Majitel ruské tuningové firmy AutoEmotion si s kolegy postavil úžasné kupé na základě starého sovětského vozu GAZ-21 Volha. Avšak jen u úpravy karoserie nezůstalo.
Před 4 lety se světu představil projekt Kupé ve stylu amerických kupé 50. let. Výsledné fialové kupé působilo dost rozpačitým dojmem. Myšlenka to byla zajímavá, ale hotový produkt vypadal slušně řečeno amatérsky. Na přelomu roku 2018/2019 se do něj majitel se svým týmem mechaniků pustil znovu a po roce tu máme úplně jiné auto.
Na první pohled mi kupé připomíná 1950 Mercury Monterey Coupe, ve kterém se na stříbrném plátně proháněl drsný policista Coberty, ztvárněný Silvestrem Stallonem v akční kalsice Cobra.
Při bližším pohledu je patrné, že tvůrci se snažili spojit retro design 50. let s moderními prvky, jako jsou třeba diodové světlomety. Zadní světla pro změnu pocházejí ze sovětské limuzíny GAZ-M12 ZIM.
Dvoudveřové kupé se sníženou střechou dostalo rudý lak, který mu opravdu sluší. Celek dokreslují stylová litá kola a podvozek přilepený téměř k zemi. Ale jelikož majitel nechtěl pouhý showcar, ale plnohodnotné zábavné auto, dostala Carevna vzduchové odpružení. Tudíž není problém podvozek dle potřeby od země zase odlepit.
A jelikož to majitel s ježděním myslí opravdu vážně, velké změny se odehrály také pod kapotou. Původní motor o objemu 2,4 litru a výkonu 52 kW (71 koní) šel z auta pryč i se 3 stupňovou manuální převodovku. Na jeho místo se dostal motor s označením 1 FZ-FE. Ti zasvěcení již vědí, že se jedná o motor od Japonské automobilky Toyota. Konkrétně o V8 o objemu 4,5 litru s výkonem 179 kW (243 koní) a s točivým momentem 403 N.m. Tento výkon posílá na kola zadní nápravy automatická převodovka. Přesné parametry o maximální rychlosti nebo akceleraci nejsou k dispozici, ale rozhodně nepůjde o brzdu v provozu.
Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?
Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.
Plug-in hybridy jsou zajímavým kompromisem mezi elektromobily a spalovacími vozy – z obou světů si berou to dobré. Model DS 7 jsme již testovali a to jak v nejvýkonnější verzi s 360 koňmi, tak opak v podobě naftového provedení v základní výbavě Pallas. Do dnešní recenze dorazila akční zvýhodněná verze Edition France se středně silným plug-in hybridním pohonem. Vyplatí se příplatek 400 tisíc za svižný plug-in hybrid proti naftovému základu?
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.