Majitel ruské tuningové firmy AutoEmotion si s kolegy postavil úžasné kupé na základě starého sovětského vozu GAZ-21 Volha. Avšak jen u úpravy karoserie nezůstalo.
Před 4 lety se světu představil projekt Kupé ve stylu amerických kupé 50. let. Výsledné fialové kupé působilo dost rozpačitým dojmem. Myšlenka to byla zajímavá, ale hotový produkt vypadal slušně řečeno amatérsky. Na přelomu roku 2018/2019 se do něj majitel se svým týmem mechaniků pustil znovu a po roce tu máme úplně jiné auto.
Na první pohled mi kupé připomíná 1950 Mercury Monterey Coupe, ve kterém se na stříbrném plátně proháněl drsný policista Coberty, ztvárněný Silvestrem Stallonem v akční kalsice Cobra.
Při bližším pohledu je patrné, že tvůrci se snažili spojit retro design 50. let s moderními prvky, jako jsou třeba diodové světlomety. Zadní světla pro změnu pocházejí ze sovětské limuzíny GAZ-M12 ZIM.
Dvoudveřové kupé se sníženou střechou dostalo rudý lak, který mu opravdu sluší. Celek dokreslují stylová litá kola a podvozek přilepený téměř k zemi. Ale jelikož majitel nechtěl pouhý showcar, ale plnohodnotné zábavné auto, dostala Carevna vzduchové odpružení. Tudíž není problém podvozek dle potřeby od země zase odlepit.
A jelikož to majitel s ježděním myslí opravdu vážně, velké změny se odehrály také pod kapotou. Původní motor o objemu 2,4 litru a výkonu 52 kW (71 koní) šel z auta pryč i se 3 stupňovou manuální převodovku. Na jeho místo se dostal motor s označením 1 FZ-FE. Ti zasvěcení již vědí, že se jedná o motor od Japonské automobilky Toyota. Konkrétně o V8 o objemu 4,5 litru s výkonem 179 kW (243 koní) a s točivým momentem 403 N.m. Tento výkon posílá na kola zadní nápravy automatická převodovka. Přesné parametry o maximální rychlosti nebo akceleraci nejsou k dispozici, ale rozhodně nepůjde o brzdu v provozu.
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.
Sháníte-li ojeté SUV se silným motorem, tak máte v nabídce sekundárního trhu s auty rozhodně z čeho vybírat. Mnoho lidí má rozpočet na rodinné SUV přibližně milion korun, což na nového Kodiaqa nestačí, na prémiové značky už vůbec ne. Dnešní recenze se podívá na zoubek 6 let staré Audi Q7, kterou za milion pořídíte. To je mimochodem podobná částka, za jakou koupíte modernizovaný Kodiaq RS první generace – co je lepší volba?
Čtyřková Octavia se po pěti letech dočkala faceliftu v rámci kterého přišlo několik inovací. Důležité ovšem je, že byl zachován charakter vozu, který si stále drží velice dobrou kombinaci praktičnosti a zábavy za volantem. Jedná se o nejsilnější Octavii, která kdy vznikla. Měli byste si ji koupit nebo se vyplatí porozhlédnout u sourozenecké Cupry, která nabízí ještě podstatně silnější exempláře?