Obyvatele výše položených nadmořských oblastí, ale i chataře, může zaujmout malé české SUV s názvem Yeti. To se nabízí v městské verzi City anebo pak v drsnějším provedení Outdoor. A právě druhá zmíněná varianta se stala dalším účastníkem redakčního testu, přičemž pod její kapotu jsme dostali snad nejoblíbenější motorizaci - naftový dvoulitr s výkonem 150 koní. Ten byl spojen s manuální šestistupňovou převodovkou.
Současná generace Yetiho je sice na trhu poměrně dlouho, ale stále se její design nedá zařadit do kategorie "nuda". V lehce drsnější verzi tak jsou na autě přítomné ochranné černé plasty ve spodní části obou nárazníků, stříbrné plasty vpředu a vzadu a za příplatek byl kompletně zakrytován i podvozek.
Současně s tím byl povedený design vyšperkován černými litými koly o rozměru 17 palců, zatmavenými bočními okny, příplatkovým lakem Jungle Green a taktéž otevíratelnou panoramatickou střechou. Výsledek je povedený a komu by se snad nelíbil, Škoda má v nabídce široké množství dalších odstínů laku karoserie a designů kol.
Místa je tu tak akorátJelikož model Yeti není v naší redakci úplným nováčkem, zaměříme se zde více na prostor pro posádku než na samotný popis kabiny. V rámci testu jsme vůz naložili čtyřmi osobami, přičemž žádná z nich neměla výšku pod 175 cm a rozměrově to nebyly žádné děti. Při takovém to obsazení se začalo projevovat, jak náchylná jsou kolena zadních cestujících na polohu sedadla řidiče.
V případě, že si za volant sedne 190 cm vysoký řidič a na sedadle se uvelebí dle svých požadavků, pak cestující za ním bude s místem na kolena poměrně strádat. V případě vyklopení stolku na pití či jídlo je pak situace ještě složitější. Plně obsazený Yeti tak dává jasně najevo, že dozadu se s velkou radostí mohou posadit osoby menšího vzrůstu, ti "větší" se už tu tak pohodlně cítít nebudou.
I z toho důvodu asi Škoda plánuje brzké uvedení prvního velkého SUV pro sedm osob, kde by se již každý z pasažérů měl cítit nadmíru komfortně. Někoho nemusí potěšit zavazadelník, který sice po sklopení zadní řady sedaček nabídne objem 1760 litrů (více jak nový Superb), jenže v základu činí objem pouhých 416 litrů (bez rezervního kola).
Na obranu vozu ale musíme vyzdvihnout skvěle fungující systém sklápění a posouvání zadních sedadel. Oceňujeme i dopředu sklopné spolujezdcovo opěradlo, díky kterému převezete i dva metry dlouhé předměty. I v oblasti místa nad hlavou je na tom Yeti víc než dobře, a to samé platí o výhledu z vozu vpřed a do stran.
Nejvyšší výbava Style pak znamená, že v základu najdeme 17" kola Erebus z lehké slitiny s pneumatikami o rozměru 225/50 R17, kryty pedálů z ušlechtilé oceli, asistent rozjezdu do kopce, osm airbagů anebo vyhřívané trysky ostřikovačů čelního skla. Nechyběly ani příplatky, které pak umí Yetiho ještě víc vyšperkovat.
Čtyřválcová nafta je stáliceJak už jsme zmínili, v testu se objevila populární motorizace 2.0 TDI s výkonem 150 koní a točivým momentem 340 Nm v rozmezí 1750 - 3000 ot./min. S pohonnou jednotkou byla spárována šestistupňová převodovka a nechyběl ani přiřaditelný pohon zadní nápravy.
Největší výhodou naftového dvoulitru je samozřejmě spotřeba, která se při ustáleném klidném tempu dokáže vyšplhat na skvělých 5 litrů na sto. Kdo by chtěl jezdit svižněji, nebo vůz (tak jako my) naloží pěti osobami, rázem by jste měli počítat s průměrem sedm litrů. Potěší i kulisa řadící páky, která má přesný chod, příjemně dlouhé dráhy a i odhlučnění kabiny je na solidní úrovni.
A jelikož jsme testovali verzi Outdoor, nesměla chybět jízda po nezpevněném povrchu. Ve výletu na zabahněné louky nám nic nebránilo, protože Yeti nabízí v pořádí pátou generaci mezinápravové spojky Haldex. Ta je podpořena systémy XDS a EDS, jenž vlastně slouží jako elektronické náhražky uzávěr diferenciálů. Je jasné, že proti klasickým offroadům má vůz níže nastavené limity, ovšem i tak se můžete s Yetim podívat do hlubšího sněhu nebo bláta. Světlá výška auta činí 180 milimetrů, nájezdové úhly pak jsou 17,1° vpředu a 30° vzadu. Díky příplatkové výbavě nám pak asistoval systém kontroly sjíždění z prudkých kopců.
Kromě solidních schopností v lehčím terénu se však aktuální generace Škody Yeti neztratí ani na běžné silnici. V zatáčkách je znát tužší podvozek, který tu a tam poslal do kabiny větší ráz od tlumičů. To je občas dost nepříjemné a nepomůžou vám ani kola s menším průměrem. Jinak je ale Yeti celkem komfortní a přejezdy menších nerovností a výmolů žehlí obstojně.
ZávěrOblíbenou Škodu Yeti po faceliftu lze poměrně často vídat na našich silnicích. V kombinaci s naftovým čtyřválcem o výkonu 110 kW a pohonem 4x4 s mezinápravovou spojkou Haldex páté generace je to pak skvělá volba pro ty, co chtějí kvalitní malé SUV, jenž se "nezahrabe v první velké blátivé louži". Připojení zadních kol je totiž bleskurychlé a asistent pro jízdu z prudkého kopce je také užitečným výbavovým prvkem. Naopak nepotěší menší objem kufru v základu, méně místa pro kolena cestujících vzadu a tradičně obří množství příplatků (a to i v druhé nejvyšší výbavě Style).
Celkové hodnocení: 85 %Základní cena vozu: 706 900 Kč
Cena testované verze: 816 900 Kč
KLADY
- dovednosti v lehkém terénu
- prostor na předních sedadlech
- stále svěží design
- zátah a spotřeba motoru
ZÁPORY
- méně místa pro kolena vzadu
- menší objem zavazadelníku
Motorizace vznětový čtyřválec s turbodmychadlem objem: 1968 cm3 nejvyšší výkon: 110 kW při 3500 ot./min největší točivý moment: 340 Nm při 1750-3000 ot./min Výkon nejvyšší maximální rychlost: 195 zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,1 sekundy spotřeba dle výrobce (město/mimo/kombinovaná): 6 l / 4,6 l / 5,1 l objem palivové nádrže: 60 litrů
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.