Po měsících nepřetržitých dešťů se počasí konečně umoudřilo a motorkářská sezóna může na plno začít. Proto jsme zcela netradičně otestovali také jednostopé vozidlo. Tím je malý custom Honda CMX 500 Rebel. Jaké z něj máme pocity si můžete přečíst v následujícím testu.
Honda Rebel je klasický custom s moderním designem. Motocykl zaujme štíhlou stavbou s nízko umístěným sedlem. Jeho výška je pouhých 690 mm a tudíž bezpečně na zem došlápnou i motorkáři nižšího vzrůstu. Dále má pak 16 palcová paprsková kola s pneumatikami s vysokým profilem, která napomáhají dobře filtrovat nerovnosti na silnici. Přední pneumatika má šíři 130 mm a profil 90, ta zadní 150/80. Moc se mi líbila i zvolená barva, černá prostě ke custom ladí. Už tak jistý jsem si ale nebyl předním světlem. U Hondy o něm hovoří takto "Kulatý LED světlomet upevněný do tlakově lité hliníkové objímky s působivým novým vnitřním designem je umístěn vysoko vpředu a vzdává hold dřívější éře. Ukazatele směru nyní také využívají technologii LED" Já mám kulaté světlomety rád, ale čtveřice LED diod mi třeba u Porsche přijde příšerná. Zde sem si nebyl jist, zda se mi líbí či nikoliv. Neustále se to ve mně pralo a jednou mi přišly skvělé, po chvíli bych dal přednost klasickému kulatému světlu, jaké na motorkách bývaly dřív.
Rebelka je poháněna řadovým, vodou chlazeným dvouválcem o objemu 471 ccm s výfukovým potrubím 2-1. S výkonem 34 kW se těsně vejde do normy pro držitele řidičského oprávnění skupiny A2. Výkon, spolu s točivým momentem 43,3 N.m. putuje přes řetězi na zadní kolo přes 6 stupňovou převodovku. O bezpečné zastavení se starají ocelové kotoučové brzdy s dvoupístkovým třmenem vpředu. Vzadu je jednopístkový typ a součástí standardní výbavy je rovněž dvoukanálový systém ABS.
Jelikož jsem z důvodu pracovního vytížení a nepříznivého počasí letos ještě nevyjel a loňskou sezónu jsem kvůli úrazu ukončil již v červnu, byla pro mě Rebelka jasnou volbou pro po delší době první kilometry v jedné stopě. Říká se, že Honda je hodná, což v případě půllitrového customu platí dvojnásob. Díky nízké stavbě a celkově malým rozměrům je její ovladatelnost příkladná. Motocykl jsem si přebíral v prodejně K2 MOTO a čekalo mě 25 km v hustém Pražském provozu. Již po pár metrech jsme se k Hondou skamarádili. Začínající motorkáři jistě ocení přehledný 100mm rychloměr s negativním LCD displejem a modrým podsvícením. Je překvapivě efektivní a nyní disponuje digitálním ukazatelem zařazených převodových stupňů. Takže i naprostý začátečník ví, jaký kvalt má zrovna zařazený. Krom rychlosti, zařazené rychlosti, času, ujetých kilometrů a spotřeby ukazuje "budík" i stav nádrže. Ovšem její stav je promítán jen po čtvrtinách, což s nádrží s kapacitou 11,2 litru nedává moc přesné informace o jeho stavu. Jinak jsem s ním neměl problém a byl dobře čitelný za všech světelných podmínek. I když osobně bych dal asi přednost oldschoolovému analogovému rychloměru doplněného o otáčkoměr.
K samotné jízdě. Při jízdě po městě musím kromě dobré ovladatelnosti pochválit i průběh motoru. Má poměrně slušný výkon od spodu a plynulý lineární nárůst výkonu. Není to rozhodně žádná divočina, ale po městě jste rychlejší než ostatní účastníci provozu ve svých čtyřkolých "plechovkách". Při jízdě na okreskách je výkonu tak nějak dostatečně. Na nějaké zavodnění to není, ale na kochání se krajinou a poslechu příjemně dunícího dvouválce s občasnou potřebou předjet pomalejší účastníky provozu je výkonu až až. Kde nastává problém, je dálnice. Zde není problém jet 130 km/h , ale je cítit, že se motorka už necítí úplně dobře. Maximální rychlost, kterou jsem dosáhl (ne na veřejné komunikaci) byla ještě o 43 km/h nad dálničním limitem, ale dobře jsem se na dálnici cítil spíše při rychlostech okolo 120 až 125 km/h. Pozice za řídítky s mírně nataženýma rukama je příjemná a ani po několika hodinách jsem se necítil nepohodlně. Ale co jsem nemohl vystát, to byla spojka zasahující až nad pravou stupačku, která mě neustále tlačila do lýtka. Mít reputaci jako má třeba Sršeň, pak bych uvedl, že mě ta deb... spojka vyloženě sra..., ale jelikož jeho reputaci zatím nemám, tak jen napíši, že mi přijde její umístění nešťastné a stále mi překážela k úplně ideálnímu posezu.
To byla jízda v jednom. Když si s sebou na výlet přiberete "batůžek" , v mém případě 170 cm vysoký a 60 kg vážící, Rebelka se hned promění k horšímu. Ovladatelnost je stále ukázková, ale výkon motoru již nestačí. Tam, kde při sólo jízdě můžete bez váhání předjíždět, si to musíte raději 2x rozmyslet a předjet raději až o zatáčku dál. Také zadní sedlo je spíše nouzové. Pár kilometrů není problém, ale již asi po 40 km se "batůžek" cítí nepohodlně a neustále vám za zády přesedá.
Co se spotřeby týče, po městě se na větší vzdálenost (oněch prvních 25 km přes celou Prahu) dá jezdit za krásných 3,3 litrů na 100 km. Při courání pro rohlíky a neustálém popojíždění stoupá spotřeba asi o litr. Celkově jsem po našem hlavním městě jezdil v průměru za 3,9 litrů na 100 km. Okresní silnice na "kochačku" znamenají 3,1 litrů a při tahání za plyn i okolo 5 litrů. Průměr mi nakonec vyšel 3,7 litrů na 100 km při mimoměstském provozu. Po dálnici v rychlostech okolo 130 km/h jezdí Rebelka za 4,4 litry benzínu na 100 km. To platí při jízdě v jednom, ve dvou stoupá spotřeba přibližně o půl litru. Když jsem Hondu vracel, měl jsem výslednou průměrnou spotřebu 3,9 litrů na 100 km.
Na závěr musím říct, že se mi Rebelka moc líbila. Jízdně je to moc hodná a milá motorka, kterou bych bez váhání doporučil začínajícím motorkářům pro jejich první krůčky v říši dospělých motorek. Je pěkná, dobře ovladatelná a s cenou 159 900 Kč včetně ABS i poměrně levná. Škoda jen té spojky, která mi trochu kazila jinak skvělý dojem z motorky.
Plusy:- při jízdě v jednom slušný výkon motoru- perfektní manévrovací schopnosti- cena
Mínusy:- spojka tlačící do nohy- omezený dojezd mezi 250 až 300 km- zadní sedadlo je spíše nouzové
Typ motoru:
Atmosferický R2
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
471 ccm
Výkon:
34 Kw (46 koní)
Točivý moment:
43,3 N.m.
Převodovka:
M6
Poháněná kola:
zadní
Délka:
2188 mm
Šířka:
820 mm
Výška:
1094mm
Rozvor:
1488 mm
Zavazadlový prostor:
--- litrů
Pohotovostí hmotnost:
190 kg
V-max:
155 km/h – 173 km-h naměřená
0-100 km/h:
7,1 s naměřeno
Spotřeba:
3,7 l/100 km
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.