AUTO BILD - Test pneumatik pro terénní vozy

, foto:
Petr Horák 2. června 2004 12:17
Sdílej:

Německý časopis Auto Bild Alles Allrad ve svém květnovém vydání zveřejnil test 7 pneumatik v rozměru 225/55 R 17.

Tento rozměr se obvykle používá pro kompaktní automobily SUV se širokými ráfky z lehkých slitin a byl schválen např. pro první výbavu automobilů Land Rover Freelander, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Pajero Pinin, Ford Maverick, Mazda Tribute, Suzuki Grand Vitara a Audi Allroad. Systém hodnocení Vlastnosti pneumatik byly hodnoceny systémem podobným školnímu známkování. Známka 1 znamenala hodnocení velmi dobrý, naopak známka 6 označovala hodnocenou vlastnost jako nevyhovující. Procenta přidělená jednotlivým disciplínám udávají její důležitost – váhu testovaného kritéria. Pneumatika nemůže získat hodnocení „doporučená“, pokud její průměrné hodnocení v některé skupině testovaných kritérií bylo 3+ nebo horší. Totéž platí v případě, že alespoň jedna známka testovaného kritéria byla 3- nebo horší. Výsledky všech zúčastněných pneumatik v testování jsou seřazeny v následující tabulce. SHRNUTÍ: Rozsáhlé testování pneumatik přineslo opět překvapující výsledky: pláště určené čistě k silničnímu použití nemusí mít v terénu nutně nižší výkonnost než celoroční pneumatiky. Celoroční pneumatiky také nemusí být hlučnější než pláště pro silniční použití. Co z toho tedy vyplývá? Posuzování pneumatik rozdělených podle dezénu či kategorie není průkazné, obzvláště pokud jde o pneumatiky určené pro terénní použití nebo automobily typu SUV. To potenciálnímu kupci pneumatik pro čtyřkolku příliš nepomůže. Četné testování a nákladná měření mohou mnohé ujasnit, ale pouze přesné srovnávací testy dokáží odhalit případné bezpečnostní nedostatky testovaných pneumatik. Barum Continental
Témata:
Stalo se
Testy aut
Hyundai Inster

Hyundai Inster - nejlepší elektromobil do města?

Elektrifikace postupuje a do měst se kromě velkých SUV začínají tlačit i elektromobily výrazně kompaktnějších rozměrů. Hyundai Inster je jedním z nich – čistě elektrický prcek, který vsází na originální design, užitečnou výbavu a kompaktní rozměry usnadňující městské jízdy. Dokáže však obstát i mimo městské prostředí? A jaká je jeho reálná konkurenceschopnost při ceně, která v našem případě přesáhla hranici 800 tisíc korun?

Testy aut
Toyota ProAce Verso

Test ojetiny: Toyota ProAce Verso VIP – univerzální praktik s bohatou výbavou

Tento týden se podíváme na zoubek zánovní Toyotě ProAce. Jedná se o 7 místnou dodávku v nejvyšší výbavě, která je levnější alternativou k Multivanu či Mercedesu třídy V. Mimo bohatou výbavu nabízí také solidní dynamiku i spotřebu a pořádnou porci praktičnosti. Má smysl sáhnout po starší verzi s nízkým nájezdem nebo se vyplatí připlatit si za zcela nové auto?

Novinky ze světa EV
Koncept vozu Tesla Model 3+

Tesla vytře evropským automobilkám zrak. Představí Model 3+ s dojezdem až 800 km

Společnost Tesla je podle nově podaných regulačních dokumentů v Číně připravena uvést na trh novou verzi svého Modelu 3. Neoficiálně označovaný jako Model 3+ má elektromobil nabídnout rekordní dojezd až 800 kilometrů podle čínského cyklu CLTC, což by z něj učinilo nejdéle jedoucí vůz značky Tesla. Tento údaj výrazně překonává dosavadní verzi Modelu 3 Long Range AWD, která v Číně dosahuje maximálního dojezdu 713 km.