Mitsubishi Space Star se prodává od roku 2012. K nám se dostal v roce 2018 a v roce 2020 prošel modernizací. Toto praktické městské vozítko se u nás prodává s motorem 1.2 MIVEC a jeho cena startuje od 239 850 tisíc.
K nám do redakce se dostal tak trochu netradiční kousek. Na první pohled vypadá jako ,,ostrý závoďák“, kde na rozdíl od verze Plus má ještě „brutálnější“ oplastování. Mimo vzhled a přidaný reproduktor ve výfuku byl námi testovaný model ve výbavě INFORM+ s manuální převodovkou.
EXTERIÉR
U tohoto konkrétního kusu je velice těžké objektivně posoudit, zda-li mu sportovně střižený styl sedí nebo ne. Někomu se zkrátka líbit bude a někomu se to bude zdát až přehnané. Co se ale dá objektivně zhodnotit je kvalita plastů, která není nijak na vysoké úrovni. Přední „lízátko“ je neprakticky nízko vzhledem k tomu, že je primárně určen do městského provozu.
Dalším takovým nešvarem jsou falešné koncovky výfuků, které jsou sice kovové, ale není těžké odhalit, že jsou pouze na oko. Nicméně tento ,,trend“ falešných koncovek se dá najít i na mnohem dražších autech, kde to majitele potrápí více.
INTERIÉR
Na první dojem překvapí docela vysoký posed, který úplně nesedí ke konceptu sportovní jízdy. Ale poměrně rychle si na něj zvyknete. Ve finále je i docela praktický v městském provozu. Sedačky jsou v celku pohodlné.
Kromě elektrických oken a vyhřívaných sedaček v této výbavě nenajdete žádné elektronické vychytávky, jako dotykovou obrazovku, elektrické nastavování sedaček a ostatní výdobytky moderní doby.
Na někoho to může působit jako nevýhoda, ale opak je pravdou. Vzhledem k ceně vozidla a jeho třídě je Space Star analogové auto, které bude dělat službu dlouhou dobu. Radost to udělá zejména řidičům, kteří nemají rádi nebo se dokonce bojí používat všechny nové systémy a asistenty.
Celkově oceňujeme jednoduchost a intuitivnost ovládacích prvků, jako je jednoduché tlačítko pro vypnutí systému Stop-Start.
Vůz je na svoji velikost poměrně prostorný a pohodlně se do něj vejdou 4 průměrně velcí pasažéři.
Rozměry vozu jsou: délka 3845 mm, šířka 1655 mm, výška 1505 mm a kufr má 235 l.
JÍZDA A MOTOR
Jízdní vlastnosti nás příjemně překvapily. Díky své nízké váze, 950 kg, má slušný odpich a motor s výkonem 52 kW je překvapivě dostačující. V městském provozu se ,,vozítko" obratně proplete a zaparkujete s ním skoro všude. Na okreskách se s ním také nudit nebudete. Až na přeposilované řízení a skoro nulovou odezvu od volantu si nevedl nejhůře. Dostat auto na limit možností je docela těžké a musíte jet poměrně „pilu“, aby se dostavila nedotáčivost.
Řazení je maličko nepřesné, ale řadicí páka má dobrou výšku a řazení je svým způsobem zábavné.
Co nám ale přijde škoda, je délka jednotlivých převodů. Vzhledem k tomu, že auto má být primárně městským vozidlem, bychom čekali kratší zpřevodovaní, které by tuto ,,včelku" ještě více oživilo.
A teď k tomu reproduktoru ve výfuku. Ano, čtete správně. Námi testovaný model měl tuto ,,libůstku", která vám z tří válcové 1,2 udělá V8 Mustanga. Bohužel, ale jen zvukově.
Jak to celé funguje?
Reproduktor spárujete s aplikací, na které si můžete volit, jaký motor chcete, aby z „výfuku“ zněl, a také jeho intenzitu.
U nás byl nastaven právě motor V8, který působil trochu posměšně, vzhledem k velikosti vozu. Na druhou stranu chápeme, že to někoho může potěšit.
Space Star byl osazen tří-válcovým atmosférickým zážehovým motorem 1,2 MIVEC s manuálním řazením o výkonu 52 kW a točivým momentem 102 Nm.
VÝBAVY A CENA
Space Star v základní výbavě bez příplatku lze pořídit za 239 850 Kč.
Stupně výbav:
· INFORM - 239 850,- s manuální převodovkou
· INFORM+ - 269 850,- s manuální převodovkou
· INVITE - 299 850,- s manuální převodovkou
· INVITE - 319 850,- s automatickou převodovkou
· INTENSE - 365 850,- s automatickou převodovkou
Všechny verze jsou v motorizaci 1,2 MIVEC. Můžete si pak vybrat, jestli chcete 5 stupňový manuál nebo automatickou převodovku s proměnlivým převodem.
ZÁVĚR
Space Star je velmi praktickým a zároveň i zábavným analogovým městským ,,vozítkem“, které je i za velmi příznivou cenu. Celkový dojem potom kazí levné plasty a to jak v interiéru, tak i v exteriéru. Nicméně je třeba si uvědomit ceny, ve kterých se pohybuje. Já osobně bych spíš sáhl po obyčejné verzi nebo verzi Plus, která je decentnější co se vzhledu a zvuku týká. Nicméně v případě, že někomu nevadí extravagance a poutaní pozornosti, je tato verze tím pravým. Auto budí emoce na každém semaforu nebo benzínce, ať už jsou negativní nebo pozitivní.
PLUSY
Motor
Analogové auto
Spolehlivost a jednoduchost
Cena
MÍNUSY
Levné plasty spoilerů
Nízké přední „lízátko“
Falešné koncovky výfuků
Přeposilované řízení a nulová odezva řízení
Mitsubishi Space Star 1.2 dostává 6/10 bodů. V přídě absence nepraktického předního nárazníku, který byl až příliš nízko, dostal by ještě o bod více.
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?