Pokud vlastníte model stuttgartské automobilky a chcete se nějak odlišit od ostatních prodaných modelů, je tu pro Vás individualizační divize Porsche Exclusive, která vám splní naprosto vše, co si budete přát. Nyní si ovšem připravila opravdovou lahůdku, Porsche 911 GT3 RS v jedovatě zeleném odstínu.
Přesněji řečeno, zmíněná 911 GT3 RS dostala odstín Birch Green, polepy „911 GT3 RS“ na spodek karoserie, žluté brzdové třmeny a velký nápis „Porsche“ na zadní křídlo. Nic dalšího nebylo pozměněno, pouze u kol jsou k vidění centrální matice v matně černém odstínu. Porsche 911 GT3 RS disponuje také hliníkovou karoserií, střechou z hořčíku a kapotu z plastů vyztužených karbonem. Díky těmto úpravám 911 GT3 RS váží 1420 kg a je tak o deset kilogramů lehčí ve srovnání s klasickou GT3.
V interiéru zaujmou černá kožená sportovní sedadla s Birch Green lemováním. Samozřejmostí je také zelené kontrastní prošívání, obložení karbonem, alcantarový volant, výšivky GT3 RS, ale pochopitelně i bezpečnostní klec.
Srdcem Porsche 911 GT3 RS je 4,0litrový atmosférický šestiválec o výkonu 500 koní a točivém momentu 460 Nm. K motoru je připojena sedmistupňová dvouspojková automatická převodovka PDK, díky které stuttgartská bestie zrychlí na stovku za 3,3 sekundy, na dvoustovku za 10,9 sekund a dosáhne maximální možné rychlosti 310 km/h.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?