Tento rozměr se obvykle používá pro kompaktní automobily SUV se širokými ráfky z lehkých slitin a byl schválen např. pro první výbavu automobilů Land Rover Freelander, Nissan X-Trail, Toyota RAV4, Honda CR-V, Hyundai Santa Fe, Mitsubishi Pajero Pinin, Ford Maverick, Mazda Tribute, Suzuki Grand Vitara a Audi Allroad.
Systém hodnocení
Vlastnosti pneumatik byly hodnoceny systémem podobným školnímu známkování. Známka 1 znamenala hodnocení velmi dobrý, naopak známka 6 označovala hodnocenou vlastnost jako nevyhovující.
Procenta přidělená jednotlivým disciplínám udávají její důležitost – váhu testovaného kritéria. Pneumatika nemůže získat hodnocení „doporučená“, pokud její průměrné hodnocení v některé skupině testovaných kritérií bylo 3+ nebo horší. Totéž platí v případě, že alespoň jedna známka testovaného kritéria byla 3- nebo horší. Výsledky všech zúčastněných pneumatik v testování jsou seřazeny v následující tabulce.
SHRNUTÍ:
Rozsáhlé testování pneumatik přineslo opět překvapující výsledky: pláště určené čistě k silničnímu použití nemusí mít v terénu nutně nižší výkonnost než celoroční pneumatiky. Celoroční pneumatiky také nemusí být hlučnější než pláště pro silniční použití.
Co z toho tedy vyplývá? Posuzování pneumatik rozdělených podle dezénu či kategorie není průkazné, obzvláště pokud jde o pneumatiky určené pro terénní použití nebo automobily typu SUV. To potenciálnímu kupci pneumatik pro čtyřkolku příliš nepomůže. Četné testování a nákladná měření mohou mnohé ujasnit, ale pouze přesné srovnávací testy dokáží odhalit případné bezpečnostní nedostatky testovaných pneumatik.
Barum Continental