Toyota Camry je manažerský sedan střední třídy. U nás je k dispozici pouze s jedinou motorizací a jedinou karosářskou verzí. Má co nabídnout v zemi, kde máme rádi domácí Superb a německou trojici prémiovek Audi, BMW a Mercedes?
Exteriér
Toyota Camry se nachází na pomezí střední a vyšší střední třídy a je nabízena v jediném karosářském provedení a to jako klasický sedan. Vůz má na délku 4885 mm, na šířku 1840 mm a je 1445 mm vysoká. Dostatečný vnitřní prostor je zajištěn rozvorem o délce 2825 mm. Tuzemského matadora v podobě Škody Superb překonává pouze v délce karosérie, ostatní rozměry jsou u japonce o pár milimetrů menší.
Interiér
Toyota Camry prošla v loňském roce faceliftem, který se podepsal především v interiéru. Je zde nový devíti palcový dotykový displej infotainmentu, který konečně podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.
Kromě velkého displeje vypadá i nadále interiér vlajkové lodi japonské automobilky mírně zastarale. Za volantem se nachází přístrojový štít jenž kombinuje analogové a digitální prvky. Volič automatické převodovky je masivní páka, která tak trochu vypadá, jako by k nám zavítala z minulého tisíciletí.
Ale pokud nevyžaduji hi-tech nejmodernější technologické výstřelky (což nevyžvaduji), pak musím interiér Toyoty jen chválit. Použité materiály a jejich zpracování nemá chybu. Taktéž ergonomie ovládacích prvků je na velmi dobré úrovni. Vůz disponuje úžasně pohodlnými ventilovanými sedadly. Jen jejich boční vedení by mohlo být o něco lepší. Ve druhé řadě sedadel je velmi mnoho místa a po sklopení loketní opěrky mají cestující k dispozici ovládací panel, jímž mohou nastavovat například rádio, či klimatizaci. Za zadními sedadly se pak nachází zavazadlový prostor o objemu 524 litrů.
Pod kapotou
Na našem trhu je v nabídce jediná motorizace, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2487 ccm s výkonem 130 kW (177 k) při 5700 ot./min a točivým momentem 221 N.m. v rozmezí 3600 až 5200 ot./min Spalovací motor je spojený s elektromotorem o výkonu 88kW (120k) a točivém momentu 202 N.m. Tím se dostává na systémový výkon 160 kW (218 k). Agregát je spojen s převodovka e-CVT, která posílá výkon na přední kola.
Pohodlí a spotřeba na prvních místech
Toyota u svého modelu Camry upřednostňuje pohodlí nad sportovním ambicemi. Velký sedan je při jízdě velmi tichý, kultivovaný a podvozek skvěle filtruje i větší nerovnosti.
Hybridní pohon spojený s převodovkou e-CVT funguje v drtivé většině případů skvěle. Má slušný zátah a displeje dobrou pružností v jakékoliv rychlosti. Předjíždění na okreskách mu nedělá problémy a narozdíl od většiny variátorů dobře zvládá i svižné dálniční tempo.
Kromě slušné porce výkonu potěší Camry též spotřebou. Vůbec první jízda od dealera směřovala do centra města a po necelých 12 km jízdy se na budíku ukázala hodnota spotřeby neskutečných 0,6 litrů na 100 km. A to se nebavíme o plug-in hybridu, který by jel na elektřinu ze zásuvky, ale pouze o klasickém hybridu. Ano, cesta vedla převážně z kopce, ale i tak je spotřeba paliva úchvatná. S běžným vozem tutéž trasu jezdím okolo 5 litrů. Ale toto byl opravdu extrém, běžně lze po městě jezdit okolo 4 litrů. Za městem se vůz vejde do 6 litrů a dálnice při 130 km/h znamená spotřebu okolo 6,5 litrů na 100 km. Ostrá jízda pak znamená spotřebu přes 10 litrů na 100 km.
Pohodlí a spotřeba super. Co ale pochválit nelze je takřka nulová zpětná vazba od předních kol a jízdní vlastnosti na limitu. Při snaze o sportovní jízdu se v ostřejších zatáčkách protáčí odlehčené vnitřní kolo a vůz je zoufale nedotáčivý.
Ceník
Comfort Prestige Executive
1 010 000 Kč 1 070 000 Kč 1 165 000 Kč
Shrnutí
Takže má Camry co nabídnout? Jednoznačně má, je to jeden z nejlepších vozů, jakými jsme letos jel. Je tichý, pohodlný a kultivovaný. Interiér svým zpracováním a použitými materiály řidiče doslova rozmazluje. Oproti konkurenci má však Camry jednu velkou nevýhodu a to takovou, že zákazník nemá žádnou volbu ohledně druhu karosérie a motorizace. Karosérie kombi by si na našem trhu jistě své příznivce našla. Hybridní pohon na druhou stranu nemá smysl měnit za cokoliv jiného, má dostatek síly a zvládne jezdit se stejnou spotřebou, jako konkurenční vozy s naftovými motory. Kde Camry za konkurencí, hlavě tou německou pokulhává, je totální absence sportovní DNA. Avšak kdo chce sportovní auto od Toyoty, může sáhnout po jiném modelu.
Plusy:
- pohodlí
- zpracování interiéru
- dostavěný výkon spojený s nízkou spotřebou
Mínusy:
- nulová zpětná vazba v řízení
- na limitu velká nedotáčivost
- malá možnost individualizace
Typ motoru:
Atmosférický R4 + el. motor
Palivo:
Benzín + elektřina
Zdvihový objem:
2497 ccm
Výkon:
160 kW (218 koní)
Točivý moment:
221 N.m-
Převodovka:
e-CVT
Poháněná kola:
přední
Délka:
4885 mm
Šířka:
1840 mm
Výška:
1445 mm
Rozvor:
2825 mm
Zavazadlový prostor:
524 litrů
Provozní hmotnost:
1595 kg
V-max:
180 km/h
0-100 km/h:
8,3 s
Spotřeba
5,4 l / 100 km
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.