Citroën C3 Aircross je kompaktní crossover, kterých je na trhu momentě přehršel. Oproti konkurenci sází na originální vzhled zajímavou cenu. Jaký ve skutečnosti je, jsme se rozhodli vyzkoušet ve verzi s přeplňovaný tříválcem 1,2 PureTech a automatickou převodovkou.
ExteriérCitroën C3 Aircross je pětidveřový kompaktní crossover o délce 4 160 mm, šířce 1 824 a vysoký je 1 637 mm. Rozvor má hodnotu 2604 mm. Mezi jeho poznávací znamení paří jednoznačně příď. Ta je u facelifovaného crossoveru CITROËN C3 Aircross kompletně přepracována a působí robustnějším dojmem. Nese znaky nové identity značky CITROËN, což znamená, že je osobitější a asertivnější. Chromované logo přechází až k LED světlometům. Ty mají vyšší svítivost, díky čemuž přispívají k bezpečnějšímu provozu. Za zmínku stojí v této kategorii snad povinné černé plastové lemy blatníků, které vozu dodávají nádech SUV.
InteriérUvnitř Citroën C3 Aircross je více místa, než by jste při pohledu na něj zvenčí hádali. Mohou za to výše umístěné sedačky, díky nimž sedíte více zpříma, což nahrává místo v podélném směnu. Sedadla bez výraznější tvarování vypadají minimalisticky dobře a jasně odkazují na C4 Cactus. Potěší též objem zavazadlového prostoru, který činí 410 litrů v základním uspořádání. Po sklopení opěradel zadních sedadel tento prostor vzroste až na 1289 litrů.Kromě již zmíněných sedadel zaujme též zvláštně tvarovaný tříramenný multifunkční volant, za nímž se skrývá analogový přístrojový štít. Ruku v ruce s retro přístrojovým štítem jde též klasický volič automatické převodovky, který vypadá, jako by sem zavítal z přelomu tisíciletí. Nad ním se nachází displej infotainmentu, který v duchu PSA ovládá téměř vše, včetně klimatizace. Což je škoda, dle mého mínění je to nejméně intuitivní, až obtěžující způsob ovládání.
Pohonná jednotkaPod kapotou malého francouze bije benzínové tříválcové srdce s označením 1,2 PureTech. To díky přeplňování poskytuje výkon 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min a 230 N.m. točivého momentu již při 1750 ot./min. Výkon putuje výhradně na přední kola přes 6 stupňovou automatickou převodovku. Ač je C3 Aircross prezentováno jako SUV (za mě se jedná o crossover), není možnost volby pohonu všech kol. Ten je v tomto voze nahrazen funkcí Grip Control. Ten prostředním otočného ovladače přizpůsobuje jízdní vlastnosti vozu k danému povrchu.
JízdaPo usednutí do vysoko položených sedadel musím hned vyzdvihnout dobrý výhled ven z vozu. Jediným slabším místem je výhled vzad, který při parkování musí zachraňovat zpětná kamera. Dále ocením ergonomii ovládacích prvků, kromě již zmíněného ovládání klimatizace nemá k rozvržením interiéru výtky. Po pár stovkách kilometrů strávených za volantem C3 Aircrossu musím vyzdvihnout úžasně komfortní podvozek, kterému je v podstatě jedno, zda v autě jedu sám a nebo je ve voze veze půl tuny osob a zavazadel. Dále mohu vyzdvihnout motor 1.2 PureTech, které s poměrně lehkým vozem nemá mnoho práce. Bohužel ten zde spolupracuje se starší, pouze 6 stupňovou automatickou převodovkou, která může vyhovovat maximálně velice klidným řidičům. Oproti novějšímu "osmikvaltu", který se nachází ve většině vozů PSA, je tato převodovka při svižnější jízdě tragická a úplně mi kazí jinak skvělý dojem z tohoto francouzského crossoveru. O tom, že s tímto typem vozů můžete zapomenout na cokoliv, co se jen vzdáleně blíží sportovním jízdním vlastnostem, se snad netřeba zmiňovat. Vůz se v zatáčkách dost nákladní a zpětná vazba ve volantu připojení PlayStation. Ale o tom tyto vozy opravdu nejsou. Cena
ZávěrCitroën C3 Aircross C-Series je zajímavý zástupce třídy kompaktní crossover. Nabízí zajímavý a neokoukaný vzhled, slušný vnitřní prostor, povedený motor a komfortní jízdní vlastnosti. Ale pokud patříte mezi ty, které baví řídit, tak jsou na trhu rozhodně alespoň v tomto směru zajímavější alternativy.
Plusy:- cena - komfortní odpružení- vnitřní prostor Mínusy: - jednoznačně převodovka- nuda za volantem - pro někdo plus a pro někoho mínus je možná až moc kontroverzní vzhled
Typ motoru:
Přeplňovaný R3
Palivo:
benzín
Zdvihový objem:
1199 ccm
Výkon:
96 kW (130 koní)
Točivý moment:
230 N.m-
Převodovka:
A6
Poháněná kola:
přední
Délka:
4160 mm
Šířka:
1824 mm
Výška:
1637 mm
Rozvor:
2604 mm
Zavazadlový prostor:
410 až 1289 litrů
Provozní hmotnost:
1280 kg
V-max:
195 km/h
0-100 km/h:
9,2 s
Spotřeba
6,2 l / 100 km
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?
VW představuje nový malý elektromobil ID.1, který nahrazuje model E-Up. S cenovkou kolem 20 000 eur (kolem 510.000 Kč - pozn. redakce) přináší revoluci v cenově dostupné elektromobilitě. Web Auto motor und sport zveřejnil první informace o jeho technologii, designu a plánovaném uvedení na trh.