Koncept má podle automobilky sportovní charakter a je doma jak na dálnici, tak v lehčím terénu. Na délku měří 4,93 m, na šiřku 1,89 m (shodné s A6 Avant) a je o 60 mm vyšší než předchůdce.
Zajímvé jsou přední světlomety složené ze 14 LED diod, které mají mít dle automobilky stejnou svítivost jako moderní xenonové světlomety. Střechu tvoří velké panoramatické okno se dvěma elektricky posuvnými díly. Studie stojí na krásných 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19. Zepředu upoutá rozměrnou, bohatě chromovanou maskou chladiče.
Jinou zajímavostí studie je možnost elektricky sklopit opěradla zadních sedadel. Asi nepřekvapí, že elektricky se ovládají i páté dveře.
O pohon se stará naftový osmiválec 4,0 L vybavený nejmodernějšími technologiemi, jako piezoelektrické vstřikovače, systém common-rail a částicový filtr. Motor mimo jiné vyniká nízkou hmotností, a to pouhých 259 kg, čímž se dle automobilky zařadil na vedoucí místo jako nejlehčí vznětový osmiválec.
Výkon 286 koní (210 kW) je dostupný už ve výborných 3 200 ot/min. Maximum točivého momentu taktéž exceluje hodnotou 650 Nm v rozmezí 1 600 a 3 000 ot/min. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost tohoto „teréňáku“ je omezena na 250 km/h.
O přenos výkonu se stará stálý pohon všech kol spolu s tradičním diferenciálem Torsen a šestistupňovou převodovkou Tiptronic.
Vzduchové odpružení umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při dosažení rychlosti 120 km/h se samočinně sníží ze standardních 180 mm o 20 mm níže.
Mezi zajímavé elektronické pomocníky řidiče patří systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist.
Ten první rozezná povrch vozovky a odhadne hrozící nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiku ESP.
Audi Lane pomáhá řidiči v udržování přímého směru v jízdním pruhu a dává řidiči signály vibracemi volantu, v případě vybočení z jízdního pruhu.