Klimatizace vám v létě může skvěle pomoci, ale také nebezpečně uškodit. Proto se jí naučte používat.
V horkých dnech je klimatizace nedocenitelným prvkem výbavy vozu. Pomalu jsme si zvykli, že je v každém novějším autě, ale jen hrstka řidičů jí umí používat. Sepsali jsme proto pro vás rady, podle kterých docílíte vychlazeného interiéru, bez nebezpečí dehydratace či nachlazení.
Pokud vlezete do rozpáleného auta, nejdříve otevřete všechna okna a snižte teplotu prostým cirkulováním vzduchu. Pak zapněte klimatizaci. Nejprve s vnitřní cirkulací vzduchu (kompresoru klimatizace postupně snížíte námahu, pokud bude ochlazovat chladnější vzduch z interiéru) pro rychlejší vychlazení interiéru.
Vnitřní oběh nenechávejte zapnutý déle než pět minut. Vzduch v kabině by poté nebyl zcela čistý a navíc by se mohly začít mlžit okna. Navíc by obsahoval méně kyslíku. Teplota v interiéru by však neměla být o víc než pět stupňů nižší než je teplota venkovní. Zároveň se snažte držet v rozmezí 20 až 24 stupňů.
Pokud máte velký teplotní rozdíl, tělo jej velmi těžko snáší a právě z tohoto důvodu vzniká nejčastěji nachlazení. Doporučujeme před zastavením a vystoupením z vozu, vypnout klimatizaci alespoň pět minut předem. Aby se teplota začala plynule vyrovnávat a zmenšil se teplotní šok, jakému vaše tělo vystavíte. Důležité je tak při cestování v klimatizovaném voze doplňovat tekutiny. Klimatizace výrazným způsobem vysušuje vzduch. Vzniká tak nebezpečí dehydratace.
Věděli jste, že čtyřkovou Octavii můžete mít s dvoulitrovým benzínovým motorem o výkonu 150 kW a pohonem 4x4? Že ne? Buďte v klidu, v nabídce je tato motorizace poměrně čerstvě, ale dnes ji pořádně proklepneme. Pokud chcete do Octavie kultivovaný benzínový motor a zároveň příjemnou dynamiku, měli byste tento agregát zvážit. Dvoulitr 2,0 TDI o výkonu 110 kW je „traktoroidní“ motor s tupou reakcí na plyn a vedle patnáctistovky 1,5 TSI o stejném výkonu příliš nedává smysl – rozdíl cca jednoho litru ve spotřebě je zanedbatelný. Dnes testovaný benzínový dvoulitr povznesl Octavii na zcela novou úroveň, co ale spotřeba a cena?
Tento oblíbený městský crossover prošel v loňském roce spolu se Scalou drobnou omlazovací kúrou. Dnes se zaměříme na Kamiq a to hned v nejvyšší výbavě Monte Carlo. Proti svým konkurentům boduje vnitřní prostorností, snadným ovládáním a také nízkou spotřebou. Vše má ovšem svou cenu, která v tomto případě není zrovna nízká. Otázka tedy zní, zda-li není lepší volbou Scala, která je ve stejné výbavě a motorizaci levnější.