Tvůrci YouTuberového kanálu Garáž 54 se rozhodli postavit šílenou kreaci na základě ošuntělého VAZu 2105. Výsledné monstrum nemá ve světě obdoby.
Chlapi z "Garáže 54" staví různé šílenosti. Teď ale postavili něco, co je i na jejich poměry velký extrém. Jako základ posloužil již vysloužilý VAZ 2105, který nyní disponuje řadovým 12 válcem a 8 koly na 3 nápravách.
V přední části vozu jsou za sebe v jedné řadě naskládané hned 3 motory z VAZ 2105. Celkový objem řadového 12 válce tak nyní činí 3882 ccm. Nevíme v jaké formě motory byly, ale jestli budeme brát jejich parametry udávané výrobcem, pak by teoretický celkový výkon činil 159 kW (216 koní) a točivý moment by měl hodnotu 282 N.m. Aby se něco takového do vozu vešlo, byla celá přední část přepracována. Předek byl doplněn o pomocný rám s vlastní řiditelnou nápravou.
Původní přední, nyní prostřední náprava, byla zachována a zadní tuhá poháněná náprava dostala dvojmontáž. Můžeme se tak dívat na 3 nápravovou 8 kolku. Něco takového se opravdu nevidí každý den.
Jízdní test probíhal na zasněžené ploše tamní autoškoly. Na kluzkém povrchu vůz fungoval překvapivě dobře. Byla změřena akcelerace z 0 na 60 km/h za 5,6 sekundy. V přiloženém videu se na 3 motorové monstrum můžete podívat. Jízdní zkouška probíhá od 9 minuty a 20 sekundy. Moc by mě zajímalo, jak by přední a prostření nápravy "spolupracovaly" na zpevněném povrchu...
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?