně ojetého trojkového Superbu Scout, který je o úroveň níž. Má to vůbec nějaký háček?
Prémiová SUV jsou u nás velice oblíbená a na silnicích jich vídáme opravdu mnoho. Pořizovací ceny ovšem běžně atakují hranici 3 milionů korun, což není úplně málo. Není tak divu, že se lidé rozhlíží i na trhu ojetých automobilů, kde jsou ceny podstatně příznivější. Jak jezdí tento bílý kousek z roku 2020?