Test Citroën C3 Aircross C-Series 1,2 PureTech AT, originální vzhled a cena u zákazníků boduje

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 29. prosince 2022, 16:45 Google+

Citroën C3 Aircross je kompaktní crossover, kterých je na trhu momentě přehršel. Oproti konkurenci sází na originální vzhled zajímavou cenu. Jaký ve skutečnosti je, jsme se rozhodli vyzkoušet ve verzi s přeplňovaný tříválcem 1,2 PureTech a automatickou převodovkou.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Citroën C3 Aircross C-Series

Citroën C3 Aircross C-Series | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Citroën C3 Aircross je pětidveřový kompaktní crossover o délce 4 160 mm, šířce 1 824 a vysoký je 1 637 mm. Rozvor má hodnotu 2604 mm. Mezi jeho poznávací znamení paří jednoznačně příď. Ta je u facelifovaného crossoveru CITROËN C3 Aircross kompletně přepracována a působí robustnějším dojmem. Nese znaky nové identity značky CITROËN, což znamená, že je osobitější a asertivnější. Chromované logo přechází až k LED světlometům. Ty mají vyšší svítivost, díky čemuž přispívají k bezpečnějšímu provozu. Za zmínku stojí v této kategorii snad povinné černé plastové lemy blatníků, které vozu dodávají nádech SUV.

img-responsive

Citroën C3 Aircross C-Series | foto: Petr Boháč

Interiér
Uvnitř Citroën C3 Aircross je více místa, než by jste při pohledu na něj zvenčí hádali. Mohou za to výše umístěné sedačky, díky nimž sedíte více zpříma, což nahrává místo v podélném směnu. Sedadla bez výraznější tvarování vypadají minimalisticky dobře a jasně odkazují na C4 Cactus. Potěší též objem zavazadlového prostoru, který činí 410 litrů v základním uspořádání. Po sklopení opěradel zadních sedadel tento prostor vzroste až na 1289 litrů.

Kromě již zmíněných sedadel zaujme též zvláštně tvarovaný tříramenný multifunkční volant, za nímž se skrývá analogový přístrojový štít. Ruku v ruce s retro přístrojovým štítem jde též klasický volič automatické převodovky, který vypadá, jako by sem zavítal z přelomu tisíciletí. Nad ním se nachází displej infotainmentu, který v duchu PSA ovládá téměř vše, včetně klimatizace. Což je škoda, dle mého mínění je to nejméně intuitivní, až obtěžující způsob ovládání.

img-responsive

Citroën C3 Aircross C-Series | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka
Pod kapotou malého francouze bije benzínové tříválcové srdce s označením 1,2 PureTech. To díky přeplňování poskytuje výkon 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min a 230 N.m. točivého momentu již při 1750 ot./min. Výkon putuje výhradně na přední kola přes 6 stupňovou automatickou převodovku. Ač je C3 Aircross prezentováno jako SUV (za mě se jedná o crossover), není možnost volby pohonu všech kol. Ten je v tomto voze nahrazen funkcí Grip Control. Ten prostředním otočného ovladače přizpůsobuje jízdní vlastnosti vozu k danému povrchu.


Jízda
Po usednutí do vysoko položených sedadel musím hned vyzdvihnout dobrý výhled ven z vozu. Jediným slabším místem je výhled vzad, který při parkování musí zachraňovat zpětná kamera. Dále ocením ergonomii ovládacích prvků, kromě již zmíněného ovládání klimatizace nemá k rozvržením interiéru výtky.

Po pár stovkách kilometrů strávených za volantem C3 Aircrossu musím vyzdvihnout úžasně komfortní podvozek, kterému je v podstatě jedno, zda v autě jedu sám a nebo je ve voze veze půl tuny osob a zavazadel. Dále mohu vyzdvihnout motor 1.2 PureTech, které s poměrně lehkým vozem nemá mnoho práce. Bohužel ten zde spolupracuje se starší, pouze 6 stupňovou automatickou převodovkou, která může vyhovovat maximálně velice klidným řidičům. Oproti novějšímu "osmikvaltu", který se nachází ve většině vozů PSA, je tato převodovka při svižnější jízdě tragická a úplně mi kazí jinak skvělý dojem z tohoto francouzského crossoveru.

O tom, že s tímto typem vozů můžete zapomenout na cokoliv, co se jen vzdáleně blíží sportovním jízdním vlastnostem, se snad netřeba zmiňovat. Vůz se v zatáčkách dost nákladní a zpětná vazba ve volantu připojení PlayStation. Ale o tom tyto vozy opravdu nejsou.

Cena

img-responsive

Citroen C3 Aircross | foto: Citroën

Závěr
Citroën C3 Aircross C-Series je zajímavý zástupce třídy kompaktní crossover. Nabízí zajímavý a neokoukaný vzhled, slušný vnitřní prostor, povedený motor a komfortní jízdní vlastnosti. Ale pokud patříte mezi ty, které baví řídit, tak jsou na trhu rozhodně alespoň v tomto směru zajímavější alternativy.


Plusy:
- cena
- komfortní odpružení
- vnitřní prostor

Mínusy:
- jednoznačně převodovka
- nuda za volantem
- pro někdo plus a pro někoho mínus je možná až moc kontroverzní vzhled

Typ motoru:

Přeplňovaný R3

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

1199 ccm

Výkon:

96 kW (130 koní)

Točivý moment:

230 N.m-

Převodovka:

A6

Poháněná kola:

přední

Délka:

4160 mm

Šířka:

1824 mm

Výška:

1637 mm

Rozvor:

2604 mm

Zavazadlový prostor:

410 až 1289 litrů

Provozní hmotnost:

1280 kg

V-max:

195 km/h

0-100 km/h:

9,2 s

Spotřeba

6,2 l / 100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Citroën C3 Aircross C-Series 1,2 PureTech AT, originální vzhled a cena u zákazníků boduje

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Volkswagen Golf People

TEST Volkswagen Golf People – čtyřválec, hezká výbava a cenovka 687 tisíc

Citroen C5X

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid aneb francouzský křižník očima Terezky

Nový motor Honda V3

Společnost Honda na veletrhu EICMA 2024 představuje nový průlomový koncept spalovacího motoru

Ilustrační foto

Co ovlivňuje cenu vašeho havarijní pojištění?

Lexus UX300h

TEST Lexus UX300h F Sport – stále oblíbenější prémiový crossover po modernizaci

Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style

TEST Toyota Corolla TS 1,8 Hybrid Style – univerzální kombík pro klidné řidiče

Škoda Enyaq Sportline 85

TEST Škoda Enyaq Sportline 85 – vylepšená vlajková loď z elektrické rodiny Škoda

Škoda Octavia Combi

TEST Škoda Octavia Combi 1,5 TSI m-HEV – faceliftovaná verze se spotřebou pod 5 litrů

Ilustrační foto

V čem se liší povinné ručení pro mladé?

Citroen C5X plug-in hybrid

DLOUHODOBÝ TEST: Citroen C5 X Plug-in Hybrid – cesta na dovolenou + spaní v autě

Cyklokaravan

Elektrokolo s mini karavanem, hodně stylové cestování

Škoda Kodiaq II

TEST Škoda Kodiaq 2,0 TDI 142 kW 4x4 – český sen podruhé, je ale lepší než Superb?

EcoWheel Diabel

TEST EcoWheel Diabel – elektrická motorka s drsnou tváří

Kontrola okresů

10 nejzvláštnějších dopravních předpisů, které byste měli před svými cestami do zahraničí znát

Ilustrační foto

Co je CarPlay a jak ho nejlépe využít? Plus další vychytávky do auta

reklama

Doporučujeme

Elon Musk (autor: Maurizio Pesce)

"Musk za volantem spí," uvedl analytik

Čtěte dále

Nejčtenější články

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud