Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

bohy / AutoRoad.cz, 7. července 2020, 19:28 Google+

Do týdenního testu jsem si tentokrát vzal typ vozu, který se u nás netestuje každý den. Tím vozem je Peugeot Boxer Furgon, který jako by z oka vypadl všem těm, se kterými jezdí zaměstnanci České pošty. Na tento test jsem se moc těšil, sám mám Boxera z roku 2002 a tak jsem byl zvědavý, jaký pokrok dodávky za 18 let udělaly.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Peugeot Boxer

Peugeot Boxer | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Tvar karoserie je přísně účelový. Snad jen podle předku se dá poznat, že se jedná o novější model. Při pohledu z boku vypadá vůz téměř identicky jako první generace Peugeotu Boxer, který se společně se svými sesterskými modely od Citroenu a Fiatu vyrábějí v italské továrně Sevel od roku 1994. Za oněch více než čtvrt století se jedná teprve o třetí generaci, zatímco ta současná se vyrábí již od roku 2014.

Že se jedná o nejnovější model lze bezpečně poznat při pohledu zepředu. Denní svícení má na rozdíl od starších verzí technologii LED. Také nárazník s velkou maskou chladiče je zde jiný.

Testované provedení bylo ve žluté barvě a kromě modrých znaků vypadalo přesně jako ta poštovní, která můžeme na našich silnicích potkávat každý den. Také se mi 2x stalo, že mě protijedoucí pošťák zdravil mávnutím ruky. Dle mého názoru, až vůz ukončí svůj život coby novinářský vůz, bude směřovat k náročnému životu plného doručování zásilek.

img-responsive

Peugeot Boxer | foto: Petr Boháč

Interiér
Kabina dodávkového vozu je přísně účelová bez jakýchkoliv zbytečných ozdůbek. Volant je velký a na rozdíl od drtivé většiny moderních vozů na něm nenajdete žádná tlačítka k ovládání čehokoliv, na co si vzpomenete. Řadící páka je krátká a nenachází se na podlaze, ale je dobře po ruce hned vpravo v úrovni spodní části volantu. Toto umístění má další výhodu v tom, že není při řazení čtvrtého a šestého rychlostního stupně spolujezdcovo koleno v nepříjemném kontaktu s řadící pákou.

Celkově je třímístná kabina až téměř sparťanská bez výbavy a měkčených materiálů. Z výbavy lze zmínit jen elektrická okénka a manuální klimatizaci.

To hlavní se nachází za přepážkou oddělující posádku a nákladový prostor. Právě nákladový prostor je alfou a omegou všech užitkových vozů. Verze L3H2 znamená, že se jedná o druhé nejdelší a středně vysoké provedení. Nákladový prostor má tak délku 3705 mm a objem 13 m 3 s užitečným zařízením až 1250 kg. Pro ukotvení přepravovaného zboží je zde velké množství úchytů, které fungují na jedničku. Přístup je umožněn bočními posuvnými dveřmi a zadními, které se otevírají do boku.

img-responsive

Peugeot Boxer | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
Testovaný Peugeot Boxer byl poháněn přeplňovaným vznětovým čtyřválcem 2 179 ccm. Jednalo se o slabší ze dvou výkonnostních variant s výkonem 103 kW (140 koní) a s točivým momentem 340 N.m. Přes šestistupňovou manuální převodovku jsou poháněna přední kola.


Jízda
Po usednutí za volant Boxeru jsem byl překvapen, že za oněch 20 let, kolik dělí mého Boxera s tím současným, se toho v interiéru zase tolik neudálo. Je pravda, že vypadá o něco lépe, ale i tak rozhodně nejde o žádný hi-tech výkřik. K mému překvapení se zde nenacházelo ani rádio. Místo něj je zde pouze otvor, kde se dají odložit drobnosti, jako třeba mobilní telefon. Ten se bohužel nedá bez USB adaptéru ve 12 V zapalovači ani dobíjet. USB zásuvku tu nenajdete.

Po nastartování se ozve sice tlumený, ale i tak jasně rozpoznatelný naftový klapot. Ruční brzda se nachází nezvykle nalevo a po jejím odbrzdění se můžete vydat na cesty. Řízení a řazení jde překvapivě snadno. Tedy snadno až ke čtvrtému rychlostnímu stupni, který šel při řazení nahoru přes zuby. Z pětky na čtyřku v pohodě, ale z trojky na čtyřku jsou pokaždé slyšet zuby. Přemýšlel jsem, zda vůz hned vrátit a nebo čtyřku pokaždé řadit tak, že ze trojky vyřadím na neutrál, pustím spojku, znovu vymáčknu a až pak zařadím čtyřku. Jelikož to šlo bez zubů a byl jsem na nového Boxera opravdu moc zvědavý, rozhodl jsem se vůz si prozatím ponechat.

Když jsem si po pár přeřazeních zvykl na nutnost řadit čtyřku jinak, bylo ovládání tak velkého auta i v hustém městském provozu překvapivě snadné. Jen při parkování bez kamery a parkovacích senzorů se trošku zapotíte.

Výkon motoru je překvapivě dostatečný a ani při jízdě s naloženým vozem jsem se s Boxerem necítil jako brzdou v provozu. Největší rozdíl mezi prázdným a naloženým vozem je cítit od podvozku. Prázdná dodávka se neustále pohupuje a zadní náprava trošku odskakuje. Po nalezení se podvozek uklidní a jízda je příjemná.

Nákladový prostor je plný úchytů co fungují dobře. Pro test chování naloženého vozu jsem pár set kilometrů vozil vzadu terénní čtyřkolku uchycenou jen třemi kurty. Po prudkém brzdění, rychlém projetí kruhových objezdů, ani svižné akceleraci od semaforů se čtyřkolka nepohnula ani o centimetr.

Na závěr musím zmínit výhled z vozu. Díky vyššímu posezu je dobrý přehled o dění před vozem. Také díky velkým zpětným zrcátkům je dobře vidět dozadu. Měl jsem jen problém v některých křižovatkách při dávání přednosti zprava. Po nájezdu více do křižovatky je do prava velmi omezený výhled.

img-responsive

Peugeot Boxer | foto: Petr Boháč

Spotřeba
Peugeot Boxer mě celkem mile překvapil svou spotřebou. Po městě jezdil dle hustoty provozu od 7 do 10 litrů, přičemž městský průměr byl 8,4 litrů. Po okresních komunikacích se při eco jízdě dá jezdit za přibližně 5,5 litru, naopak při častějším využívání výkonu a předjíždění stoupá spotřeba lehce přes 9 litrů.  V průměru se bez většího snažení dá jezdit za pěkných 6,4 litrů na 100 km. Po dálnici je to se spotřebou kvůli velké čelní ploše horší. Při ustálené rychlosti 130 km/h točí motor na 6 převodový stupeň 2500 ot./min a nárokuje si 11,3 litrů, rychleji nemá ani smysl jezdit, již při 140 km/h je spotřeba paliva o 2 litry větší. Naopak při 110 km/h spotřeba klesá k 8,8 litrům.

Tyto hodnoty platí pro prázdné vozidlo. Při zatížení 400 kg je spotřeba přibližně o 1 litr na 100 km větší. Při testu jsem s Boxerem najel 1030 km, z čehož cca 60% byl prázdný vůz a ze 40% ložený. Výsledná spotřeba se ustálila na 7,7 litrech na 100 km.

img-responsive

Peugeot Boxer | foto: Petr Boháč

Cena
Provedení Furgon s celkovou váhou 3000 kg se 120 koncovým BlueHDi, karoserií o rozměrech L1H1 a základní výbavou ACCESS začíná na částce 626 900 Kč. Na druhém spektru je varianta s nejvyšším možným zařízením, rozměry H4L3, výkonem 165 koní a výbavou ACTIE. Za ní si v showroomech Peugeotu řeknou o 952 900 Kč. Testované provedení bylo za 769 900 Kč.

Závěr
Po prvních pár rozpačitých kilometrech, když jsem zjistil, že nemám rádio, parkovací kameru a čtyřka jde přes zuby, jsem si Boxera zamiloval. Díky povedenému motoru má dodávka slušnou dynamiku a překvapivě nízkou spotřebu. Jízda sice není taková, jako v osobním voze, ale není nikterak náročná ani nepohodlná. Až doslouží můj obytný Boxer  2,8 HDi H1L1, bude toto provedení mou první volbou.

Ohledně převodovky jsem byl ubezpečen, že by šlo o opravu v rámci záruky a jelikož dodávka musí svému majiteli vydělávat, prodejce by se velmi snažil poskytnout adekvátně velké náhradní vozidlo. Navíc jsem byl navštívit firmu Topkaravany, kde se zabývají pronájmem a servisem obytných vozů. Tam mají s tímto vozem bohaté zkušenosti a nikdy se s ničím podobným nesetkali. 

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

Nafta

Zdvihový objem:

2179 ccm

Výkon:

103 Kw (140 koní)

Točivý moment:

340 N.m.

Převodovka:

M6

Poháněná kola:

přední

Délka:

5998 mm

Šířka:

2050 mm

Výška:

2522 mm

Rozvor:

4035 mm

Zavazadlový prostor:

13000 litrů

Užitná hmotnost:

1250 kg

V-max:

160 km/h

0-100 km/h:

-,-- s

Spotřeba:

8,4/6,2/7,7 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot Boxer Furgon ACCESS 3300 L3H2 BlueHDi 140, aneb jak se žije pošťákům

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Suzuki po 20 letech opět nabízí klasické kombi nazvané Swace

Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

Toyota představila Corollu sedan ve výbavovém stupni GR SPORT

Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Škoda otevřela halu pro analýzy a výrobu předsériových vozů

Kvalita především. Škoda otevřela halu za 530 milionů pro rozhodující poslední testy

Lexus LFA

Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

BMW představuje nový custom na bázi R 18

BMW představuje nový custom na bázi R 18

Honda HR-V bude od roku 2021 v základu vybavena vyspělou dvoumotorovou technologií hnací jednotky e:HEV

Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Golf vládne prodejům v Evropě. V Německu drtivě

Škoda Slavia v emocionální karosářské verzi spider je sedmým žákovským vozem automobilky

Prototypy a zkušební vozy bude vyrábět Škoda v novém supermoderním centru

Toyota GR010 Hybrid

Toyota přestavuje nový prototyp pro závod 24 hodin v Le Mans

Hyundai představuje vylepšený model KONA Electric pro nový modelový rok

Green NCAP vyhlásil nejekologičtější auta roku 2020 napříč všemi druhy pohonu

Volkswagen představil 8. generaci své ikony Golf

Volkswagen na ni vsadil vše. Po loňském průšvihu se tváří spokojeně

Škoda Octavia RS, kde RS znamená Rallye Sport a navazuje na závodní prototypy značky

Škoda posedmé v řadě prodala víc než milion aut ročně, koronaviru navzdory

Fotomontáž

Zábavné „víkendovky za babku“ 1.díl – zadokolky do 100 tisíc

Škoda Auto spouští výhodnou nabídku zimního příslušenství

Katem je -10 °C. Vážný stav hlásí baterie i v létě, ale poznáte to?

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Rodiny i firmy v Česku. Ne a ne kupovat auta, která mají

reklama

Doporučujeme

Mercedes-Benz X

Mercedes-Benz X-Class s tuningovým balíčkem Exy Extreme + vypadá opravdu…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Unikátní model Lexus LFA slaví kulaté výročí

  2. BMW představuje nový custom na bázi R 18

  3. Nová Honda HR-V už za měsíc a s překvapením

  4. Kombi Suzuki Swace jde v ČR do předprodeje. Ceny startují docela vysoko

  5. Zákazníci rozhodli a nejprodávanějším autem světa je...

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud