Test: Ford Puma - hybridní crossover se skvělým podvozkem, spotřebou a za slušnou cenu

Lukáš Suchý / AutoRoad.cz, 11. prosince 2021, 20:36 Google+

Puma je vlastně taková nafouknutá Fiesta s jinou karoserií na vyšším podvozku. Řadí se tak do velmi oblíbeného segmentu crossoverů. Jednou jsme ji už v testu měli, ale dnes se zaměříme na elektrifikovanou verzi, které není v „plné palbě“, což není v novinářských testovacích vozech tak úplně obvyklé. Celkem kladně se to podepisuje na výsledné ceně.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Ford Puma ST Line

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Sdílejte článek

Úvod

Ford Puma jsme nedávno testovali. Tehdy šlo o jednu z posledních Pum bez elektrifikace. Pod kapotou se ukrýval také slabší litrový tříválec s automatem a šlo o výbavový stupeň ST Line Vignale.

Dnešní kousek je trošku jiný. Má nižší výbavový stupeň – ST line a jde o mild-hybrid. O pohon vozu se tedy stará jak litrový tříválec, tak elektromotor, který pomáhá vozu při rozjezdech a ukládá energii, která vzniká při brzdění do malé baterie. Výsledkem by tak měla být nižší spotřeba a lepší dynamika.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Exteriér

Příď vozu je jasným odkazem na starou „vysmátou“ Pumu. Tehdy šlo o sportovně střižené kupé. Doba se však změnila a druhá generace vypadá jako pořádně vykrmený kocour, který je pěkně baculatý. Design je povedený a moderní. Potěší kompaktní rozměry, se kterými je jízda po městě příjemná. Modrá metalíza se k vozu hodí, podtrhuje jeho veselý charakter. Na autě jsou 17 palcová kola, která dobře vypadají a zároveň poskytnou ten správný jízdní komfort.

Rozměry – 4207/1805/1534/2588 mm (délka, šířka, výška, rozvor)

Hmotnost – 1280 kg

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Interiér

První usednutí je příjemné. Sedadla jsou pohodlná a pozice za volantem taktéž. Ocenil bych ovšem polohovatelnou loketní opěrku. Volant padne skvěle do rukou, má tlustý věnec a logicky rozmístěné tlačítka na ovládání rádia a tempomatu. Sedadlo řidiče je výškově stavitelné, ale spolujezdec má smůlu a bohužel sedí o poznání výš.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ovládání vozidla je intuitivní, vše je hezky po ruce a převažují klasická tlačítka. Co by ovšem mohlo být lepší, jsou použité materiály. Je zde poměrně dost laciných tvrdých plastů. Vyzdvihnout je potřeba řadící páka, která je na první pohled skvělá, dobře se s ní řadí, ale jelikož je kovová, tak v zimě dost dlouho studí. Infotainment je lehce zastaralý, ale život s ním není nijak otravný.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Prostornost je horší. Vpředu je znát to, že je interiér poměrně úzký a situace vzadu je ještě horší. Jakmile si sednu sám za sebe (měřím 185 cm), tak mi schází takových 5 cm prostoru na hlavu a před koleny už také místo není.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Největší trumf vozu co se prostornosti týče, je vzadu. Zavazadelník má polohovatelnou podlahu, pod kterou se navíc ukrývá takzvaný Megabox, který má na dně otvor. Když budete převážet něco špinavého, jednoduše prostor opláchnete hadicí a vodu vypustíte podlahou. Objem zavazadelníku činí 456 litrů a Megabox pojme 81 litrů.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Jízda

Jízdní komfort je oproti posledně testované Pumě na 18 palcových kolech o poznání lepší. Na těchto „sedmnáctkách“ je to akorát. I veliké nerovnosti zvládá dobře a při jízdě vás neruší žádné bouchání či poskakování vozu. Odhlučnění je také slušné.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Nízká hmotnost a skvěle odladěný podvozek mají za následek, že je Puma velmi schopná i v zatáčkách. Vůz je sice lehce zvednutý, ale netrpí na výrazné naklánění karoserie. Zatáčí skvěle. Řízení je ve srovnání s konkurenty nadprůměrné. Je příjemně tuhé a velmi přesné.

Jelikož je vůz vybavený malým elektromotorem, tak rekuperuje a ukládá tak energii do malé baterie. Sice je oproti předchozí neelektrifikované verzi lepší spotřeba i dynamika, ale má to negativní dopad na plynulost jízdy. Neustále musíte pracovat s plynovým pedálem, protože vůz rekuperuje pořád. Pokud nevypnete systém Stop-Start, budete se potýkat se zpomaleným nastartováním motoru. Jakmile vyšlápnete spojku, vůz má stále vypnutý motor a až v moment, kdy zařadíte, nastartuje. V praxi to není úplně příjemné.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Motor

Pod kapotou pracuje litrový tříválec EcoBoost, který je doplněn elektromotorem s 48V akumulátorem. Jde o mild-hybrid, takže neumí jet čistě jen na elektřinu. Elektromotor pomáhá spalovacímu motoru při rozjezdech. Motor je vzhledem k lichému počtu válců kultivovaný. Sice jsou cítit na volnoběh a v nízkých otáčkách lehké vibrace, ale není to obtěžující. Výkon motoru činí 92 kW a 210 Nm. Dynamika je naprosto dostačující. Není to žádný trhač asfaltu, ale po městě je to svižné přibližovalo a ani předjíždění na okreskách není obtížné. Zrychlení na 100 km/h zabere 9,8 sekund a akceleruje až do rychlosti 191 km/h. Velikým plusem je skvělá manuální převodovka, která má přesné a krátké dráhy.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Hlavním přínosem elektrifikace je spotřeba, která se snížila o více než litr.

Město: 5-6 litrů

Kombinovaná: 5,6 l

Dálničních 130km/h: 6,4 l

Okresky: 4,5 – 5 l

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Ceny

Nejlevnější Puma ve výbavě Titanium s námi testovaným základním tříválcem EcoBoost stojí od 492 tis. Není to sice málo, ale dostanete opravdu slušnou výbavu, kde ti méně náročnější zákazníci nebudou muset nic navíc připlácet. Dále jsou v nabídce výbavy ST Line a ST Line X a sportovní ST.

My v testu máme výbavu ST Line, která začíná na 520 tis. Příplatek za silnější motor 1,0 EcoBoost 114 kW činí 30 tis. Pokud byste chtěli automatickou převodovku, tak ta stojí dalších 55 tis. Všechny ceny jsou po zvýhodnění.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Závěr

Crossovery jakým je například Puma nám dávají smysl. Jedná se o kompaktní a lehce zvednuté vozidlo, což oceníte hlavně ve městě, kde jsou často vysoké obrubníky a málo místa na parkování. Zároveň je lehká, má skvělý podvozek, takže nenabízí vůbec špatné jízdní vlastnosti a komfort je na 17 palcových kolech velmi dobrý. Kabina je sice lehce užší a vzadu se jedinci měřící přes 180 cm komfortně nevejdou, ale potěší slušný variabilní zavazadelník s Megaboxem. Dynamika je naprosto dostačující a potěší skvělá spotřeba.

Posledně testovaná neelektrifikovaná Puma dostala 8 bodů. Vypadala sice o něco lépe, nabídla plynulejší jízdu, ale byla méně pohodlná, stála více peněz a měla horší dynamiku i spotřebu. Podtrženo sečteno, Puma ST Line se základním motorem EcoBoost (mHEV) si zaslouží 8,5/10 bodů.

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Plusy

Image

Jízdní vlastnosti

Komfort

Převodovka

Spotřeba

Přiměřená cena

Variabilní zavazadelník

Minusy

Užší kabina

Starší infotainment

Výrazná rekuperace

img-responsive

Ford Puma ST Line | foto: Lukáš Suchý, AutoRoad.cz

Vytisknout

Diskuze: Test: Ford Puma - hybridní crossover se skvělým podvozkem, spotřebou a za slušnou cenu

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Kia EV6 v prestižním soutěžním klání magazínu ‚What Car?‘ získala hlavní cenu ‚Auto roku 2022‘

Kia EV6 face to face triumfovala v soutěži prestižního magazínu

Ilustrační foto

Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Škoda Octavia

Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

Radim Passer už v roce 2015 v Německu zjišťoval maximálku svého Bugatti Veyron, tehdy jel jen 402 km/h

Bugatti českého boháče, jedoucí až 417 km/h, rozčílilo Němce. Překonával si vlastní rekord

Nová Škoda Fabia 4. generace je větší, modernější, emotivnější. Dynamické proporce a ostře řezané hrany dodávají vozu velmi dynamický, emocionální vzhled.

Fabia stále na Slovensku jedničkou. Škoda ale nemá důvod jásat

Toyota RAV4 Plug-in Hybrid

Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

OMV se hrdě hlásí k elektrické budoucnosti

Stát plánuje miliardy pro elektromobily

DS 4

Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

TMMF zahájení výroby

Auta nejsou, zoufají Češi. Příčin našli celou řadu

Volkswagen Amarok

Nový Amarok bude představen v polovině roku 2022, pod kapotou bude opět šestiválec

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

Ilustrační foto

ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

Ford Ranger Raptor

TEST: Ford Ranger Raptor – bestie do nejdrsnějších podmínek, kterou nejde nemilovat

ojetá auta

Konečně dobrá zpráva: Silná koruna zlevnila lidem ojetiny!

Toyota Yaris GRMN

Kladivo na Yaris GR? Nový Yaris GRMN, který je ještě ostřejší a bude pěkně vzácný!

reklama

Doporučujeme

Toyota RAV4 2019

Nejprodávanějším SUV světa je Toyota RAV4

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Test Toyota RAV4 2.5 Plug-in Hybrid, I ❤️ HYBRID?

  2. Blbec týdne? Tohle nemuselo dopadnout dobře

  3. Česká premiéra nového SUV/Coupe DS 4

  4. ČOI zakázala nebezpečný nůžkový zvedák na auta

  5. Šéf odborů sdělil, kdy Škoda skončí se spalovacími motory a co bude potom

  6. Jak dlouho vydržíme uvězněni na dálnici, když půjde do tuhého?

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud