Klimatizace vám v létě může skvěle pomoci, ale také nebezpečně uškodit. Proto se jí naučte používat.
V horkých dnech je klimatizace nedocenitelným prvkem výbavy vozu. Pomalu jsme si zvykli, že je v každém novějším autě, ale jen hrstka řidičů jí umí používat. Sepsali jsme proto pro vás rady, podle kterých docílíte vychlazeného interiéru, bez nebezpečí dehydratace či nachlazení.
Pokud vlezete do rozpáleného auta, nejdříve otevřete všechna okna a snižte teplotu prostým cirkulováním vzduchu. Pak zapněte klimatizaci. Nejprve s vnitřní cirkulací vzduchu (kompresoru klimatizace postupně snížíte námahu, pokud bude ochlazovat chladnější vzduch z interiéru) pro rychlejší vychlazení interiéru.
Vnitřní oběh nenechávejte zapnutý déle než pět minut. Vzduch v kabině by poté nebyl zcela čistý a navíc by se mohly začít mlžit okna. Navíc by obsahoval méně kyslíku. Teplota v interiéru by však neměla být o víc než pět stupňů nižší než je teplota venkovní. Zároveň se snažte držet v rozmezí 20 až 24 stupňů.
Pokud máte velký teplotní rozdíl, tělo jej velmi těžko snáší a právě z tohoto důvodu vzniká nejčastěji nachlazení. Doporučujeme před zastavením a vystoupením z vozu, vypnout klimatizaci alespoň pět minut předem. Aby se teplota začala plynule vyrovnávat a zmenšil se teplotní šok, jakému vaše tělo vystavíte. Důležité je tak při cestování v klimatizovaném voze doplňovat tekutiny. Klimatizace výrazným způsobem vysušuje vzduch. Vzniká tak nebezpečí dehydratace.
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.