Test: Renault Clio TCe 130 EDC, nejlepší vůz ve své třídě?

Petr Boháč / AutoRoad.cz, 12. března 2021, 17:02 Google+

Renault Clio je dlouholetým bestselerem. Námi testovaný exemplář již páté generace s přeplňovaným benzínovým čtyřválcem je skvělým důkazem toho, že malá auta umí Francouzi na jedničku.

Počet komentářů:  0 komentářů Napište svůj názor
Renault Clio 130 TCe EDC

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér 

Renault Clio páté generace svým vzhledem navazuje na tu generaci předešlou. Alespoň co se vzhledu týče, generační obměna je spíše lehkou evolucí, než revolucí. Oproti čtvrté generaci je současné Clio o něco menší a co je hlavní, díky použití nové platformy CMF-B, kterou sdílí třeba s Nissanem Juke, také o podstatných pár desítek kilometrů lehčí. Poznávacím znamením "pětkového" Clia jsou nové full LED světlomety Led Pure Vision a lehce pozměněná příď, která vozu dodává na dynamice. Také zadní partie doznaly změn. Záď je uhlazenější a celek působí moderně. 

Naše Clio bylo lakováno v oranžové barvě Valencia a jezdilo na 17" litých kolech. Dovolím si tvrdit, že spolu s Peugeotem 208 Gt-line je malý Renault nejhezčím vozem ve své třídě.

img-responsive

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Interiér

Interiér testovaného Clia je vyvedený v barevné kombinaci tmavě šedé a bílé barvy doplněné oranžovou linkou a oranžovými doplňky. Díky využití světlé barvy působí interiér vzdušně a prostorně. Ostatně porostou je uvnitř Clia v rámci třídy tak akorát. Já se svými 181 cm nemám problém si sednout sám za sebe a do zavazadlového prostoru se vejde skvělých 391 litrů nákladu. 

Zmínku si zaslouží dvojce displejů. První sloužící jako přístrojový štít s možností různé grafiky. Moc se mi na něm líbily 2 funkce. Ta první byla ikonka ve tvaru Clia ve stejné barvě jako karoserie vozu, které při odbočování blikaly malinkaté blinkry. Druhá grafika byla udávání vzdálenosti do vozu jedoucího přede mnou ztvárněné v sekundách. Teprve tak si člověk uvědomí, jak moc se kolikrát zbytečně "lepí". Druhý 9,3" displej umístěny uprostřed na výšku (podobně jako v Tesle) složí jako multimediální navigační systémem Easy Link. Systém dokáže dynamicky měnit trasu dle aktuální dopravní situace nebo vyhledávat body zájmů přes Google Places. Zároveň podporuje Apple CarPlay. Dále při využívání navigace ukazuje aktuální cenu toho konkrétního paliva u benzínových pump. Grafika a logika ovládání je na průměrné úrovni, co si ale zaslouží pochvalu, to je rychlost odezvy na povel. Zde mají jiní francouzští i němečtí konkurenti se svými zamrzlými infotaimenty co napravovat.

img-responsive

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Pohonná jednotka

Přední kola testovaného Clia roztáčí přeplňovaný zážehový čtyřválec o objemu 1 333 ccm s výkonem naladěným na 96 kW (130 koní) při 5 000 ot./min. a točivým momentem 240 N.m. již od 2 000 ot./min. Motor spolupracuje se 7 stupňovou dvouspojkovou automatickou převodovku EDC. 

Jízda

Po prvním usednutí za volant Renaultu mi přišlo, že je zde vše jinak. Dotykový displej infotaimentu je postavený na výšku a ne na šířku, jako u ostatních vozů, co mi prošly pod rukama. Takto koncipovaný displej má také co si vzpomínám, třeba taková Tesla model S. Také některé další ovládací prvky jsem hledal déle, než v jiných vozech. Snad jen s výjimkou klimatice a topení. To se ovládá velmi intuitivně pomocí trojice otočných ovladačů. Dobrá, na ovládání se za chvíli dá zvyknout, na co se ale zvyknout nedá, je výhled z vozu. Hlavě výhled přes malé zadní okno, navíc polepené 5 letou zárukou Ranault je opravdu mizerný.

Teď to možná vypadá, že se mi Clio nelíbí. Opak je pravdou, přední kola pohání motor se správným počtem válců s velikou chutí jít za plynem, automatická převodovka, která řadí. kdy má a podvozek, který ač bez zpětné vazby k řidiči umí být hravý a i přes elektronické pomocníky zvládne v zatáčkách při ostré jízdě nechat rozevlát do stran zadní nápravu. Clio je super ve městě, kde je mrštné a všude se vejde, tak i na okreskách. Neztratí se však ani na dálnici. 

Ohledně motoru mám ovšem smíšené pocity. Je živý a má sílu. Občas je až moc jankovitý. Ne jednou mělo za horšího počasí tendenci prohrábnut při rozjezdu přední kola i při jen mírném sešlápnutí plynového pedálu. Na druhou stranu je podvozek tak schopný, že mi při ostřejší jízdě pár koníků chybělo. A proto nechápu, proč Renault dělá z mého pohledu stejnou chybu jako Peugeot. Ten má ve 208 1,2 PureTech se 130 koňmi, ale do 2008 dává 1,2 PureTech s výkonem 155 koní. Renault také do Clia dává 130 koňové TCe a přitom má v Capturu motor o stejném objemu naladěný na výkon 150 koní. Mít Clio o 20 koní více, bylo by skvělé. Takto je "jen" jedním z nejlepších ve své třídě. 

img-responsive

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Spotřeba

Clio TCe 130 si ve městečkem provozu vystačí v průměru se 7,2 litry na 100 km. Při jízdě po okresních komunikacích není problém srazit spotřebu pod 5 litrů při normální jízdě. Snaha o Eco jízdu znamená spotřebu přiblížně o půl litru menší, avšak při častém využívání potenciálu přeplňovaného motoru není problém podívat se k 10 litrům na 100 km. Při jízdě po dálnici při ustálené rychlosti 130 km/h točí motor rozumných 2500 ot./min. a díky tomu je i spotřeba při jízdě po dálnici rozumných 5,8 litrů na 100km. Po týdenním ježdění se průměrná spotřeba ustálila na hodnotně 7,0 litrů na 100 km. Dalo by se jezdit i s výrazně lepší spotřebou, to by Clio nesmělo mít takovou chuť jezdit svižně.

img-responsive

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Cena

Renault Clio startuje na ceně 315 000 Kč. Za tuto cenu dostanete litrový tříválec o výkonu 49 kW (67 koní), manuální převodovkou a základní výbavou ZEN. Naopak nejdráž pořídíte hybridní Clio s označením E-TECH 140 a výbavou R.S. LINE, za které si u Renaultu řeknou o 550 000 Kč. Naše testovací provedení se s cenou 470 000 Kč blíží spíše horní cenové hranici. 

img-responsive

Renault Clio 130 TCe EDC | foto: Petr Boháč

Závěr

Renault Clio bych přirovnal k Volkswagenu Golf. Nedělá nic nejlépe a zároveň nedělá nic blbě. Také zpracování a využití materiálů v interiéru je na dobré úrovni. S turbo-benzínovým čtyřválcem a dobrým podvozkem je navíc i příjemně živý, což ocení řidič, kterému vyhovuje příjemné a pohodlné auto, ale občas se nechá unést a chce protáhnout pár zatáček.

Plusy:

- vzhled

- živý motor i podvozek

Mínusy:

- výhled dozadu

- občas až moc živý motor

Typ motoru:

Přeplňovaný R4

Palivo:

benzín

Zdvihový objem:

1333 ccm

Výkon:

96 Kw (130 koní)

Točivý moment:

240 N.m.

Převodovka:

A7

Poháněná kola:

Přední

Délka:

4050 mm

Šířka:

1798 mm

Výška:

1440 mm

Rozvor:

2583 mm

Zavazadlový prostor:

391 litrů

Provozní hmotnost:

1233 kg

V-max:

200 km/h

0-100 km/h:

9,0 s

Spotřeba:

6,8 /4,5 /5,4 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test: Renault Clio TCe 130 EDC, nejlepší vůz ve své třídě?

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 0, Buďte první Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Toyota H2 Truck

V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

Ducati Panigale v4

Ducati Panigale V4 2020 – Dokonalost v praxi. Má vůbec nějaké neduhy?

HoppyGo Fiat Ducato

Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

Škoda představila Enyaq iV, svje první čistě elektrické SUV

Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

Volkswagen Amarok 3.0 TDI 190kW Aventura

Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

toyota supra

Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Škoda Enyaq iV nabíjená prostřednictvím zařízení Wallbox iV dodávaného automobilkou

Škoda tvrdí, že elektromobily jsou stejně bezpečné, jako auta s tradičním pohonem

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Dynamika, komfort, praktičnost, hospodárnost, kompletně nový Lexus NX představen

Nový Volkswagen Polo nabídne jako jeden z prvních modelů ve své třídě částečně automatizovanou jízdu

Volkswagen zjistil únik dat zákazníků

Tesla Model S Plaid

Z nuly na sto za neuvěřitelné dvě vteřiny? Musk představil Teslu Model S Plaid

Emise CO2

Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

Ilustrační foto

Ford zavedl zdarma chytrou aplikaci. Řadě majitelů udělá radost

Seat Alhambra modelového roku 2022 bude dostupný s motorem 1.4 TSI 110 kW (150 k) a výbavou Xcellence za 964 900 Kč

Seat vrací v Česku do prodeje model, po kterém lidé volali, diesel ale bohužel nenajdou

Která ojetá auta jsou nejméně populární?

Ojetá auta zdražila. Průměrný Superb o 16.159 Kč, Octavii koupíte v průměru za 273.000 Kč

UAZ 2206 Bajkal AMC

UAZ 2206 Bajkal AMC vstupuje na český trh, známe jeho ceny

reklama

Doporučujeme

Volkswagen zahájil prodej nových sportovních modelů Arteon R a Arteon Shooting Brake R

SPORT, LUXUS, ZVUK, SVOBODA. Volkswagen Arteon R a Arteon Shooting Brake R v…

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. Dieselgate u PSA? Přinášíme prohlášení k soudnímu šetření týkajícímu se emisí dieselových motorů ve Francii

  2. V Česku by mělo být 20 vodíkových čerpaček pro nákladní auta

  3. Poptávka po sdílených obytných vozech je letos obrovská

  4. Škoda prozradila, jak dál s elektromobily

  5. Volkswagen Amarok 3,0 TDI 190kW Aventura – navoněný pracant v obleku

  6. Legendární Supra se objeví v kinech při Rychle a zběsile naživo

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud