Test Peugeot 508 SW, sexy kombík

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 22. července 2020, 05:52 Google+

Již jsem měl v testu Peugeot 508 GT-Line 1,6 PureTech 180 v provedení liftback a udělal na mě velký dojem. Nyní jsem dostal možnost vyzkoušet provedení kombi s nejsilnějším naftovým motorem. O své dojmy z tohoto vozu se s vámi podělím v následujícím článku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot 508 sw

Peugeot 508 sw | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Peugeot 508 SW je asi nejhezčí a vzhledově nejzajímavější kombi střední třídy. Při čelním pohledu zaujmou lví tesáky, které slouží jako denní svícení a blinkry. Na ně navazují přimhouřené Full LED hlavní světlomety. Znak je umístěn uprostřed masky, která je ve verzi GT tvořena chromovanými křidélky. Celkově přední část připomíná lva připraveného skočit po své kořisti.

Také z boku vypadá 508 svalnatě. Není to žádný krabicoidní kombík, spíše naopak. Nízká zatmavená okna vůz opticky snižují. Černé jsou také do boků zasahující jak přední, tak i zadní světlomety a zpětná zrcátka. Také 18 palcová kola jsou částečně lakovaná do černa. Celkově 508 sluší kombinace červené barvy s černými doplňky.

Ani zezadu nepůsobí Peugeot kombi usedle a nudně. Černý pás doplněný Full LED světlomety se třemi rudými linkami, symbolizující lví drápy, vůz značně rozšiřuje. Sportovní šmrnc mu pak dodává spojler umístěný na vrchní hraně pátých dveří a dvojitá koncovka výfuku.

img-responsive

Peugeot 508 sw | foto: Petr Boháč


Interiér
Interiér vozu se nese v duchu Peugeot i-Cockpit, který v sobě zahrnuje malý zploštěný volant, nad nímž se nachází digitální přístrojový panel. Většinu ovládacích prvků má na starost centrálně umístěný displej infotainmentu, pod nímž se nachází tlačítka pro nejčastěji používané funkce jako například rádio, klimatizace a navigace. Lakovaný interiér v havraní černi a ona tlačítka připomínají klavírní klávesy, společně s použitím kvalitních materiálů, dělají interiéru punc luxusu a výjimečnosti. Největší dojem ve mně zanechala sedadla s masážní funkcí. Režim "kočičí tlapka" byl naprosto úžasný.

Výhodou provedení SW oproti liftbacku je jednoznačně prostor nad hlavou pro pasažéry na zadním sedadle. Já se svým průměrným vzrůstem jsem vzadu neměl problém, ale vyšší pasažéři měli v liftbacku neustále hlavu v kontaktu se stropem. Také zavazadlový prostor poskočil na 530 litrů, což je oproti krátké verzi nárůst o 43 litrů, ale ve srovnání s konkurencí jde spíše o průměr.

img-responsive

Peugeot 508 sw | foto: Petr Boháč


Pohonná jednotka
Přední kola testovaného Peugeotu 508 SW roztáčel přeplňovaný vznětový čtyřválec o objemu 1997 ccm. Motor dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 koní) při 3750 ot./min a točivý moment vrcholí hodnotou 400 N.m. již při 2000 ot./min. Motoru sekunduje 8 stupňová automatická převodovka.

Jízda
Peugeot 508 je pro mě již delší dobu jeden z nejlépe jezdících předokolek střední velikosti. Jízda je velmi příjemná a pohodlná, ale rozhodně ne francouzsky rozhoupaná, ba naopak. Podvozek je příkladně tuhý a nerozhodí ho ani série rychle projetých zatáček. Ale opět musím vzpomenout na 508 s motorem 1,6 PureTech. Jeho lehčí předek byl oproti 2.0 BlueHDi znát a jeho chuť vrhat se do zatáček byla o pár úrovní výše. Zde přeci jen byla cítit větší váha na přední nápravě. Nemít tu čest s benzínovým provedením, byl bych s jízdními vlastnostmi testovaného vozu naprosto spokojený, ale takto musím konstatovat, že to u Peugeotu umění i lépe.

Naftové kombi ale není určeno pro řezání zatáček, spíše pro komfortní překonání dlouhých vzdáleností. A zde Peugeot 508 SW 2.0 BLUHDi plní své poslání na výbornou. Motor dobře spolupracuje s převodovkou a jízda je hladká a plynulá. O komfort posádky se starají skvělá sedadla s povedenou masážní funkcí, na které jen tak nezapomenu. Chválu si také zaslouží skvěle hrající HiFi systém FOCAL.

img-responsive

Peugeot 508 sw | foto: Petr Boháč


Spotřeba
Spotřeba naftové 508 SW byla pro mě největším zklamáním z celého vozu. Ano, říká se, že kdo chce opice, musí mít na banány a 177 koní je ekvivalent už pořádného stáda opic. Ale i tak jsem čekal výsledek o dost lepší.

Po městě jsem s Peugeotem jezdil v průměru za 8,4 litrů na 100 km. Na okresních silnicích se situace trochu zlepšila a spotřeba klesla na průměrných 5,5 litru. Při dálničním tempu 130 km/h točí 8 převodový stupeň motor příjemných 1900 ot./min a vysaje z nádrže 6,4 litrů na každých 100 ujetých kilometrů.

Týdenní ježdění nakonec znamenalo průměrnou spotřebu 7,0 litrů na 100 km což je na diesel opravdu poměrně dost. Vloni testovaný liftback měl pod kapotou motor 1,6 PureTech, který s vozem "cvičil" o poznání lépe a i přesto, že jsem mu dával daleko víc za uši, měl jsem týdenní průměrnou spotřebu 7,3 litrů na 100 km. Tady v mých očích dieselová varianta ztrácí smysl.


Cena
Peugeot 508 SW pořídíte od částky 820 000 Kč. Za tyto peníze dostanete vůz ve výbavě ALLURE s motorem 1,5 BlueHDi o výkonu 130 koní a manuální převodovkou. Nejdražší provedení je verze GT s plug-in hybridní pohonnou jednotkou s označením HYBRID 225 e-EAT8, na kterou si musíte připravit 1 290 000 Kč. Námi testovaný Peugeot 508 byl asi tak uprostřed. GT BlueHDi 180 EAT8 si u Peugeotu cení na 1 120 000 Kč, ovšem bez příplatkové výbavy. S ní se cena vyšplhala až na závratných 1 320 000 Kč.


Závěr
Peugeot 508 SW GT BlueHDi 180 EAT8 dobře jezdí a je skvěle vypadající kombi střední třídy. Nadchne podvozkem a vzhledem, méně tak cenou a spotřebou. Osobně bych volil provedení GT LINE 1,6 PureTech 180, které lépe jezdí, spotřeba je takřka totožná a navíc se s cenou vejdete pod milion korun.

Plusy:
- vzhled
- prostornější interiér oproti liftbacku
- dobré jízdní vlastnosti


Mínusy:
- 1,6 PureTech je dle mého názoru lepší volbou
- očekával jsem lepší spotřebu
- cena

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Nafta

Zdvihový objem:

1997 ccm

Výkon:

130 Kw (177 koní)

Točivý moment:

400 N.m.

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

přední

Délka:

4778 mm

Šířka:

1859 mm

Výška:

1420 mm

Rozvor:

2793 mm

Zavazadlový prostor:

530 litrů

Provozní hmotnost:

1615 kg

V-max:

231 km/h

0-100 km/h:

8,4 s

Spotřeba:

4,9 /3,8 /4,2 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot 508 SW, sexy kombík

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Paní Eliška s manželem

Jak být spolujezdkyní na motorce a neztratit nervy

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud