Test Peugeot 208 1,2 Pure Tech 130 GT-Line A8, jen krůček k dokonalosti

bohy / AutoRoad.cz, 5. listopadu 2020, 11:58 Google+

Před nedávnem nás v redakci okouzlila "dvěstěosmička" s naftovým motorem o výkonu 100 koní a manuální převodovkou. Jaká bude 208 s přeplňovaným benzínovým motorem a automatickou převodovkou? Na to se pokusíme odpovědět v následujícím testu.

Počet komentářů:  1 komentář (Poslední 05.11. 18:49) Napište svůj názor
Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč

Sdílejte článek

Exteriér
Peugeot 208 klame tělem a  působí  větším dojmem než ve skutečnosti je. Svůj podíl na tom mají blatníky , jejichž černé plastové lemy mají za úkol opticky zvětšit použitá 17“ kola. Jak jsem již naznačil v testu naftové 208, nepokládám toto řešení za příliš šťastné. U předchozího vozu ve stříbrné barvě působily lemy jako pěst na oko. Tentokrát máme barevné provedení "Šedá Platinium", na kterém černé lemy tak výrazně do očí nebijí.

Ač je vzhled subjektivní záležitost, za sebe musím říct, že nový Peuget 208 vypadá skvěle. Působí sportovním dojmem s prvky elegantního designu. Celkově se tyto dva světy spojují ve velmi povedený celek. Na první pohled člověka zaujme nadčasový design přední části vozu, zejména pak lehce agresivní optika předních světlometů spolu se „Lvími zuby“. Světlomety jsou  Full Led a v noci zaručují vysoký výkon.

Když se přesuneme k zadní části vozu, opět zde dominují Led zadní lampy , připomínající tentokrát Lví drápy. Nad zadním sklem sedí decentní spoiler a spodní část nárazníku 208 zdobí černý difuzor s dvojitou kulatou koncovkou výfuku. V dolní části nárazníku se též nachází integrované mlhové světlo. Jestli  malý Peugeot vypadá skvěle zepředu, zezadu je možná ještě hezčí. Jen škoda těch ohavných černých lemů blatníků.

img-responsive

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč

Interiér
Uvnitř Peugeotu 208 GT-Line to vypadá snad ještě lépe než zvenčí. Sportovně tvarovaná sedadla vypadají skvěle a nejen vypadají. Poskytují dobré držení těla v zatáčkách a zároveň jsou příkladně pohodlná. Sedadla obecně má současný Peugeot na vysoké úrovni.  Sedadlo spolujezdce má integrovaný ISO Fix, tudíž si i nejmenší členové posádky mohou užít futuristický i-COCPIT 3D.

Po usednutí do sedačky řidiče si nelze nevšimnout černé stropnice spolu s ambientním osvětlením palubní desky a výplně dveří. Interiér tak vypadá moderně a útulně. Dále pak zaujme sportovně laděný, na obou stranách zploštělý volant, o malém průměru . Nad ním se nachází kaplička s digitální 3D přístrojovou deskou, jejíž čitelnost je spíše průměrná.

Ve středu palubní desky vyniká velký 10,25“ displej infotainmentu s povedenou grafikou a poměrně svižnou odezvou v přepínání různých zákoutí Menu. Ovšem má to i svoje nevýhody, zejména pak ovládání docela důležitých věcí pomocí dotykového displeje. Za jízdy není zrovna jednoduché si přenastavit např. aktuální teplotu klimatizace. Zde bych rozhodně uvítal manuální ovladač. Pod tímto displejem infotainmentu se nacházejí výdechy ventilace. Pod těmito výdechy naleznete manuální ovladač hlasitosti audiosystému, který ve 208 zní fantasticky.  Pochválit zaslouží za kvalitu zvuku i při vysokých hlasitostech a hutnost basové složky vycházející z vestavěného subwooferu. Vedle tohoto ovladače nalezneme přepínač výstražných blinkrů,  vyhřívání okna apod. Tato tlačítka jsou kombinována mechanicky plus dotykově, což působí luxusním dojmem. Celkově použité materiály v interiéru jsou na vysoké úrovni a co se zpracování týče, nemám Peugeotu co vytknout.

Prostoru je ve 208 dostatek, a to jak vpředu, tak překvapivě i na zadních sedadlech. Já se svou průměrnou výškou lehce na 180 cm jsem ve druhé řadě sedadel absolvoval asi 159 km a neměl jsem problém si po cestě chvíli schrupnout . Také objem zavazadlového prostoru, jenž činí 309 litrů v základní poloze , bohatě stačí. Po sklopení zadních opěradel vznikne prostor 994 litrů, který trochu kazí schod od sklopených sedaček.

img-responsive

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč


Pohonná jednotka
Pod přední kapotou Peugeotu 208 se nachází přeplňovaný řadový tříválec 1.2 PureTech o přesném objemu 1199 ccm. Ač se nejedná o nejsilnější "jednadvojku" koncernu PSA, v tomto modelu se jedná o nejsilnější spalovací motor (silnější je jen elektrická verze). Maximální výkon tohoto tříválce je 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 230 N.m. již od 1750 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání kola přední nápravy.

img-responsive

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč

Jízda
Ač je motor 1.2 PureTech příjemným společníkem na cesty, během jízdy hraje až druhé housle. Prim zde jednoznačně hraje podvozek. Ten v sobě perfektně skloubil jisté jízdní vlastnosti a komfort. 208 skvěle zatáčí, její podvozek je nezáludný a příkladně drží stopu. Při tom si i na 17 " kolech s poměrně nízkým profilem zachovává komfort srovnatelný s o jednu až dvěma třídami většími vozy. Nerozhodí ho žádný výmol ani propadlý kanál.

Co se dynamických schopností týče, tak tříválci v kombinaci s 8 stupňovou automatickou převodovkou není téměř co vytknout. Ochota jít za plynem je příkladná a v drtivé většině případů je výkonu až až. Ovšem když se rozvášníte, zjistíte, že motor má své mezery. Ty se nejvíce projeví při výjezdu z pomalé zatáčky. Minete apex a po sešlápnutí plynového pedálu do podlahy se nic neděje. Doba je to sice krátká, ale pocitově trvá věčnost, než se turbo opět pořádně roztočí a vůz vystřelí ze zatáčky pryč.


Spotřeba
Spotřeba po městě je jak jinak velmi ovlivněna hustotou provozu. Při průjezdu prázdnou Prahou jsem se dostal na krásných 5,5 litrů, naopak při poskakování v kolonách zaznamenalo 8,7 litrů. Průměrně se s 208 po městě jezdí za 7,3 litrů na 100 km.

Při dálničních 130 km/h si vůz nárokuje 6,7 litrů benzínu. Při jízdě po okresních silnicích se spotřeba pohybuje v závislosti na váze pravé nohy mezi 4,2 až téměř 8 litry. Průměrně se však dá po okresních komunikacích jezdit za 4,9 litrů na 100 km. Po týdenním testu jsem se s Peugeotem 208 1,2 PureTech dostal na dle mého názoru solidních 5,8 litrů Naturálu 95 v průměru.

img-responsive

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč

Cena
Cena Peugeotu 208 začíná na částce 315 000 Kč. Za tuto částku získáte základní výbavu spojenou s motorizací 1.2 PureTech 75 S&S MAN5. Naopak nejdražší je elektrická verze Peugeot E-208, která startuje na částce 820 000 Kč.

Testovaný Peuget 208 1,2 PureTech 130 A8 GT-Line začíná na částce 525 000 Kč. Půl milionu za 4 metry dlouhý městský hatchback není úplně málo. Avšak za tyto peníze dostanete nečekaně dospělé auto s nadstandardní výbavou a dobrými jízdními vlastnostmi.


Závěr
Peugeot 208 je skvělé malé auto. Dobře vypadá, jízdní vlastnosti jsou na vysoké úrovni a se 130 koňovým benzínovým motorem je jeho dynamický projev velice příjemný. Avšak lámu si hlavu, proč se u Peugeotu rozhodli nezařadit do palety motorů též nejsilnější 1,2 PureTech o výkonu 155 koní. Měl jsem s tímto motorem čest ve vozech DS 3 a Peugeot 2008 a musím uznat, že byl skvělý. V lehčí 208 by tento motor zazářil a vůz by mohl hrdě nosit označení GTi, ne pouze GT-Line.

img-responsive

Peugeot 208 GT-Line 1,2 PureTech 130 | foto: Petr Boháč

Plusy:
- Vzhled
- Interiér
- jízdní vlastnosti

Mínusy:
- při ostré jízdě znatelná prodleva turba
- 1,2 PureTech 155 koní by vozu moc slušel
- černé lemy blatníků

Typ motoru:

Přeplňovaný R3

Palivo:

Benzín

Zdvihový objem:

1199 ccm

Výkon:

96 Kw (130 koní)

Točivý moment:

230 N.m.

Převodovka:

A8

Poháněná kola:

předí

Délka:

4055 mm

Šířka:

1765 mm

Výška:

1430 mm

Rozvor:

2540 mm

Zavazadlový prostor:

309 litrů

Provozní hmotnost:

1233 kg

V-max:

208 km/h

0-100 km/h:

8,7s

Spotřeba:

5,4 /4,0 /4,4 l/100 km

Vytisknout

Diskuze: Test Peugeot 208 1,2 Pure Tech 130 GT-Line A8, jen krůček k dokonalosti

Přidejte svůj názor

Počet komentářů: 1, poslední 05.11.2020 18:49 Vložte komentář

Zobrazen poslední komentář. Vstupte do diskuze Vložte komentář

Související články

Doporučujeme

Další články

Aktuálně

Ford Transit Nugget

Češi startují nový trend. Obytné vozy jdou na dračku, zejména ty opravdu velké

Land Rover Discovery D300

Land Rover Discovery D300 - Hybridní mastodont za 2,4 milionu, který zvládne téměř vše

Renault Arkana

Nové SUV Coupe míří na Český trh

Nový Seat Ibiza se představuje! Zaměřeno na radost, zážitky, pohodu a ekologii

Nový Seat Ibiza se představuje! Zaměřeno na radost, zážitky, pohodu a ekologii

New Mercedes EQS 2022 - relaxed DRIVING & crazy ELECTRIC SOUND

VIDEO: Nový Mercedes-Benz EQS 2022 je tady!

Lidé během první vlny pandemie na silnicích méně bourali. Povinné ručení tak zdraží jen málo

Lidé během první vlny pandemie na silnicích méně bourali. Povinné ručení tak zdraží jen málo

Lamborghini

Tady šlo o miliony, americký youtuber přeskočil Urusem Aventador

Škoda představila modernizovaný Kodiaq s řadou vylepšení a novým TSI

MODERNIZOVANÝ KODIAQ. Škoda představila své největší SUV s vylepšeními a novým TSI

Škoda připravila Octavii pro náročnější, dynamickou verzi Sportline

Škoda připravila Octavii pro náročnější, ale pod vrcholnou sportovní verzí RS

Toyota

Šéf Toyoty Akio Toyoda zvolen osobností automobilového světa roku 2021

Toyota Mirai

Vodík má v Česku perspektivu, shodli se odborníci i ministři Havlíček a Brabec

Ilustrační foto

Autorizované servisy Škoda fungují od pondělí v plném režimu. Co vše se mění?

Rolls Royce Ghost je aktuálně velmi žádaným modelem předevší na trzích v Asii a USA

JAK TO JEN ROLLS-ROYCE DĚLÁ? Koronaviru navzdory slaví nejvyšší tržby v historii

mitsubishi asx

Test: Mitsubishi ASX 2.0 4x4 LPG – poslední mohykán, který se zasekl v době. Je to ale špatně?

Ilustrační foto

Nadšení Čechů z online prodeje aut? Průzkum ukázal, jaká je skutečnost

reklama

Doporučujeme

Škoda Popular

Škoda Popular Monte Carlo v novém kabátě

Čtěte dále

Nejčtenější články

  1. MODERNIZOVANÝ KODIAQ. Škoda představila své největší SUV s vylepšeními a novým TSI

  2. Tady šlo o miliony, americký youtuber přeskočil Urusem Aventador

  3. Nové SUV Coupe míří na Český trh

  4. Nový Seat Ibiza se představuje! Zaměřeno na radost, zážitky, pohodu a ekologii

  5. Šéf Toyoty Akio Toyoda zvolen osobností automobilového světa roku 2021

  6. Land Rover Discovery D300 - Hybridní mastodont za 2,4 milionu, který zvládne téměř vše

Fotogalerie

reklama

Zprávy odjinud