Poslední dobou se korejský Hyundai snaží co nejvíce dotáhnout konkurenci a za poslední roky se jeho prodejní statistiky opravdu posunuly o několik řad výš. Navíc se u Čechů tento výrobce těší čím dál větší oblibě a především modely s označením „Ix“ jdou na dračku. My jsme otestovali faceliftovanou verzi malého SUV s označením Hyundai Ix35, pod jehož kapotou pracoval nejsilnější dvoulitrový naftový čtyřválec s výkonem 184 koní a s 392 Nm točivého momentu.
Hyundai Ix35 prošel koncem roku 2013 mírným faceliftem a vůz tak vypadá o něco dospěleji. Zákazníci vždy slyší na velké změny a Hyundai je dává patřičně znát svými velkými reklamními kampaněmi a stálou obměnou modelových řad. Naše testovaná verze navíc nesla oříškově hnědý lak karoserie a spoustu nových prvků, které najdeme jen u faceliftu.
Design
Vylepšený Ix35 poznáte na první pohled podle nové šestiúhelníkové masky chladiče a předních světlometů s integrovanými LED diodami pro denní svícení, které v nejvyšší výbavě dokonce ukrývají bi-xenonové výbojky. Facelift se také projevil v zadní části, kde najdeme nový design zadních světel, podle něhož si starou a novou verzi zkrátka nezaměníte. Při pohledu zepředu a nebo zezadu se vůz tváří jako dominantní kus pořádného SUV, horší je to však při pohledu z boku. Nízká silueta a celkový „levný“ dojem dosti kazí celkové hodnocení exteriéru. Zvýšené odpružení by zde myslím nebylo na škodu, 17 palcová kola vyplnila prostor do posledního centimetru a to zkrátka nevypadá moc dobře.
Interiér a výbava
Spolu se vnějšími změnami se novinky dostaly i do interiéru, kde se nově usadilo nové čalounění sedadel, dvouzónová klimatizace a nebo elektrické vyhřívání sedadel vpředu i vzadu, což je dobrý prvek výbavy a nenajdeme ho ani u některé lépe vybavené konkurence. Při usednutí do interiéru se posádka celkem rychle zabydlí v kožených sedadlech s dobrou boční oporou a místa má ve všech směrech více než dostatek. Snad jen středový tunel by nemusel tak moc zasahovat do prostoru pravého kolena řidiče. Sedadlo řidiče a spolujezdce má dle mého názoru dostatečné nastavení ve všech směrech, a tak si svou ideální pozici zde najde velké spektrum potenciálních majitelů.
Řidiče přivítá multifunkční kožený volant, skrze který se dají ovládat všechny důležité palubní funkce, od ladění rádia až po tempomat. V naší nejvyšší testované výbavě navíc jízdu zpříjemňovalo i příplatkové panoramatické dvou dílné okno, jehož první část se dala elektricky plně vysunout. V zadní části je místa pro hlavu cestujících dostatek, to samé platí i v oblasti místa pro kolena. Pro větší soukromý si navíc lze Ix35 dovybavit zatmavenými bočními okny. Celkový dojem z interiéru v novém Ix35 je dobrý, posádku se zde nic nenadchne a ani neurazí. Takové provedení ovladačů na středovém panelu či samotný design volantu by si však zasloužili nutnou výměnu, dnešní konkurence nespí a design některých interiérových částí je u Hyundaie spíše zklamáním.
Motor a jízda
Pod kapotou pracoval již zmíněný motor o objemu 2.0 CRDI v nejsilnější variantě se 184 koňmi, který byl spojen se šestistupňovou automatickou převodovkou. Aby toho nebylo málo, tato verze se dodává jen s pohonem všech čtyř kol 4WD, takže se jedná o opravdu silného jedince.
Na takovýto vůz se zdá, že je výkon 184 koní možná až moc, ale opak je pravdou. Nejen že Ix35 váží hodně přes 1500 kilogramů, ale pohon 4WD také dělá svoje a výsledná spotřeba by mohla některé zákazníky doslova vyděsit. Co naplat, že vůz ukrýval vedle voliče automatické převodovky tlačítko s nápisem ECO, i přes jeho aktivaci se kombinovaná spotřeba s lehkou nohou na plynu, nedostala pod 6 litrů na 100 km. Spíše se dá říci, že tabulkové hodnoty udávané výrobcem jsou výjimečně správné a kdo se v běžném provozu dostane s touto verzí pod hranici 8 litrů, zasluhuje pochvalu.
Abychom ale motor jen nehanili, je na jeho obranu nutné říci, že výkon je zde postačující, na závodění to není ale úplnou brzdou provozu se taktéž nestanete. Při velice lehké noze na plynovém pedálu se dá s vozidlem na jednu nádrž ujet něco kolem 630 km a jízda na palubě je vcelku příjemná. Odpružení je naladěno na středně tvrdou úroveň, vůz měl navíc funkci asistenta pro sjíždění prudkých svahů, takže se dá s omlazenou Ix35 pustit i do mírnějšího terénu.
Co se týče jízdních vlastností, tam má Hyundai Ix35 určité mezery. Řízení je lehce přeposilované, nic moc na tom nezmění ani tři režimy nastavení posilovače řízení a jízda na mokrém povrchu či zasněžené silnici bude vyžadovat velkou dávkou opatrnosti, a to vzhledem k vysoké hmotnosti vozidla a někdy zběsilému systému ESP. Ten se sice snaží bránit hrozícímu smyku, ale i tak se hmotnost nedá schovat a i v nižších rychlostech má elektronická stabilizace co dělat, aby vůz v kritické situaci udržela na silnici.
Resumé
Omlazený Hyundai Ix35 nás poměrně překvapil ale stále se má oproti konkurenci co učit. Za poslední roky jde korejský výrobce Hyundai stále kupředu a své zákazníky nemá problém přilákat na dobré ceny a přijatelnou úroveň kvality svých vozů. Ix35 je vhodným vozem na delší trasy, ale i do oblastí, kde se nachází drsnější silniční podmínky. Motorizace s výkonem 184 koní poskytne dosti výkonu, ale na výsledné spotřebě by měli technici od Hyundaie výrazně zapracovat, s německými či francouzskými motorizacemi se tyto výkony moc porovnávat. Příjemná je plná výbava vozidla, ve které prakticky najdete vše, co by jste u vozu této cenové kategorie očekávali, prakticky se příplácí jen za prosklenou střechu či parkovací asistent. Nehrozí vám tedy obrovské příplatkové brožury, jenž lze najít například u tuzemské Škodovky.
Druhý pohled – Petr Zelinka a Marek Litzman
Po otevření dveří uvidíme docela tradiční interiér moderních Hyundaiů. Elegantní, ergonomicky poměrně dobře vyřešený interiér může jen těžko něčím vadit. Nedosahuje sice preciznosti vozů z koncernu Volkswagen, ale zároveň potěší poměrně podařeným a živým designem. Většina ovladačů se nachází na příjemných místech, výtky však lze mít například k ovladačům klimatizace, tlačítka ovládající přívod vzduchu k různým průduchům jsou doslova slita do jednoho bloku a nahmatat je při jízdě chce cvik. Také displej klimatizace dnes již výrobci dovedou umisťovat přímo do zorného pole řidiče.
Máloco lze vytknout také z hlediska posedu ve vozidle. Je nutné počítat s tím, že jde o vysoké auto – ti zvyklí budou potěšení, ti nezvyklí se budou nějakou dobu snažit snížit sedadlo až někam pod úroveň podlahy. Pokud se s vysoko umístěným posezem smíří, zjistí, že není problém nalézt tu pravou pozici za volantem, při které není třeba nepřirozeně natahovat či naopak krčit ruce. Celé vysoké sezení zároveň není tak křečovité a židlovité, jako v menším modelu Ix20, který však není SUV, ale malým MPV. Naopak, lze dosáhnout přirozené pozice, jen umístěné výrazně výše než u běžného vozu.
Na silnici se Hyundai Ix35 chová jako tradiční SUV. Jízda s ním na okreskách není předmětem utrpení jako v pravověrných terénních vozech, ale fyziku lze obelstít jen těžko. Pocit vysokého sezení nevytváří tu správnou jistotu při jízdě a při řízení se zdá, že mezi sezením a silnicí je zeď. To je daň za terénní schopnosti univerzálního vozu. V rámci třídy však není pocit z jízdy až tak špatný. Podvozek je naladěn poměrně komfortně, nerovnosti filtruje s jistou noblesou tak, jak se na moderní techniku sluší a patří. Je jasné, že auto běžných rozměrů, jehož nápravy se nemusejí namáhat s obezitou vozu SUV a vysoko položeným těžištěm, by si se silnicí poradilo lépe.
To, co by však běžné auto nesvedlo, je jízda v terénu. Do kopců jsme si s testovacím vozem netroufli, ale tam se nikdy nepodívá drtivá většina těchto vozů. S blátivým povrchem si pohon všech kol poradil s opravdovou ctí a ani s běžným silničním obutím nejevil vůz žádné známky snahy o zapadání, škarpy oddělující silnici od pole přejel bez potíží a s klidem. Věříme proto, že příjezd k téměř jakékoliv odlehlé chatě či stavbě nebude pro žádného majitele Hyundaie Ix35 překážkou.
Celkové hodnocení: 77 %
Základní cena vozu: 644 900 Kč
Cena testované verze vč. příplatků: 779 900 Kč
KLADY:
- prostorný interiér
- bohatá výbava
- příjemný design karoserie
ZÁPORY:
- vysoká spotřeba
- ovladatelnost
- zpracování některých ovladačů
Motorizace vznětový řadový čtyřválec objem: 1995 nejvyšší výkon: 184 koní při 4000 ot/min největší točivý moment: 392 Nm při 1800 - 2500 ot/min palivo: nafta Výkon nejvyšší rychlost: 195 km/h zrychlení z 0 na 100 km/h: 9,8 sekundy spotřeba (město/mimo město/kombinovaná): 8,8 l / 5,7 l / 6,9 l objem palivové nádrže: 58 litrů
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.
Tento týden nám do redakční garáže přijela nová generace legendárního Land Cruiseru. Proti předchůdci udělala velký skok kupředu, což je znát hlavně uvnitř. Mezi novinky se však neřadí jen hranatější design a modernější interiér, ale také různé technické vychytávky, které oceníte především v terénu, kde je proti předchůdci schopnější. Dnešní recenze však ukáže i nějaké oblasti, které jsou v novince horší, které to jsou?
Před začátkem 81. ročníku Polské rally došlo k tragické události. Jednadvacetiletý italský jezdec Matteo Doretto, juniorský mistr Itálie pro rok 2024, zahynul při nehodě během soukromého testu. Podle dostupných informací jeho vůz narazil do stromu poté, co sjel ze silnice.
Audi rozšiřuje rodinu modelu Q5 o plug-in hybridy. Nové SUV i Sportback e-hybrid kombinují výkon až 367 koní, elektrický dojezd do 100 kilometrů a vyspělé technologie. Do prodeje vstoupí koncem roku 2025, nejlevnější verze vyjde na více než 69 tisíc eur (cca 1,7 milionu korun).
Do další dlouhodobé recenze zavítal francouzský elegantní crossover, který díky svému sebevědomí nemá nejsnazší život. Naše testování bude mít dvě části – první bude z pohledu mého a druhá z pohledu mé ženy. Budeme mít stejné závěrečné hodnocení nebo se naše názory budou výrazně lišit?
Facelift populárního korejského crossoveru Kia Sportage přináší kromě kosmetických úprav i technologický skok. Nový infotainment zvládne streamování videa, aktualizace přes internet i platby za parkování. Pod kapotou se objeví výkonnější hybridy s novou automatickou převodovkou a poprvé i plug-in verze s pohonem předních kol.
BMW na prestižním festivalu elegance u jezera Como představilo vůz, který bere dech. Nový model Speedtop navazuje na loňské koncepty a tentokrát nepůjde jen o výstavní kus – limitovaná série 70 vozů s osmiválcem pod kapotou míří do výroby. Design, luxus a výkon v unikátním shooting braku, který si ale běžný smrtelník nekoupí.
Nejmenší model Toyoty dostal to, co u městských vozů nevídáme – silný full-hybridní pohon. Omlazené Aygo X nejen že výrazně posílilo, ale nově nabídne i techniku z větších modelů a lepší výbavu. A to všechno dál vyrábějí čeští dělníci v Kolíně.
Čínský výrobce Zeekr, vlastněný koncernem Geely, odhalil ceny a specifikace nového elektrického SUV Zeekr 7X pro Austrálii i Evropu. Prémiově laděný elektromobil, který vznikl pod taktovkou evropských vývojářů, míří přímo proti Tesle Model Y, Audi Q6 e-tron či BMW iX3. S dojezdem až 870 km, extrémně rychlým nabíjením a výbavou srovnatelnou s luxusní třídou může výrazně zamíchat kartami v segmentu.
Francouzská značka Alpine oficiálně představila svůj první elektrický crossover. Novinka s označením A390 navazuje na loňský koncept a zaujme nejen ostře řezaným designem, ale především technikou: pod kapotou má tři elektromotory, až 470 koní a baterii s kapacitou 89 kWh. Do prodeje půjde koncem roku.