TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 2. října 2022, 19:36 Google+

Toyota Camry je manažerský sedan střední třídy. U nás je k dispozici pouze s jedinou motorizací a jedinou karosářskou verzí. Má co nabídnout v zemi, kde máme rádi domácí Superb a německou trojici prémiovek Audi, BMW a Mercedes?

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Toyota Camry

Toyota Camry | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér

Toyota Camry se nachází na pomezí střední a vyšší střední třídy a je nabízena v jediném karosářském provedení a to jako klasický sedan. Vůz má na délku 4885 mm, na šířku 1840 mm a je 1445 mm vysoká. Dostatečný vnitřní prostor je zajištěn rozvorem o délce 2825 mm. Tuzemského matadora v podobě Škody Superb překonává pouze v délce karosérie, ostatní rozměry jsou u japonce o pár milimetrů menší.

img-responsive

Toyota Camry | foto: Petr Boháč

Interiér

Toyota Camry prošla v loňském roce faceliftem, který se podepsal především v interiéru. Je zde nový devíti palcový dotykový displej infotainmentu, který konečně podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.

Kromě velkého displeje vypadá i nadále interiér vlajkové lodi japonské automobilky mírně zastarale. Za volantem se nachází přístrojový štít jenž kombinuje analogové a digitální prvky. Volič automatické převodovky je masivní páka, která tak trochu vypadá, jako by k nám zavítala z minulého tisíciletí.

Ale pokud nevyžaduji hi-tech nejmodernější technologické výstřelky (což nevyžvaduji), pak musím interiér Toyoty jen chválit. Použité materiály a jejich zpracování nemá chybu. Taktéž ergonomie ovládacích prvků je na velmi dobré úrovni. Vůz disponuje úžasně pohodlnými ventilovanými sedadly. Jen jejich boční vedení by mohlo být o něco lepší. Ve druhé řadě sedadel je velmi mnoho místa a po sklopení loketní opěrky mají cestující k dispozici ovládací panel, jímž mohou nastavovat například rádio, či klimatizaci. Za zadními sedadly se pak nachází zavazadlový prostor o objemu 524 litrů.

img-responsive

Toyota Camry | foto: Petr Boháč

Pod kapotou

Na našem trhu je v nabídce jediná motorizace, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2487 ccm s výkonem 130 kW (177 k) při 5700 ot./min a točivým momentem 221 N.m. v rozmezí 3600 až 5200 ot./min Spalovací motor je spojený s elektromotorem o výkonu 88kW (120k) a točivém momentu 202 N.m. Tím se dostává na systémový výkon 160 kW (218 k). Agregát je spojen s převodovka e-CVT, která posílá výkon na přední kola.

Pohodlí a spotřeba na prvních místech

Toyota u svého modelu Camry upřednostňuje pohodlí nad sportovním ambicemi. Velký sedan je při jízdě velmi tichý, kultivovaný a podvozek skvěle filtruje i větší nerovnosti.

Hybridní pohon spojený s převodovkou e-CVT funguje v drtivé většině případů skvěle. Má slušný zátah a displeje dobrou pružností v jakékoliv rychlosti. Předjíždění na okreskách mu nedělá problémy a narozdíl od většiny variátorů dobře zvládá i svižné dálniční tempo. 

Kromě slušné porce výkonu potěší Camry též spotřebou. Vůbec první jízda od dealera směřovala do centra města a po necelých 12 km jízdy se na budíku ukázala hodnota spotřeby neskutečných 0,6 litrů na 100 km. A to se nebavíme o plug-in hybridu, který by jel na elektřinu ze zásuvky, ale pouze o klasickém hybridu. Ano, cesta vedla převážně z kopce, ale i tak je spotřeba paliva úchvatná. S běžným vozem tutéž trasu jezdím okolo 5 litrů. Ale toto byl opravdu extrém, běžně lze po městě jezdit okolo 4 litrů. Za městem se vůz vejde do 6 litrů a dálnice při 130 km/h znamená spotřebu okolo 6,5 litrů na 100 km. Ostrá jízda pak znamená spotřebu přes 10 litrů na 100 km.

Pohodlí a spotřeba super. Co ale pochválit nelze je takřka nulová zpětná vazba od předních kol a jízdní vlastnosti na limitu. Při snaze o sportovní jízdu se v ostřejších zatáčkách protáčí odlehčené vnitřní kolo a vůz je zoufale nedotáčivý.

img-responsive

Toyota Camry | foto: Petr Boháč

Ceník

   Comfort           Prestige          Executive

1 010 000 Kč   1 070 000 Kč  1 165 000 Kč 

Shrnutí

Takže má Camry co nabídnout? Jednoznačně má, je to jeden z nejlepších vozů, jakými jsme letos jel.  Je tichý, pohodlný a kultivovaný. Interiér svým zpracováním a použitými materiály řidiče doslova rozmazluje. Oproti konkurenci má však Camry jednu velkou nevýhodu a to takovou, že zákazník nemá žádnou volbu ohledně druhu karosérie a motorizace. Karosérie kombi by si na našem trhu jistě své příznivce našla. Hybridní pohon na druhou stranu nemá smysl měnit za cokoliv jiného, má dostatek síly a zvládne jezdit se stejnou spotřebou, jako konkurenční vozy s naftovými motory. Kde Camry za konkurencí, hlavě tou německou pokulhává, je totální absence sportovní DNA. Avšak kdo chce sportovní auto od Toyoty, může sáhnout po jiném modelu.

Plusy:

- pohodlí

- zpracování interiéru

- dostavěný výkon spojený s nízkou spotřebou

Mínusy:

- nulová zpětná vazba v řízení

- na limitu velká nedotáčivost

- malá možnost individualizace

Typ motoru:

Atmosférický R4 + el. motor

Palivo:

Benzín + elektřina

Zdvihový objem:

2497 ccm

Výkon:

160 kW (218 koní)

Točivý moment:

221 N.m-

Převodovka:

e-CVT

Poháněná kola:

přední

Délka:

4885 mm

Šířka:

1840 mm

Výška:

1445 mm

Rozvor:

2825 mm

Zavazadlový prostor:

524 litrů

Provozní hmotnost:

1595 kg

V-max:

180 km/h

0-100 km/h:

8,3 s

Spotřeba

5,4 l / 100 km

Vytisknout

Diskuze: TEST: Toyota Camry 2.5 Hybrid, měli by se v Boleslavi začít bát?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda Octavia obhájila nejvyšší hodnocení ve zpřísněném testu Euro NCAP

Ford Mustang Shelby GT 500 - Eleanor

V kůži Nicolase Cage, aneb v Čechách je k mání Eleanor, její cena Vás asi zarazí

Nürburgring (Německo)

Podívejte se na letošní sestřih nehod a dalších nezdarů z legendárního Nürburgringu

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

Zima přišla, Das WeltAuto je připraveno

Obutím zimních pneumatik pouze na hnanou nápravu se vůz stane velice nestabilním

Kde jsou v Evropě povinné zimní pneumatiky? Stručný přehled a důležité právní předpisy

Čím dál víc lidí hledá ojeté vozy jako alternativu k autům novým

1 z 9 aut v České republice má stočené kilometry. Co ještě ukázal průzkum?

Kia Stinger GT v bílé barvě míří na evropské trhy.

Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Mercedes-AMG S63 E Performance

Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

Volkswagen představí na jaře 2023 veřejnosti nový model ID.3

Nový Volkswagen ID.3 na skicách

Ilustrační foto

Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

Toyota vvyvíjí vodíkový Hilux

Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

Škoda Enyaq Coupé RS iV

Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

De Tomaso P900

De Tomaso P900, hypersport s V12, který umí točit až 12 300 ot./min

Ilustrační foto

McLaren musel prodat část vzácných veteránů, důvod prozradil

Ford Kuga 1.5 EcoBoost

TEST: Ford Kuga 1.5 EcoBoost ST-line X – stačí základní benzinový motor na větší SUV?

reklama

Doporučujeme

Geely GE11

Čínská Geely koupila podíl v luxusní automobilce Aston Martin

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Mercedes-AMG S63 E Performance, luxusní sedan s dynamikou super sportů

  2. Hattrick pro značku ŠKODA: ENYAQ COUPÉ RS iV má ocenění „Nejoblíbenější auto roku 2023 ve Švýcarsku"

  3. Toyota vyvíjí vodíkový Hilux

  4. Nový Volkswagen ID.3 na skicách

  5. Snižování spotřeby energií? Riziko s tím spojené je vysoké

  6. Zbydou slzy, Kia Stinger GT končí, nastupuje EV6 GT na baterky

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud