Toyota Camry je manažerský sedan střední třídy. U nás je k dispozici pouze s jedinou motorizací a jedinou karosářskou verzí. Má co nabídnout v zemi, kde máme rádi domácí Superb a německou trojici prémiovek Audi, BMW a Mercedes?
Exteriér
Toyota Camry se nachází na pomezí střední a vyšší střední třídy a je nabízena v jediném karosářském provedení a to jako klasický sedan. Vůz má na délku 4885 mm, na šířku 1840 mm a je 1445 mm vysoká. Dostatečný vnitřní prostor je zajištěn rozvorem o délce 2825 mm. Tuzemského matadora v podobě Škody Superb překonává pouze v délce karosérie, ostatní rozměry jsou u japonce o pár milimetrů menší.
Interiér
Toyota Camry prošla v loňském roce faceliftem, který se podepsal především v interiéru. Je zde nový devíti palcový dotykový displej infotainmentu, který konečně podporuje služby Apple CarPlay a Android Auto.
Kromě velkého displeje vypadá i nadále interiér vlajkové lodi japonské automobilky mírně zastarale. Za volantem se nachází přístrojový štít jenž kombinuje analogové a digitální prvky. Volič automatické převodovky je masivní páka, která tak trochu vypadá, jako by k nám zavítala z minulého tisíciletí.
Ale pokud nevyžaduji hi-tech nejmodernější technologické výstřelky (což nevyžvaduji), pak musím interiér Toyoty jen chválit. Použité materiály a jejich zpracování nemá chybu. Taktéž ergonomie ovládacích prvků je na velmi dobré úrovni. Vůz disponuje úžasně pohodlnými ventilovanými sedadly. Jen jejich boční vedení by mohlo být o něco lepší. Ve druhé řadě sedadel je velmi mnoho místa a po sklopení loketní opěrky mají cestující k dispozici ovládací panel, jímž mohou nastavovat například rádio, či klimatizaci. Za zadními sedadly se pak nachází zavazadlový prostor o objemu 524 litrů.
Pod kapotou
Na našem trhu je v nabídce jediná motorizace, kterou je atmosférický zážehový čtyřválec o objemu 2487 ccm s výkonem 130 kW (177 k) při 5700 ot./min a točivým momentem 221 N.m. v rozmezí 3600 až 5200 ot./min Spalovací motor je spojený s elektromotorem o výkonu 88kW (120k) a točivém momentu 202 N.m. Tím se dostává na systémový výkon 160 kW (218 k). Agregát je spojen s převodovka e-CVT, která posílá výkon na přední kola.
Pohodlí a spotřeba na prvních místech
Toyota u svého modelu Camry upřednostňuje pohodlí nad sportovním ambicemi. Velký sedan je při jízdě velmi tichý, kultivovaný a podvozek skvěle filtruje i větší nerovnosti.
Hybridní pohon spojený s převodovkou e-CVT funguje v drtivé většině případů skvěle. Má slušný zátah a displeje dobrou pružností v jakékoliv rychlosti. Předjíždění na okreskách mu nedělá problémy a narozdíl od většiny variátorů dobře zvládá i svižné dálniční tempo.
Kromě slušné porce výkonu potěší Camry též spotřebou. Vůbec první jízda od dealera směřovala do centra města a po necelých 12 km jízdy se na budíku ukázala hodnota spotřeby neskutečných 0,6 litrů na 100 km. A to se nebavíme o plug-in hybridu, který by jel na elektřinu ze zásuvky, ale pouze o klasickém hybridu. Ano, cesta vedla převážně z kopce, ale i tak je spotřeba paliva úchvatná. S běžným vozem tutéž trasu jezdím okolo 5 litrů. Ale toto byl opravdu extrém, běžně lze po městě jezdit okolo 4 litrů. Za městem se vůz vejde do 6 litrů a dálnice při 130 km/h znamená spotřebu okolo 6,5 litrů na 100 km. Ostrá jízda pak znamená spotřebu přes 10 litrů na 100 km.
Pohodlí a spotřeba super. Co ale pochválit nelze je takřka nulová zpětná vazba od předních kol a jízdní vlastnosti na limitu. Při snaze o sportovní jízdu se v ostřejších zatáčkách protáčí odlehčené vnitřní kolo a vůz je zoufale nedotáčivý.
Ceník
Comfort Prestige Executive
1 010 000 Kč 1 070 000 Kč 1 165 000 Kč
Shrnutí
Takže má Camry co nabídnout? Jednoznačně má, je to jeden z nejlepších vozů, jakými jsme letos jel. Je tichý, pohodlný a kultivovaný. Interiér svým zpracováním a použitými materiály řidiče doslova rozmazluje. Oproti konkurenci má však Camry jednu velkou nevýhodu a to takovou, že zákazník nemá žádnou volbu ohledně druhu karosérie a motorizace. Karosérie kombi by si na našem trhu jistě své příznivce našla. Hybridní pohon na druhou stranu nemá smysl měnit za cokoliv jiného, má dostatek síly a zvládne jezdit se stejnou spotřebou, jako konkurenční vozy s naftovými motory. Kde Camry za konkurencí, hlavě tou německou pokulhává, je totální absence sportovní DNA. Avšak kdo chce sportovní auto od Toyoty, může sáhnout po jiném modelu.
Plusy:
- pohodlí
- zpracování interiéru
- dostavěný výkon spojený s nízkou spotřebou
Mínusy:
- nulová zpětná vazba v řízení
- na limitu velká nedotáčivost
- malá možnost individualizace
Typ motoru:
Atmosférický R4 + el. motor
Palivo:
Benzín + elektřina
Zdvihový objem:
2497 ccm
Výkon:
160 kW (218 koní)
Točivý moment:
221 N.m-
Převodovka:
e-CVT
Poháněná kola:
přední
Délka:
4885 mm
Šířka:
1840 mm
Výška:
1445 mm
Rozvor:
2825 mm
Zavazadlový prostor:
524 litrů
Provozní hmotnost:
1595 kg
V-max:
180 km/h
0-100 km/h:
8,3 s
Spotřeba
5,4 l / 100 km
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?