Japonská automobilka Mazda po třech letech řeší opět stejný problém s pavouky v motoru.
Kvůli tomu Mazda jen v USA svolává do servisu kolem 42 tisíc vyrobených kusů, které projdou bezplatnou úpravou motorové části. Hlavním problémem jsou pavouci zápřednice, kteří si až moc oblíbili odvzdušňovací hadici u Mazdy 6. Poprvé tento problém nastal v roce 2011 a při zjištění této neobvyklosti bylo do servisu posláno téměř 65 tisíc vozidel.
Pavouci u Mazdy 6 si začali tkát sítě v odvzdušňovací hadici palivové nádrže, což ale může mít za následek její ucpání, ale v horším případě i následnému požár. V rámci akce bude současná odvzdušňovací hadice palivové nádrže zkontrolována a popřípadě důkladně vyčištěna. U vozidel, kde se najde byt sebemenší pavučina, provedou mechanici výměnu celé palivové nádrže a také výměnu zpětného ventilu na odvzdušňovací hadici.
A proč se vlastně v motoru usazují právě tito pavouci? Dle slov odborníků jsou pavouci přitahováni vypouštěnými výpary z uhlovodíků a proto si tkají sítě právě na tomto místě. Technická změna v podobě jiného nastavení regulace emisí by však měla tomu zabránit.
zdroj: mazda
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?