Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept

Radek Musil, 10. ledna 2005, 16:33 Google+

Na dnes zahájeném autosalonu v Detroitu se veřejnosti představuje koncept nové generace Audi Allroad. Přesně před sedmi lety se také na Detroitské Autoshow představila jeho první generace a dodnes zaznamenává značný úspěch. Designem koncept navazuje na současný model A6 Avant.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Allroad Koncept

Allroad Koncept | foto: Audi Press

Sdílejte článek

Koncept má podle automobilky sportovní charakter a je doma jak na dálnici, tak v lehčím terénu. Na délku měří 4,93 m, na šiřku 1,89 m (shodné s A6 Avant) a je o 60 mm vyšší než předchůdce.

Zajímvé jsou přední světlomety složené ze 14 LED diod, které mají mít dle automobilky stejnou svítivost jako moderní xenonové světlomety. Střechu tvoří velké panoramatické okno se dvěma elektricky posuvnými díly. Studie stojí na krásných 19" kolech s pneumatikami 255/45 R19. Zepředu upoutá rozměrnou, bohatě chromovanou maskou chladiče.
Jinou zajímavostí studie je možnost elektricky sklopit opěradla zadních sedadel. Asi nepřekvapí, že elektricky se ovládají i páté dveře.

O pohon se stará naftový osmiválec 4,0 L vybavený nejmodernějšími technologiemi, jako piezoelektrické vstřikovače, systém common-rail a částicový filtr. Motor mimo jiné vyniká nízkou hmotností, a to pouhých 259 kg, čímž se dle automobilky zařadil na vedoucí místo jako nejlehčí vznětový osmiválec.
Výkon 286 koní (210 kW) je dostupný už ve výborných 3 200 ot/min. Maximum točivého momentu taktéž exceluje hodnotou 650 Nm v rozmezí 1 600 a 3 000 ot/min. Na stovku zrychlí vůz za 6,4 s, maximální rychlost tohoto „teréňáku“ je omezena na 250 km/h.

O přenos výkonu se stará stálý pohon všech kol spolu s tradičním diferenciálem Torsen a šestistupňovou převodovkou Tiptronic.
Vzduchové odpružení umožňuje měnit světlou výšku v rozmezí 160 až 210 mm. Při dosažení rychlosti 120 km/h se samočinně sníží ze standardních 180 mm o 20 mm níže.

Mezi zajímavé elektronické pomocníky řidiče patří systémy Audi Road Vision a Audi Lane Assist.
Ten první rozezná povrch vozovky a odhadne hrozící nebezpečné situace na sněhu, ledu nebo blátě, varuje řidiče a upravuje chrakteristiku ESP.
Audi Lane pomáhá řidiči v udržování přímého směru v jízdním pruhu a dává řidiči signály vibracemi volantu, v případě vybočení z jízdního pruhu.
Vytisknout

Diskuze: Audi Allroad 2005 - zatím jen koncept

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Peugeot 508

TEST Peugeot 508 GT Plug-in Hybrid 225 – jeden z nejlepších liftbacků na trhu?

Cupra Formentor VZ

TEST: Cupra Formentor VZ 2.0 TSI 310k – sportovní SUV, které dá stovku pod 5 vteřin

Ilustrační foto

Zelená karta v mobilu. Vystačíte s ní v zahraničí?

citroën berlingo

Akční ceny u nového Citroënu Berlingo - je k mání s benzínem, dieselem i elektromotorem

volkswagen caddy

TEST Volkswagen Caddy 2.0 TDI Life – rodinný univerzál s kompromisy

Citroen C4 X

TEST: Citroen C4 X 1.5 BlueHDI 130 Shine – moderně vypadající retro za skvělou cenu

For Caravan

Na karavany a lodě? Již tento víkend v PVA EXPO PRAHA

Volkswagen Polo

TEST: Volkswagen Polo 1,0 TSI – stačí základní motor s 5 stupňovým manuálem?

peugeot 408

Test Peugeot 408 Hybrid 225 e-EAT8 GT: sázka na styl a hi-tech pohon

Ilustrační foto

Toyota znovu nejlepší ze všech. A nejde o výrobu, bezpečnost ani emise

Cupra Leon Sportstourer

TEST: Cupra Leon SP 2.0 TDI – vymírající druh se skvělou spotřebou

Ilustrační foto

Výše stravného je k smíchu, změny cestovních náhrad

on-line prodej

Máte ho doma? Tahle auta se prodávají nejrychleji

První snímky nového Volva XC90 - vše pro nízký odpor vzduchu

Volvo má nový způsob značení některých svých vozů

MG5 Electric

TEST: MG5 Electric Excite – kombík na baterky do milionu, jde o dobrou volbu?

reklama

Doporučujeme

LF - A koncept

Luxusní raketa od Lexuse

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud