Toyota Camry je manažerský sedan střední třídy. U nás je k dispozici pouze s jedinou motorizací a jedinou karosářskou verzí. Má co nabídnout v zemi, kde máme rádi domácí Superb a německou trojici prémiovek Audi, BMW a Mercedes?
Exteriér
Toyota Camry se nachází na pomezí střední a vyšší střední třídy a je nabízena v jediném karosářském provedení a to jako klasický sedan. Vůz má na délku 4885 mm, na šířku 1840 mm a je 1445 mm vysoká. Dostatečný vnitřní prostor je zajištěn rozvorem o délce 2825 mm. Tuzemského matadora v podobě Škody Superb překonává pouze v délce karosérie, ostatní rozměry jsou u japonce o pár milimetrů menší.
Interiér
Toyota Camry prošla v loňském roce faceliftem, který se podepsal především v interiéru. Je zde nový devíti palcový dotykový displej infotainmentu, který konečně podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.
Kromě velkého displeje vypadá i nadále interiér vlajkové lodi japonské automobilky mírně zastarale. Za volantem se nachází přístrojový štít jenž kombinuje analogové a digitální prvky. Volič automatické převodovky je masivní páka, která tak trochu vypadá, jako by k nám zavítala z minulého tisíciletí.
Ale pokud nevyžaduji hi-tech nejmodernější technologické výstřelky (což nevyžvaduji), pak musím interiér Toyoty jen chválit. Použité materiály a jejich zpracování nemá chybu. Taktéž ergonomie ovládacích prvků je na velmi dobré úrovni. Vůz disponuje úžasně pohodlnými ventilovanými sedadly. Jen jejich boční vedení by mohlo být o něco lepší. Ve druhé řadě sedadel je velmi mnoho místa a po sklopení loketní opěrky mají cestující k dispozici ovládací panel, jímž mohou nastavovat například rádio, či klimatizaci. Za zadními sedadly se pak nachází zavazadlový prostor o objemu 524 litrů.
Pod kapotou
Na našem trhu je v nabídce jediná motorizace, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2487 ccm s výkonem 130 kW (177 k) při 5700 ot./min a točivým momentem 221 N.m. v rozmezí 3600 až 5200 ot./min Spalovací motor je spojený s elektromotorem o výkonu 88kW (120k) a točivém momentu 202 N.m. Tím se dostává na systémový výkon 160 kW (218 k). Agregát je spojen s převodovka e-CVT, která posílá výkon na přední kola.
Pohodlí a spotřeba na prvních místech
Toyota u svého modelu Camry upřednostňuje pohodlí nad sportovním ambicemi. Velký sedan je při jízdě velmi tichý, kultivovaný a podvozek skvěle filtruje i větší nerovnosti.
Hybridní pohon spojený s převodovkou e-CVT funguje v drtivé většině případů skvěle. Má slušný zátah a displeje dobrou pružností v jakékoliv rychlosti. Předjíždění na okreskách mu nedělá problémy a narozdíl od většiny variátorů dobře zvládá i svižné dálniční tempo.
Kromě slušné porce výkonu potěší Camry též spotřebou. Vůbec první jízda od dealera směřovala do centra města a po necelých 12 km jízdy se na budíku ukázala hodnota spotřeby neskutečných 0,6 litrů na 100 km. A to se nebavíme o plug-in hybridu, který by jel na elektřinu ze zásuvky, ale pouze o klasickém hybridu. Ano, cesta vedla převážně z kopce, ale i tak je spotřeba paliva úchvatná. S běžným vozem tutéž trasu jezdím okolo 5 litrů. Ale toto byl opravdu extrém, běžně lze po městě jezdit okolo 4 litrů. Za městem se vůz vejde do 6 litrů a dálnice při 130 km/h znamená spotřebu okolo 6,5 litrů na 100 km. Ostrá jízda pak znamená spotřebu přes 10 litrů na 100 km.
Pohodlí a spotřeba super. Co ale pochválit nelze je takřka nulová zpětná vazba od předních kol a jízdní vlastnosti na limitu. Při snaze o sportovní jízdu se v ostřejších zatáčkách protáčí odlehčené vnitřní kolo a vůz je zoufale nedotáčivý.
Ceník
Comfort Prestige Executive
1 010 000 Kč 1 070 000 Kč 1 165 000 Kč
Shrnutí
Takže má Camry co nabídnout? Jednoznačně má, je to jeden z nejlepších vozů, jakými jsme letos jel. Je tichý, pohodlný a kultivovaný. Interiér svým zpracováním a použitými materiály řidiče doslova rozmazluje. Oproti konkurenci má však Camry jednu velkou nevýhodu a to takovou, že zákazník nemá žádnou volbu ohledně druhu karosérie a motorizace. Karosérie kombi by si na našem trhu jistě své příznivce našla. Hybridní pohon na druhou stranu nemá smysl měnit za cokoliv jiného, má dostatek síly a zvládne jezdit se stejnou spotřebou, jako konkurenční vozy s naftovými motory. Kde Camry za konkurencí, hlavě tou německou pokulhává, je totální absence sportovní DNA. Avšak kdo chce sportovní auto od Toyoty, může sáhnout po jiném modelu.
Plusy:
- pohodlí
- zpracování interiéru
- dostavěný výkon spojený s nízkou spotřebou
Mínusy:
- nulová zpětná vazba v řízení
- na limitu velká nedotáčivost
- malá možnost individualizace
Typ motoru:
Atmosférický R4 + el. motor
Palivo:
Benzín + elektřina
Zdvihový objem:
2497 ccm
Výkon:
160 kW (218 koní)
Točivý moment:
221 N.m-
Převodovka:
e-CVT
Poháněná kola:
přední
Délka:
4885 mm
Šířka:
1840 mm
Výška:
1445 mm
Rozvor:
2825 mm
Zavazadlový prostor:
524 litrů
Provozní hmotnost:
1595 kg
V-max:
180 km/h
0-100 km/h:
8,3 s
Spotřeba
5,4 l / 100 km
Mladoboleslavská automobilka Škoda Auto představila světu svůj nejnovější crossover, Škoda Epiq. Nejdostupnější elektrické auto značky se dosud ukazovalo pouze jako designová studie, nyní se ale Epiq představil v Mnichově po boku dalších koncernových kompaktních crossoverů koncernu Volkswagen. Přestože detaily ohledně výbavy a cen zůstávají tajemstvím, víme, že cena by měla začínat na částce kolem 600 000 Kč. Sériová výroba započne už příští rok.
Minulý týden nám dělalo společnost velice příjemné SUV, které skvěle vypadá, výborně jezdí, má rozumný nájezd kilometrů a nestojí majlant. Potěší především řidiče, kteří si potrpí na špičkovou ergonomii, nízkou spotřebu a velmi dobré jízdní vlastnosti. Má to vůbec nějaký háček?
Kodiaq druhé generace už nějaký čas brázdí české silnice a tak se na trhu s ojetými vozy začaly objevovat první vlaštovky. Jednu takovou jsme si v nejnižší výbavě Selection vybrali do naší dnešní recenze. Jedná se o roční auto z Mototechny s nájezdem necelých 27 tisíc kilometrů za 940 tisíc, což je proti ceně nového vozu aktuálně úspora přes 250 tisíc korun. Má to nějaký háček?
Do dnešní recenze dorazil Elroq, který si v prodejích vede od uvedení na trh velmi dobře. Většinou testujeme auta v nejvyšších výbavách, ale tentokrát jsme záměrně do testu vzali co možná nejlevnější provedení, abychom zjistili, zda-li základní verze v testu obstojí.