Citroën C3 Aircross je kompaktní crossover, kterých je na trhu momentě přehršel. Oproti konkurenci sází na originální vzhled zajímavou cenu. Jaký ve skutečnosti je, jsme se rozhodli vyzkoušet ve verzi s přeplňovaný tříválcem 1,2 PureTech a automatickou převodovkou.
ExteriérCitroën C3 Aircross je pětidveřový kompaktní crossover o délce 4 160 mm, šířce 1 824 a vysoký je 1 637 mm. Rozvor má hodnotu 2604 mm. Mezi jeho poznávací znamení paří jednoznačně příď. Ta je u facelifovaného crossoveru CITROËN C3 Aircross kompletně přepracována a působí robustnějším dojmem. Nese znaky nové identity značky CITROËN, což znamená, že je osobitější a asertivnější. Chromované logo přechází až k LED světlometům. Ty mají vyšší svítivost, díky čemuž přispívají k bezpečnějšímu provozu. Za zmínku stojí v této kategorii snad povinné černé plastové lemy blatníků, které vozu dodávají nádech SUV.
InteriérUvnitř Citroën C3 Aircross je více místa, než by jste při pohledu na něj zvenčí hádali. Mohou za to výše umístěné sedačky, díky nimž sedíte více zpříma, což nahrává místo v podélném směnu. Sedadla bez výraznější tvarování vypadají minimalisticky dobře a jasně odkazují na C4 Cactus. Potěší též objem zavazadlového prostoru, který činí 410 litrů v základním uspořádání. Po sklopení opěradel zadních sedadel tento prostor vzroste až na 1289 litrů.Kromě již zmíněných sedadel zaujme též zvláštně tvarovaný tříramenný multifunkční volant, za nímž se skrývá analogový přístrojový štít. Ruku v ruce s retro přístrojovým štítem jde též klasický volič automatické převodovky, který vypadá, jako by sem zavítal z přelomu tisíciletí. Nad ním se nachází displej infotainmentu, který v duchu PSA ovládá téměř vše, včetně klimatizace. Což je škoda, dle mého mínění je to nejméně intuitivní, až obtěžující způsob ovládání.
Pohonná jednotkaPod kapotou malého francouze bije benzínové tříválcové srdce s označením 1,2 PureTech. To díky přeplňování poskytuje výkon 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min a 230 N.m. točivého momentu již při 1750 ot./min. Výkon putuje výhradně na přední kola přes 6 stupňovou automatickou převodovku. Ač je C3 Aircross prezentováno jako SUV (za mě se jedná o crossover), není možnost volby pohonu všech kol. Ten je v tomto voze nahrazen funkcí Grip Control. Ten prostředním otočného ovladače přizpůsobuje jízdní vlastnosti vozu k danému povrchu.
JízdaPo usednutí do vysoko položených sedadel musím hned vyzdvihnout dobrý výhled ven z vozu. Jediným slabším místem je výhled vzad, který při parkování musí zachraňovat zpětná kamera. Dále ocením ergonomii ovládacích prvků, kromě již zmíněného ovládání klimatizace nemá k rozvržením interiéru výtky. Po pár stovkách kilometrů strávených za volantem C3 Aircrossu musím vyzdvihnout úžasně komfortní podvozek, kterému je v podstatě jedno, zda v autě jedu sám a nebo je ve voze veze půl tuny osob a zavazadel. Dále mohu vyzdvihnout motor 1.2 PureTech, které s poměrně lehkým vozem nemá mnoho práce. Bohužel ten zde spolupracuje se starší, pouze 6 stupňovou automatickou převodovkou, která může vyhovovat maximálně velice klidným řidičům. Oproti novějšímu "osmikvaltu", který se nachází ve většině vozů PSA, je tato převodovka při svižnější jízdě tragická a úplně mi kazí jinak skvělý dojem z tohoto francouzského crossoveru. O tom, že s tímto typem vozů můžete zapomenout na cokoliv, co se jen vzdáleně blíží sportovním jízdním vlastnostem, se snad netřeba zmiňovat. Vůz se v zatáčkách dost nákladní a zpětná vazba ve volantu připojení PlayStation. Ale o tom tyto vozy opravdu nejsou. Cena
ZávěrCitroën C3 Aircross C-Series je zajímavý zástupce třídy kompaktní crossover. Nabízí zajímavý a neokoukaný vzhled, slušný vnitřní prostor, povedený motor a komfortní jízdní vlastnosti. Ale pokud patříte mezi ty, které baví řídit, tak jsou na trhu rozhodně alespoň v tomto směru zajímavější alternativy.
Plusy:- cena - komfortní odpružení- vnitřní prostor Mínusy: - jednoznačně převodovka- nuda za volantem - pro někdo plus a pro někoho mínus je možná až moc kontroverzní vzhled
Typ motoru:
Přeplňovaný R3
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1199 ccm
Výkon:
96 kW (130 koní)
Točivý moment:
230 N.m-
Převodovka:
A6
Poháněná kola:
přední
Délka:
4160 mm
Šířka:
1824 mm
Výška:
1637 mm
Rozvor:
2604 mm
Zavazadlový prostor:
410 až 1289 litrů
Provozní hmotnost:
1280 kg
V-max:
195 km/h
0-100 km/h:
9,2 s
Spotřeba
6,2 l / 100 km
Trh s novými automobily prošel za poslední roky poměrně turbulentním obdobím. Mizí mnoho tradičních modelů, řeší se emise a pozornost se soustředí na vozy typu SUV či elektromobily. Negativem je všeobecný nárůst cen nových aut a proto je skvělá zpráva, že zde existuje velké množství lehce ojetých automobilů, které jsou často o více, než třetinu levnější a nabízí mnoho prostoru za přijatelnou cenu. Přesně to je případ tohoto šikovně postaveného Mercedesu.
Každé vozidlo, se kterým vyrážíte na pozemní komunikace, musí mít sjednané alespoň nějaké pojištění. To se označuje jako povinné ručení a je klíčovou součástí odpovědného provozování motorového vozidla. Jeho sjednání je nejen zákonnou povinností, ale také ochranou před finančními následky potenciálních škod, proto si ho nezapomeňte sjednat a vybrat si nejen to nejvýhodnější, ale i nejlepší. Jak na to?
Jako žena motoristického novináře jsem si na místě spolujezdce vyslechla už nespočet monologů svého muže, když si nahlas komentoval výhody nebo naopak nedostatky jednotlivých vozů. Takový pohled na auto já bohužel nemám, takže nedokážu říct, kolik má pod kapotou koní nebo o jaký typ hybridu se jedná, ale mám mnoho svých postřehů, které jsem za dobu používání této krásné DS3 vypozorovala. Bude to tedy poněkud netradiční recenze.
Třetí generace modelu Audi Q3 přijíždí po sedmi letech s výrazným technologickým posunem. Nabídne micro-LED světla s desítkami tisíc pixelů, inteligentní páčky pod volantem i umělou inteligenci v infotainmentu. Kromě benzínu a dieselu nabídne také plug-in hybrid s dojezdem 120 km čistě na elektřinu. Do showroomů dorazí letos v říjnu, cena základní verze startuje v Německu na 44 600 eurech.
BMW vypustilo první technické detaily k nové generaci elektromobilu iX3 a nastavilo laťku vysoko. Dojezd přes 800 kilometrů, ultrarychlé nabíjení výkonem 400 kW a zcela nový softwarový mozek s názvem „Srdce radosti“. Premiéru chystá v září na autosalonu IAA.
Tesla rozšiřuje nabídku restylovaných Modelů S a X. Design téměř beze změn, ale dojezd i ceny míří nahoru. Novinkou jsou adaptivní světla, vylepšené odpružení a delší dojezd až 660 kilometrů. Američané si ale připlatí – až o 5 tisíc dolarů (cca 108 tisíc korun) více než dosud.