Opel Astra - nová hvězda značky Opel v kompaktní třídě - získal automobilového „Oscara“ když vybojoval prestižní cenu „Zlatý volant“ ve své třídě.
I když se Astra prodává teprve od poloviny října, už získala toto významné ocenění. Cenu „Zlatý volant“ udělují společně dva důležité německé týdeníky: Bild am Sonntag a Auto Bild. Porota, složená ze čtenářů, expertů a celebrit, jakou je například rallyová legenda Walter Röhrl, vybrala novinku roku po rozsáhlých porovnávacích testovacích jízdách.
„Je to nejdůležitější cena pro nejlepší Opel, jaký jsme kdy vyrobili! Astra je zcela zásadní model v našem produktovém portfoliu. My všichni u značky Opel jsme mimořádně hrdí na cenu „Zlatý volant“. Dokazuje totiž, že naše mimořádné úsilí se vyplatilo. Nová Astra je synonymem pro lehkou konstrukci, mimořádně účinné motory, výborné prostorové uspořádání, prvky výbavy z luxusních tříd, inovativní konektivitu a příkladnou kvalitu,“ prohlásil Dr. Karl-Thomas Neumann, předseda představenstva Opel Group.
Šéfka marketingu Opel Tina Müller dodala: „Naše nová Astra je hitem v každém ohledu. Dosud na ni evidujeme už více než 40 000 objednávek. A nyní jsme získali takto prestižní cenu – jsme opravdu nadšeni. Opel opět něco znamená – také díky Astře, která je naší vůdčí hvězdou!”
Opel a „Zlatý volant“: Všichni vítězi z Rüsselsheimu
Prestižní cena „Zlatý volant 2015“, kterou získal nový Opel Astra, je pokračováním tradice úspěchů značky Opel. Škálu vítězství zahájil Opel Senator A v roce 1978, který získal cenu „Zlatý volant“ už dva roky po jejím zavedení.
Během čtyřech desetiletí se Opel z ceny „Zlatý volant“ radoval celkem šestnáctkrát!
1978 – Opel Senator A1979 – Opel Kadett D1981 – Opel Ascona C1982 – Opel Corsa A1984 – Opel Kadett E1987 – Opel Senator B1990 – Opel Calibra1994 – Opel Omega B1995 – Opel Vectra B1999 – Opel Zafira A2002 – Opel Vectra C2005 – Opel Zafira B2009 - Opel Astra J2010 – Opel Meriva B2012 – Opel Zafira Tourer2015 – Opel Astra K
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?