Už čtyři roky vyhlašuje americký časopis Fortune žebříček firem, které nejvíce mění svět k lepšímu. Už potřetí se v něm umístila i Toyota, letos získala 31. místo z 57 oceněných podniků. Hlavním heslem tohoto žebříčku přitom je “daří se jim, protože konají dobro”.
Každoročně žebříček vyzdvihuje největší světové inovátory, kteří se nejen zasloužili o pokrok ve svém oboru, ale zároveň se snaží řešit největší společenské a environmentální problémy. Toyota i letos zůstává jedinou automobilovou firmou, která byla na seznam zařazena více než jednou. V žebříčku se umístila díky svým robotům.
„Roboti Toyoty nabízí mnohem víc než obsluhu výrobní linky. Pomáhají starším a hendikepovaným lidem. Automobilka vytvořila systém, jenž vrací lidem po mozkové mrtvici možnost znovu se naučit chodit. V poslední době také investovala do izraelské firmy Intuition Robotics, jejíž roboti připomínají starším lidem třeba to, že je čas si vzít léky,“ zdůvodnila redakce časopisu svoji volbu. Toyota rozvíjí i program Human Support Robots, v němž vytváří stroje, které budou nemocným a hendikepovaným pomáhat zvládnout každodenní domácí práce.
„Jako jeden z největších světových výrobců aut si můžeme dovolit soustředit se také na produkty a služby, které rozšíří možnosti mobility od tradičních dopravních prostředků po řešení usnadňující lidem pohyb, bez ohledu na výzvy, kterým čelí,” říká Jim Lentz z CEO Toyota Motor North America.
Žebříček sestavila redakce magazínu Fortune a jeho partneři – mezinárodní organizace Shared Value Initiative a profesor Michael E. Porter z Harvard Business School. Firmy byly hodnoceny podle tří kritérií: měřitelného společenského vlivu, obchodních výsledků a úrovně inovativnosti.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.