Majitel ruské tuningové firmy AutoEmotion si s kolegy postavil úžasné kupé na základě starého sovětského vozu GAZ-21 Volha. Avšak jen u úpravy karoserie nezůstalo.
Před 4 lety se světu představil projekt Kupé ve stylu amerických kupé 50. let. Výsledné fialové kupé působilo dost rozpačitým dojmem. Myšlenka to byla zajímavá, ale hotový produkt vypadal slušně řečeno amatérsky. Na přelomu roku 2018/2019 se do něj majitel se svým týmem mechaniků pustil znovu a po roce tu máme úplně jiné auto.
Na první pohled mi kupé připomíná 1950 Mercury Monterey Coupe, ve kterém se na stříbrném plátně proháněl drsný policista Coberty, ztvárněný Silvestrem Stallonem v akční kalsice Cobra.
Při bližším pohledu je patrné, že tvůrci se snažili spojit retro design 50. let s moderními prvky, jako jsou třeba diodové světlomety. Zadní světla pro změnu pocházejí ze sovětské limuzíny GAZ-M12 ZIM.
Dvoudveřové kupé se sníženou střechou dostalo rudý lak, který mu opravdu sluší. Celek dokreslují stylová litá kola a podvozek přilepený téměř k zemi. Ale jelikož majitel nechtěl pouhý showcar, ale plnohodnotné zábavné auto, dostala Carevna vzduchové odpružení. Tudíž není problém podvozek dle potřeby od země zase odlepit.
A jelikož to majitel s ježděním myslí opravdu vážně, velké změny se odehrály také pod kapotou. Původní motor o objemu 2,4 litru a výkonu 52 kW (71 koní) šel z auta pryč i se 3 stupňovou manuální převodovku. Na jeho místo se dostal motor s označením 1 FZ-FE. Ti zasvěcení již vědí, že se jedná o motor od Japonské automobilky Toyota. Konkrétně o V8 o objemu 4,5 litru s výkonem 179 kW (243 koní) a s točivým momentem 403 N.m. Tento výkon posílá na kola zadní nápravy automatická převodovka. Přesné parametry o maximální rychlosti nebo akceleraci nejsou k dispozici, ale rozhodně nepůjde o brzdu v provozu.
Největším trendem za posledních 10 let jsou jednoznačně vozy typu SUV. Lidé je mají rádi pro svou robustní karoserii, zvýšení podvozek a dostatek prostoru, jenže mají i nějaká negativa. Proti klasickým kombíkům mívají horší jízdní vlastnosti a také vyšší spotřebu. Vezmeme-li z obou světů to dobré, vznikne zvýšený kombík s pohonem 4x4 a přesně takové auto máme v dnešní recenzi.
Ford Mustang je už desítky let ikonou, kterou pozná asi každý. Tentokrát se podíváme na ojetý kus z roku 2022, který nabízí to nejlepší z klasického amerického receptu - karoserii typu kupé, atmosférický pětilitrový osmiválec, manuální převodovku a v tomto případě i sportovní sedadla Recaro. Je to lepší volba než posledně testovaný kabriolet s automatem?