Každý rok se z celé Evropy vydávají miliony lidí na cesty do jižních přímořských oblastí. Bohužel ale každý rok velká část lidí zůstane stát v nekonečné koloně a připravuje se tak o čas, který mohli strávit koupáním, opalováním nebo prohlížením památek. Vy se ale letos můžete této situaci vyhnout.
Protože se s počátkem i koncem letních prázdnin pojí i nemalé dopravní komplikace, vyplatí se investovat trochu času do naplánování nejen správné trasy, ale i správného času, kdy na evropské silnice vyrazit. ÚAMK si proto pro řidiče přichystalo přehlednou tabulku letních prázdnin v 28 státech Evropské unie, Norsku a Švýcarsku.
Termíny letních prázdnin totiž nejsou jednotné. Spolu s Českými školáky si vlno od 1. července do 1. září budou užívat i jejich vrstevníci v Belgii, Irsku a Polsku. Ještě o měsíc dřív ale začíná volno dětem z Bulharska nebo Litvy. Naopak hůř jsou na tom studenti z Bavorska, kterým prázdniny začínají až 29. července a končí 11. září.
Období letních prázdnin je ale pevně spjato i s cestováním. Podle údajů z českého statistického úřadu podnikli Češi během minulého roku v měsících červenec a září na 2,555,000 cesto do zahraničí, kde nocovali déle než 4 noci. Nejoblíbenější destinací bylo klasicky Chorvatsko, v jeho závěsu se drželo Slovensko, Rakousko a Řecko.
Se zvýšeným provozem na silnicích a dálnicích tak bude potřeba počítat po celé období prázdnin, ovšem z minulosti víme, že nejhorší období bude během začátku a konce prázdnin. "Určitě se vyplatí vyhnout se cestování v době, kdy v dané zemi začínají či končí školní prázdniny. Termín, kdy vyrazíme na dovolenkový pobyt, či se z něho naopak budeme vracet, je tak dobré pečlivě naplánovat. A také je dobré předem zjistit, kde typicky může doprava váznout, a tedy připravit si záložní objízdnou trasu pro případ vážnějších komplikací,“ říká Roman Budský z Týmu silniční bezpečnosti.
„Z pohledu letního cestování můžeme za nejrizikovější dny považovat pátky a soboty. Již tradičně je absolutně nejhorší cestovat do zahraničí 28. až 30. července. V tuto dobu začínají prázdniny v nejlidnatějších německých spolkových zemích, a proto očekáváme dopravní kolaps téměř všech tras do letních destinací v Evropě,“ dle zkušeností predikuje dopravní situaci Petr Vomáčka z ÚAMK.
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?
Když jsem před pár měsíci vybíral auto, které vezmu na dovolenou do italských Alp, tak jsem zvažoval více kandidátů, ale nakonec padla volba na tento Superb. Po cca 1500 km v jednom týdnu se ukázalo, že šlo o vynikající volbu. Proč zrovna jsem si vybral tento model a kolik zvládne tento úsporný fešák ujet kilometrů na jedno natankování?
Cestování vlastním autem po Evropě má své kouzlo, ať už je to svoboda, flexibilita nebo možnost vzít s sebou bez obav i větší zavazadla. Ale co když se za hranicemi něco pokazí? Správné pojištění vám zajistí klidnou dovolenou i v nečekaných situacích. Pojďme si projít, na co byste se měli připravit, než se vydáte na silnici za hranice.
Mercedes-Benz oznámil prudký propad zisku za druhé čtvrtletí letošního roku. Automobilka přiznává, že hlavními důvody jsou dodatečná cla v USA a oslabující prodej v Číně. Kvůli tomu německý výrobce luxusních aut přehodnocuje svůj výhled tržeb na celý rok a očekává jejich výrazný pokles. Informují o tom agentury AFP a Reuters.
S bezpečností dětí na cestách není radno experimentovat. Autosedačka je jedním z nejdůležitějších vybavení pro rodiče a výběr té pravé ovlivní ochranu vašich nejmenších během jízdy. Mezi mnoha značkami, které jsou na trhu autosedaček k mání, vynikají tři z nich – RÖMER, CYBEX a RECARO. Proč jsou mezi rodiči i odborníky v oblasti bezpečnosti tak oblíbené? Čtěte dál!
Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?