Kvůli tomu Mazda jen v USA svolává do servisu kolem 42 tisíc vyrobených kusů, které projdou bezplatnou úpravou motorové části. Hlavním problémem jsou pavouci zápřednice, kteří si až moc oblíbili odvzdušňovací hadici u Mazdy 6. Poprvé tento problém nastal v roce 2011 a při zjištění této neobvyklosti bylo do servisu posláno téměř 65 tisíc vozidel.
Pavouci u Mazdy 6 si začali tkát sítě v odvzdušňovací hadici palivové nádrže, což ale může mít za následek její ucpání, ale v horším případě i následnému požár. V rámci akce bude současná odvzdušňovací hadice palivové nádrže zkontrolována a popřípadě důkladně vyčištěna. U vozidel, kde se najde byt sebemenší pavučina, provedou mechanici výměnu celé palivové nádrže a také výměnu zpětného ventilu na odvzdušňovací hadici.
A proč se vlastně v motoru usazují právě tito pavouci? Dle slov odborníků jsou pavouci přitahováni vypouštěnými výpary z uhlovodíků a proto si tkají sítě právě na tomto místě. Technická změna v podobě jiného nastavení regulace emisí by však měla tomu zabránit.
zdroj: mazda