Mitsubishi Space Star se prodává od roku 2012. K nám se dostal v roce 2018 a v roce 2020 prošel modernizací. Toto praktické městské vozítko se u nás prodává s motorem 1.2 MIVEC a jeho cena startuje od 239 850 tisíc.
K nám do redakce se dostal tak trochu netradiční kousek. Na první pohled vypadá jako ,,ostrý závoďák“, kde na rozdíl od verze Plus má ještě „brutálnější“ oplastování. Mimo vzhled a přidaný reproduktor ve výfuku byl námi testovaný model ve výbavě INFORM+ s manuální převodovkou.
EXTERIÉR
U tohoto konkrétního kusu je velice těžké objektivně posoudit, zda-li mu sportovně střižený styl sedí nebo ne. Někomu se zkrátka líbit bude a někomu se to bude zdát až přehnané. Co se ale dá objektivně zhodnotit je kvalita plastů, která není nijak na vysoké úrovni. Přední „lízátko“ je neprakticky nízko vzhledem k tomu, že je primárně určen do městského provozu.
Dalším takovým nešvarem jsou falešné koncovky výfuků, které jsou sice kovové, ale není těžké odhalit, že jsou pouze na oko. Nicméně tento ,,trend“ falešných koncovek se dá najít i na mnohem dražších autech, kde to majitele potrápí více.
INTERIÉR
Na první dojem překvapí docela vysoký posed, který úplně nesedí ke konceptu sportovní jízdy. Ale poměrně rychle si na něj zvyknete. Ve finále je i docela praktický v městském provozu. Sedačky jsou v celku pohodlné.
Kromě elektrických oken a vyhřívaných sedaček v této výbavě nenajdete žádné elektronické vychytávky, jako dotykovou obrazovku, elektrické nastavování sedaček a ostatní výdobytky moderní doby.
Na někoho to může působit jako nevýhoda, ale opak je pravdou. Vzhledem k ceně vozidla a jeho třídě je Space Star analogové auto, které bude dělat službu dlouhou dobu. Radost to udělá zejména řidičům, kteří nemají rádi nebo se dokonce bojí používat všechny nové systémy a asistenty.
Celkově oceňujeme jednoduchost a intuitivnost ovládacích prvků, jako je jednoduché tlačítko pro vypnutí systému Stop-Start.
Vůz je na svoji velikost poměrně prostorný a pohodlně se do něj vejdou 4 průměrně velcí pasažéři.
Rozměry vozu jsou: délka 3845 mm, šířka 1655 mm, výška 1505 mm a kufr má 235 l.
JÍZDA A MOTOR
Jízdní vlastnosti nás příjemně překvapily. Díky své nízké váze, 950 kg, má slušný odpich a motor s výkonem 52 kW je překvapivě dostačující. V městském provozu se ,,vozítko" obratně proplete a zaparkujete s ním skoro všude. Na okreskách se s ním také nudit nebudete. Až na přeposilované řízení a skoro nulovou odezvu od volantu si nevedl nejhůře. Dostat auto na limit možností je docela těžké a musíte jet poměrně „pilu“, aby se dostavila nedotáčivost.
Řazení je maličko nepřesné, ale řadicí páka má dobrou výšku a řazení je svým způsobem zábavné.
Co nám ale přijde škoda, je délka jednotlivých převodů. Vzhledem k tomu, že auto má být primárně městským vozidlem, bychom čekali kratší zpřevodovaní, které by tuto ,,včelku" ještě více oživilo.
A teď k tomu reproduktoru ve výfuku. Ano, čtete správně. Námi testovaný model měl tuto ,,libůstku", která vám z tří válcové 1,2 udělá V8 Mustanga. Bohužel, ale jen zvukově.
Jak to celé funguje?
Reproduktor spárujete s aplikací, na které si můžete volit, jaký motor chcete, aby z „výfuku“ zněl, a také jeho intenzitu.
U nás byl nastaven právě motor V8, který působil trochu posměšně, vzhledem k velikosti vozu. Na druhou stranu chápeme, že to někoho může potěšit.
Space Star byl osazen tří-válcovým atmosférickým zážehovým motorem 1,2 MIVEC s manuálním řazením o výkonu 52 kW a točivým momentem 102 Nm.
VÝBAVY A CENA
Space Star v základní výbavě bez příplatku lze pořídit za 239 850 Kč.
Stupně výbav:
· INFORM - 239 850,- s manuální převodovkou
· INFORM+ - 269 850,- s manuální převodovkou
· INVITE - 299 850,- s manuální převodovkou
· INVITE - 319 850,- s automatickou převodovkou
· INTENSE - 365 850,- s automatickou převodovkou
Všechny verze jsou v motorizaci 1,2 MIVEC. Můžete si pak vybrat, jestli chcete 5 stupňový manuál nebo automatickou převodovku s proměnlivým převodem.
ZÁVĚR
Space Star je velmi praktickým a zároveň i zábavným analogovým městským ,,vozítkem“, které je i za velmi příznivou cenu. Celkový dojem potom kazí levné plasty a to jak v interiéru, tak i v exteriéru. Nicméně je třeba si uvědomit ceny, ve kterých se pohybuje. Já osobně bych spíš sáhl po obyčejné verzi nebo verzi Plus, která je decentnější co se vzhledu a zvuku týká. Nicméně v případě, že někomu nevadí extravagance a poutaní pozornosti, je tato verze tím pravým. Auto budí emoce na každém semaforu nebo benzínce, ať už jsou negativní nebo pozitivní.
PLUSY
Motor
Analogové auto
Spolehlivost a jednoduchost
Cena
MÍNUSY
Levné plasty spoilerů
Nízké přední „lízátko“
Falešné koncovky výfuků
Přeposilované řízení a nulová odezva řízení
Mitsubishi Space Star 1.2 dostává 6/10 bodů. V přídě absence nepraktického předního nárazníku, který byl až příliš nízko, dostal by ještě o bod více.
Škoda měla elektromobily už v roce 1944, podívejte se na unikátní video.
Automotodrom Brno vstupuje do nové závodní sezony s řadou novinek v kalendáři. Hlavním lákadlem je bezesporu návrat světového šampionátu MotoGP™, ale na své si přijdou i příznivci automobilových sérií.
BMW M3 CS Touring přepisuje pravidla sportovních kombíků. Nejostřejší verze legendární M3 přináší nekompromisní výkon, agresivní design a zároveň praktičnost pro každodenní použití. Speciální edice staví na úspěchu modelu M3 Competition Touring, ale přidává ještě větší dávku adrenalinu a emocí. S pohonem M xDrive a vyladěnou dynamikou jde o vůz, který zvládne rodinný výlet i sprint na okruhu. BMW tak znovu dokazuje, že radost z jízdy a praktičnost se mohou dokonale doplňovat.
V zimních měsících se řidiči elektromobilů setkávají se specifickými výhodami i výzvami. Je zkrátka třeba naučit se pár nových věcí a některé dlouhodobé návyky upravit.
Když se řekne off-road, mnozí si představí dobrodružství, náročné podmínky a terén, kde selhávají běžná auta. Společnost Dajbych4x4 se již téměř 30 let specializuje na prodej, úpravy a servis terénních vozů, které nejen splňují, ale často překračují očekávání svých majitelů.
Automobilový svět se dočkal – jeden z nejočekávanějších modelů poslední doby má konečně české ceny. Základní varianta s pohonem zadních kol startuje na částce kolem 1,1 milionu korun, což dává tušit, že půjde o horké zboží pro nadšence i běžné řidiče. Novinka je tak modernější, komfortnější a nabízí dojezd na jedno nabití až 568 kilometrů v ideálních podmínkách.
Škoda Auto potvrzuje svou vedoucí pozici na českém trhu, a to i přes nejistotu v oblasti elektromobility. Vedoucí značky Jiří Maláček věří v růst trhu s elektromobily a zdůrazňuje šance Škody uspět. Přestože Tesla zatím v prodejích elektromobilů vede, Škoda vidí v budoucnosti elektrifikace příležitost k dalšímu posílení.
Situace ve Velké Británii se velmi podobá té v EU. Vláda čelí tlaku ze strany automobilových výrobců, kteří kritizují přísná pravidla podporující elektrická vozidla, jež podle nich narážejí na nízkou poptávku. Informuje o tom BBC.
Škoda Superb přichází s hybridním pohonem, který slibuje revoluci v efektivitě a pohodlí. Velkokapacitní baterie a rychlé nabíjení jsou klíčovými prvky, které tuto novinku odlišují od konkurence. Výroba začíná už tento kvartál, a tak brzy zjistíme, zda papírové hodnoty odpovídají realitě.
Mercedes-Benz třídy E stanovil nový standard automobilové bezpečnosti, když byl v roce 2024 oceněn organizací Euro NCAP jako Best Performer za své výjimečné výsledky v bezpečnostních testech, čímž se stal nejbezpečnějším vozem testovaným v uplynulém roce.
Škoda tradičně, jak jsou už roky zákazníci české automobilky zvyklí, klade důraz na funkčnost a pohodlí, což potvrzuje i nový model Elroq. Velkorysý prostor, chytré úložné prvky a promyšlené detaily zavazadlového prostoru usnadňují každodenní život a zvyšují komfort užívání vozu.
Audi koncem roku 2024 zahájilo předprodej zcela nové plně elektrické řady A6 e-tron, která přichází na platformě PPE. Nabízí se ve dvou karosářských variantách – Sportback a Avant – a čtyřech verzích pohonu. Základní model začíná na ceně 1 659 900 Kč. Nové Audi A6 e-tron překvapuje dlouhým dojezdem až 756 km na jedno nabití a rychlým nabíjením. Tato modelová řada nastavuje nové standardy v oblasti elektromobility.