Svolávací akce se čas od času nevyhnou žádné automobilce - takže ani Bugatti. V posledním případě se jedná o možnou závadu na bočním airbagu sedaček modelu Chiron, kterým by mohl nedopatřením chybět tepelný štít, který v případě nafouknutí airbagu chrání řidiče. Zřejmě se tedy nejedná o žádný velký problém, automobilka k němu však přistupuje stejným stylem, jako k výrobě svých vozidel - obezřetně, pečlivě a s nadstandardní péčí o zákazníka a jeho komfort.
Svolávací akce se netýká všech Chironů, ale pouze určitého procenta. Například v USA, kde o problému informoval web The Drive, by se mělo jednat jen o 17 procent, což převedeno na číslo znamená pouze 2 Bugatti Chiron (Automobilka zatím v USA prodala pouze 12 těchto vozidel.
Automobilka chce však dopřát majitelům svých vozidel luxus, o kterém si může nechat většina z nás jen zdát. Zapomeňte tedy na nějaké domlouvání termínů pro návštěvu servisu, cestování do servisu, shánění náhradního auta, atd. Bugatti zkrátka dělá všechno ve velkém stylu - přesně jak si její vozy za 3 miliony dolarů zaslouží.
Bugatti tak nejprve vyšle tým svých techniků a specialistů, kterým se přezdívá "Flying Doctors," kterým zajistí vhodné ubytování v šesti-hvězdičkovém hotelu. Odborníci pak nejprve zjistí, zda se na vůz skutečně vztahuje svolávací akce a zda je potřeba provádět nějaký servis - nechtějí totiž zbytečně mrhat časem zákazníka. Pokud se podezření na závadu potvrdí, pak "doktoři" pověří jeden z partnerských servisů Bugatti demontáží sedaček a jejich odesláním do Francie, kde budou dále prozkoumány a opraveny.
Tzv. "létající doktoři" jsou zkrátka dokonalým ztvárněním toho, jak si automobilka představuje servis na patřičné úrovni. Čas s návštěvami servisů navíc majitelům vozů Bugatti krátí i speciální systém telemetrie, který odesílá data o 450 Veyronech a zatím 100 (z celkem 500) vyrobených Chironech přímo do Francie k týmu odborníků.
Někdo by se přesto mohl pohoršovat, jak je možné, že u podobně drahých vozů může dojít k jakémukoliv podobnému pochybení. Automobilka však odebírá airbagy od společnosti Key Safety Systems, která ukazuje na jednoho konkrétního zaměstnance, který zřejmě špatně instaloval tepelný štít do bočních airbagů. Tento štít má přitom chránit posádku před plynovým zařízením, které airbag nafukuje.
Automobilka si poprvé všimla popálenin během zkoušek nafukování airbagů v extrémně vysokých teplotách. Poté následovalo dlouhé vyšetřování, které mělo za úkol odhalit, v kolika vozech by se špatné sedačky mohly objevit a následná svolávací akce.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?
V závěrečné kapitole naší dlouhodobé recenze se zaměříme především na konkurenty a také na cenu, která je hlavním, ale rozhodně ne jediným trumfem, který DS 7 drží v ruce. Zaslouží si tato akční DS 7 vaší pozornost a nebo je lepší volbou vyhlášené německé trio – Mercedes-Benz, BMW a Audi?
Čínská automobilka Denza, společný podnik značky BYD a Mercedesu, oznámila evropské uvedení svého vrcholného modelu Z9 GT, který vstoupí na trh jako elektrické vozidlo (EV) v říjnu 2025, následované plug-in hybridní verzí (PHEV) v lednu 2026.
Společnost BYD, světový lídr v oblasti vozidel na nové energie, oficiálně vstupuje na český trh. Tuzemským zákazníkům nabídne čistě elektrické i plug-in hybridní vozy s technologiemi, které jsou součástí její rychlé expanze v Evropě.