Svět jde kupředu a s ním i vývoj autonomních vozidel. Ta by se navíc měla dle posledního jednání testovat i u nás.
Vozidla bez řidiče tak nejspíše začneme brzy potkávat na dálnici D2 mezi Brnem a Bratislavou. Na nedávném jednání se o tom rozhodlo na základě schválení českým ministrem dopravy Danem Ťokem, místopředsedy slovenské vlády pro investice a informatiku Petera Pellegriniho a zástupci automobilového průmyslu a mobilními operátory.
Testování autonomních vozidel si přálo české ministerstvo dopravy již delší dobu, jenže až doteď vše vypadalo beznadějně. "Chtěli bychom udělat přeshraniční projekt na dálnici D2 mezi Bratislavou a Brnem, otestovat dostupná zařízení a ve spolupráci s mobilními operátory zkoumat například problematické přechody z jedné sítě do druhé," uvedl k celé věci Pellegrini.
Nyní zbývá jen jediné. Až se zajistí oblast financování a dostatečně kvalitně zpracuje harmonogramu celého projektu, pak nejspíše začneme na trase Brno - Bratislava potkávat vozidla, v jejichž kabině nebudou klasičtí řidiči. Stejně tak bude vytyčen okruh, kudy auta budou jezdit. A co se týče otázky bezpečnosti, údajně se nemáme čeho bát. Tak uvidíme...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?