Klimatizace vám v létě může skvěle pomoci, ale také nebezpečně uškodit. Proto se jí naučte používat.
V horkých dnech je klimatizace nedocenitelným prvkem výbavy vozu. Pomalu jsme si zvykli, že je v každém novějším autě, ale jen hrstka řidičů jí umí používat. Sepsali jsme proto pro vás rady, podle kterých docílíte vychlazeného interiéru, bez nebezpečí dehydratace či nachlazení.
Pokud vlezete do rozpáleného auta, nejdříve otevřete všechna okna a snižte teplotu prostým cirkulováním vzduchu. Pak zapněte klimatizaci. Nejprve s vnitřní cirkulací vzduchu (kompresoru klimatizace postupně snížíte námahu, pokud bude ochlazovat chladnější vzduch z interiéru) pro rychlejší vychlazení interiéru.
Vnitřní oběh nenechávejte zapnutý déle než pět minut. Vzduch v kabině by poté nebyl zcela čistý a navíc by se mohly začít mlžit okna. Navíc by obsahoval méně kyslíku. Teplota v interiéru by však neměla být o víc než pět stupňů nižší než je teplota venkovní. Zároveň se snažte držet v rozmezí 20 až 24 stupňů.
Pokud máte velký teplotní rozdíl, tělo jej velmi těžko snáší a právě z tohoto důvodu vzniká nejčastěji nachlazení. Doporučujeme před zastavením a vystoupením z vozu, vypnout klimatizaci alespoň pět minut předem. Aby se teplota začala plynule vyrovnávat a zmenšil se teplotní šok, jakému vaše tělo vystavíte. Důležité je tak při cestování v klimatizovaném voze doplňovat tekutiny. Klimatizace výrazným způsobem vysušuje vzduch. Vzniká tak nebezpečí dehydratace.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?