Před nedávnem nás v redakci okouzlila "dvěstěosmička" s naftovým motorem o výkonu 100 koní a manuální převodovkou. Jaká bude 208 s přeplňovaným benzínovým motorem a automatickou převodovkou? Na to se pokusíme odpovědět v následujícím testu.
Exteriér Peugeot 208 klame tělem a působí větším dojmem než ve skutečnosti je. Svůj podíl na tom mají blatníky , jejichž černé plastové lemy mají za úkol opticky zvětšit použitá 17“ kola. Jak jsem již naznačil v testu naftové 208, nepokládám toto řešení za příliš šťastné. U předchozího vozu ve stříbrné barvě působily lemy jako pěst na oko. Tentokrát máme barevné provedení "Šedá Platinium", na kterém černé lemy tak výrazně do očí nebijí.
Ač je vzhled subjektivní záležitost, za sebe musím říct, že nový Peuget 208 vypadá skvěle. Působí sportovním dojmem s prvky elegantního designu. Celkově se tyto dva světy spojují ve velmi povedený celek. Na první pohled člověka zaujme nadčasový design přední části vozu, zejména pak lehce agresivní optika předních světlometů spolu se „Lvími zuby“. Světlomety jsou Full Led a v noci zaručují vysoký výkon.
Když se přesuneme k zadní části vozu, opět zde dominují Led zadní lampy , připomínající tentokrát Lví drápy. Nad zadním sklem sedí decentní spoiler a spodní část nárazníku 208 zdobí černý difuzor s dvojitou kulatou koncovkou výfuku. V dolní části nárazníku se též nachází integrované mlhové světlo. Jestli malý Peugeot vypadá skvěle zepředu, zezadu je možná ještě hezčí. Jen škoda těch ohavných černých lemů blatníků.
Interiér Uvnitř Peugeotu 208 GT-Line to vypadá snad ještě lépe než zvenčí. Sportovně tvarovaná sedadla vypadají skvěle a nejen vypadají. Poskytují dobré držení těla v zatáčkách a zároveň jsou příkladně pohodlná. Sedadla obecně má současný Peugeot na vysoké úrovni. Sedadlo spolujezdce má integrovaný ISO Fix, tudíž si i nejmenší členové posádky mohou užít futuristický i-COCPIT 3D.
Po usednutí do sedačky řidiče si nelze nevšimnout černé stropnice spolu s ambientním osvětlením palubní desky a výplně dveří. Interiér tak vypadá moderně a útulně. Dále pak zaujme sportovně laděný, na obou stranách zploštělý volant, o malém průměru . Nad ním se nachází kaplička s digitální 3D přístrojovou deskou, jejíž čitelnost je spíše průměrná.
Ve středu palubní desky vyniká velký 10,25“ displej infotainmentu s povedenou grafikou a poměrně svižnou odezvou v přepínání různých zákoutí Menu. Ovšem má to i svoje nevýhody, zejména pak ovládání docela důležitých věcí pomocí dotykového displeje. Za jízdy není zrovna jednoduché si přenastavit např. aktuální teplotu klimatizace. Zde bych rozhodně uvítal manuální ovladač. Pod tímto displejem infotainmentu se nacházejí výdechy ventilace. Pod těmito výdechy naleznete manuální ovladač hlasitosti audiosystému, který ve 208 zní fantasticky. Pochválit zaslouží za kvalitu zvuku i při vysokých hlasitostech a hutnost basové složky vycházející z vestavěného subwooferu. Vedle tohoto ovladače nalezneme přepínač výstražných blinkrů, vyhřívání okna apod. Tato tlačítka jsou kombinována mechanicky plus dotykově, což působí luxusním dojmem. Celkově použité materiály v interiéru jsou na vysoké úrovni a co se zpracování týče, nemám Peugeotu co vytknout.
Prostoru je ve 208 dostatek, a to jak vpředu, tak překvapivě i na zadních sedadlech. Já se svou průměrnou výškou lehce na 180 cm jsem ve druhé řadě sedadel absolvoval asi 159 km a neměl jsem problém si po cestě chvíli schrupnout . Také objem zavazadlového prostoru, jenž činí 309 litrů v základní poloze , bohatě stačí. Po sklopení zadních opěradel vznikne prostor 994 litrů, který trochu kazí schod od sklopených sedaček.
Pohonná jednotka Pod přední kapotou Peugeotu 208 se nachází přeplňovaný řadový tříválec 1.2 PureTech o přesném objemu 1199 ccm. Ač se nejedná o nejsilnější "jednadvojku" koncernu PSA, v tomto modelu se jedná o nejsilnější spalovací motor (silnější je jen elektrická verze). Maximální výkon tohoto tříválce je 96 kW (130 koní) při 5500 ot./min. Točivý moment vrcholí hodnotou 230 N.m. již od 1750 ot./min. Motor spolupracuje s 8 stupňovou automatickou převodovkou a pohání kola přední nápravy.
Jízda Ač je motor 1.2 PureTech příjemným společníkem na cesty, během jízdy hraje až druhé housle. Prim zde jednoznačně hraje podvozek. Ten v sobě perfektně skloubil jisté jízdní vlastnosti a komfort. 208 skvěle zatáčí, její podvozek je nezáludný a příkladně drží stopu. Při tom si i na 17 " kolech s poměrně nízkým profilem zachovává komfort srovnatelný s o jednu až dvěma třídami většími vozy. Nerozhodí ho žádný výmol ani propadlý kanál.
Co se dynamických schopností týče, tak tříválci v kombinaci s 8 stupňovou automatickou převodovkou není téměř co vytknout. Ochota jít za plynem je příkladná a v drtivé většině případů je výkonu až až. Ovšem když se rozvášníte, zjistíte, že motor má své mezery. Ty se nejvíce projeví při výjezdu z pomalé zatáčky. Minete apex a po sešlápnutí plynového pedálu do podlahy se nic neděje. Doba je to sice krátká, ale pocitově trvá věčnost, než se turbo opět pořádně roztočí a vůz vystřelí ze zatáčky pryč.
Spotřeba Spotřeba po městě je jak jinak velmi ovlivněna hustotou provozu. Při průjezdu prázdnou Prahou jsem se dostal na krásných 5,5 litrů, naopak při poskakování v kolonách zaznamenalo 8,7 litrů. Průměrně se s 208 po městě jezdí za 7,3 litrů na 100 km.
Při dálničních 130 km/h si vůz nárokuje 6,7 litrů benzínu. Při jízdě po okresních silnicích se spotřeba pohybuje v závislosti na váze pravé nohy mezi 4,2 až téměř 8 litry. Průměrně se však dá po okresních komunikacích jezdit za 4,9 litrů na 100 km. Po týdenním testu jsem se s Peugeotem 208 1,2 PureTech dostal na dle mého názoru solidních 5,8 litrů Naturálu 95 v průměru.
Cena Cena Peugeotu 208 začíná na částce 315 000 Kč. Za tuto částku získáte základní výbavu spojenou s motorizací 1.2 PureTech 75 S&S MAN5. Naopak nejdražší je elektrická verze Peugeot E-208, která startuje na částce 820 000 Kč.
Testovaný Peuget 208 1,2 PureTech 130 A8 GT-Line začíná na částce 525 000 Kč. Půl milionu za 4 metry dlouhý městský hatchback není úplně málo. Avšak za tyto peníze dostanete nečekaně dospělé auto s nadstandardní výbavou a dobrými jízdními vlastnostmi.
Závěr Peugeot 208 je skvělé malé auto. Dobře vypadá, jízdní vlastnosti jsou na vysoké úrovni a se 130 koňovým benzínovým motorem je jeho dynamický projev velice příjemný. Avšak lámu si hlavu, proč se u Peugeotu rozhodli nezařadit do palety motorů též nejsilnější 1,2 PureTech o výkonu 155 koní. Měl jsem s tímto motorem čest ve vozech DS 3 a Peugeot 2008 a musím uznat, že byl skvělý. V lehčí 208 by tento motor zazářil a vůz by mohl hrdě nosit označení GTi, ne pouze GT-Line.
Plusy: - Vzhled - Interiér - jízdní vlastnosti
Mínusy: - při ostré jízdě znatelná prodleva turba - 1,2 PureTech 155 koní by vozu moc slušel - černé lemy blatníků
Typ motoru:
Přeplňovaný R3
Palivo:
Benzín
Zdvihový objem:
1199 ccm
Výkon:
96 Kw (130 koní)
Točivý moment:
230 N.m.
Převodovka:
A8
Poháněná kola:
předí
Délka:
4055 mm
Šířka:
1765 mm
Výška:
1430 mm
Rozvor:
2540 mm
Zavazadlový prostor:
309 litrů
Provozní hmotnost:
1233 kg
V-max:
208 km/h
0-100 km/h:
8,7s
Spotřeba:
5,4 /4,0 /4,4 l/100 km
Škoda Scala je na trhu už několik let a vždy byla mezi svými rivaly tak trochu opomíjenou volbou. Není vnímána tak prestižně, jako třeba Golf a ani není extravagantní jako třeba Peugeot 308, ale přesto bychom si v této kategorii vybrali právě Scalu, proč?
Šéf Škody Auto Klaus Zellmer dnes oznámil zásadní redukci pracovních míst, která postihne zhruba 15 % zaměstnanců automobilky v Česku. To by znamenalo ztrátu téměř 6000 pracovních míst, přičemž největší dopad se očekává na agenturní pracovníky, kteří tvoří asi desetinu celkového počtu. Redukce však zasáhne i kmenové zaměstnance. Uvedl to ekonom Lukáš Kovanda.
Prodej Tesly v Evropě dramaticky klesá – jen minulý měsíc se propadl o polovinu. Za útlumem zájmu nemusí stát jen konkurence, ale i kontroverzní výroky a politická angažovanost samotného Elona Muska, upozorňuje The Guardian.
V poslední kapitole naší recenze hybridního modelu DS 4 si vše hezky shrneme. Nebude chybět ani srovnání s Lexusem UX, který by se dal nazvat hlavním rivalem. V čem je lepší DS, jaké má slabší stránky a který crossover bychom si koupili?
Peugeot se vrací do boje! Tým Peugeot TotalEnergies vstupuje do své třetí sezóny FIA WEC a hned na úvod ho čeká výzva v podobě maratonu 1812 km Kataru.
BMW Group posouvá hranice elektromobility a na Tech Days v Landshutu odhaluje detaily nové generace elektrického pohonu. Inovativní 800voltová technologie slibuje rychlejší nabíjení a vyšší efektivitu, přičemž bude součástí všech modelů připravované řady Neue Klasse. První vozy s revolučním pohonem zamíří do výroby ještě letos v maďarském Debrecínu.
V rámci aktuálního trendu oživování retro ikon se na scénu vrací Yugo, bývalý balkánský bestseller, který si vysloužil kultovní status, ale také označení "nejhorší auto na světě". Nyní se objevily první náčrty nového modelu, který by měl spatřit světlo světa v roce 2027. Tento malý vůz s klasickým spalovacím motorem slibuje návrat legendy.
BMW posouvá hranice elektromobility a dokazuje, že extrémní výkon nemusí znamenat nekontrolovatelnou sílu. Na Auto Shanghai představí koncept „Vision Driving Experience“, který ukáže, jak lze obrovský výkon zkrotit pro maximální jízdní dynamiku.
Kia odhalila první snímky svého nového elektromobilu EV4, který přichází jako součást rozšiřujícího se portfolia značky. Tento model je postaven na pokročilé platformě E-GM a 400voltové architektuře, což by mu mělo zajistit dojezd přes 600 km na jedno nabití. Cena modelu se očekává od 40 000 eur (cca 1 milion korun).
Tesla model Y Juniper byla představena teprve nedávno. Už se ale našla společnost, která si ji vzala do parády a přetvořila ji v tento vytuněný klenot. Jde o společnost CarLab(Hong Kong)Detailing & Customization. Jak se vám líbí?
Porsche čelí oslabujícím prodejům a podnikání v Číně, což vedlo k zahájení programu úspor a investic. Firma zároveň oznámila snížení počtu pracovních míst v regionu Stuttgart jako součást své restrukturalizace. Informoval o tom web Auto motor und sport.
Terramar je zcela novým modelem samostatné automobilky Cupra, která za poslední roky výrazně získává na popularitě. Jedná se o SUV s lehce rozdvojenou osobností – snaží se být ekologicky šetrné a zároveň se tváří jako maniak, který v zatáčkách natrhne zadek kde komu. Odvaha mu obzvláště v této fialové metalíze nechybí, nicméně jak obstojí v naší recenzi ? Vyplatil se risk a nebo jde o propadák?