Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept

Radek Musil, 10. ledna 2005, 16:33 Google+

Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu se veřejnosti představuje koncept nové generace Audi Allroad. Přesně před sedmi lety se také na Detroitské Autoshow představila jeho první generace a dodnes zaznamenává značný úspěch. Designem koncept navazuje na současný model A6 Avant.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Allroad Koncept

Allroad Koncept | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Koncept má podle automobilky sportovní charakter a je doma jak na dálnici, tak v lehčím terénu. Na délku měří 4,93 m, na šiřku 1,89 m (shodné s A6 Avant) a je o 60 mm vyšší než předchůdce.

Zajímvé jsou přední světlomety složené ze 14 LED diod, které mají mít dle automobilky stejnou svítivost jako moderní xenonové světlomety. Střechu tvoří velké panoramatické okno se dvěma elektricky posuvnými díly. Studie stojí na krásných 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19. Zepředu upoutá rozměrnou, bohatě chromovanou maskou chladiče.
Jinou zajímavostí studie je možnost elektricky sklopit opěradla zadních sedadel. Asi nepřekvapí, že elektricky se ovládají i páté dveře.

O pohon se stará naftový osmiválec 4,0 L vybavený nejmodernějšími technologiemi, jako piezoelektrické vstřikovače, systém common-rail a částicový filtr. Motor mimo jiné vyniká nízkou hmotností, a to pouhých 259 kg, čímž se dle automobilky zařadil na vedoucí místo jako nejlehčí vznětový osmiválec.
Výkon 286 koní (210 kW) je dostupný už ve výborných 3 200 ot/min. Maximum točivého momentu taktéž exceluje hodnotou 650 Nm v rozmezí 1 600 a 3 000 ot/min. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost tohoto „teréňáku“ je omezena na 250 km/h.

O přenos výkonu se stará stálý pohon všech kol spolu s tradičním diferenciálem Torsen a šestistupňovou převodovkou Tiptronic.
Vzduchové odpružení umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při dosažení rychlosti 120 km/h se samočinně sníží ze standardních 180 mm o 20 mm níže.

Mezi zajímavé elektronické pomocníky řidiče patří systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist.
Ten první rozezná povrch vozovky a odhadne hrozící nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiku ESP.
Audi Lane pomáhá řidiči v udržování přímého směru v jízdním pruhu a dává řidiči signály vibracemi volantu, v případě vybočení z jízdního pruhu.
Vytisknout

Diskuze: Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

LF - A koncept

Luxusní raketa od Lexuse

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud