Japonská automobilka Mazda po třech letech řeší opět stejný problém s pavouky v motoru.
Kvůli tomu Mazda jen v USA svolává do servisu kolem 42 tisíc vyrobených kusů, které projdou bezplatnou úpravou motorové části. Hlavním problémem jsou pavouci zápřednice, kteří si až moc oblíbili odvzdušňovací hadici u Mazdy 6. Poprvé tento problém nastal v roce 2011 a při zjištění této neobvyklosti bylo do servisu posláno téměř 65 tisíc vozidel.
Pavouci u Mazdy 6 si začali tkát sítě v odvzdušňovací hadici palivové nádrže, což ale může mít za následek její ucpání, ale v horším případě i následnému požár. V rámci akce bude současná odvzdušňovací hadice palivové nádrže zkontrolována a popřípadě důkladně vyčištěna. U vozidel, kde se najde byt sebemenší pavučina, provedou mechanici výměnu celé palivové nádrže a také výměnu zpětného ventilu na odvzdušňovací hadici.
A proč se vlastně v motoru usazují právě tito pavouci? Dle slov odborníků jsou pavouci přitahováni vypouštěnými výpary z uhlovodíků a proto si tkají sítě právě na tomto místě. Technická změna v podobě jiného nastavení regulace emisí by však měla tomu zabránit.
zdroj: mazda
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.