Japonská automobilka Mazda po třech letech řeší opět stejný problém s pavouky v motoru.
Kvůli tomu Mazda jen v USA svolává do servisu kolem 42 tisíc vyrobených kusů, které projdou bezplatnou úpravou motorové části. Hlavním problémem jsou pavouci zápřednice, kteří si až moc oblíbili odvzdušňovací hadici u Mazdy 6. Poprvé tento problém nastal v roce 2011 a při zjištění této neobvyklosti bylo do servisu posláno téměř 65 tisíc vozidel.
Pavouci u Mazdy 6 si začali tkát sítě v odvzdušňovací hadici palivové nádrže, což ale může mít za následek její ucpání, ale v horším případě i následnému požár. V rámci akce bude současná odvzdušňovací hadice palivové nádrže zkontrolována a popřípadě důkladně vyčištěna. U vozidel, kde se najde byt sebemenší pavučina, provedou mechanici výměnu celé palivové nádrže a také výměnu zpětného ventilu na odvzdušňovací hadici.
A proč se vlastně v motoru usazují právě tito pavouci? Dle slov odborníků jsou pavouci přitahováni vypouštěnými výpary z uhlovodíků a proto si tkají sítě právě na tomto místě. Technická změna v podobě jiného nastavení regulace emisí by však měla tomu zabránit.
zdroj: mazda
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?