Automobilová značka Delage přestala existovat téměř před 70 lety. Nyní se vrací a rovnou s nejrychlejším hybridním supersportem na světě.
Delage D12 je vybaven špičkovým designem, jenž byl inspirován vozy Formule 1 a stíhacími letouny. D12 má karbonový formulový "nos" s rozměrným předním splitrem. Přední kola jsou umístěna mimo karoserii a do kokpitu se nastupuje výklopným krytem podobně, jako u stíhacích letounů. Za krytem se nachází velký nasávací otvor pro přívod vzduchu k motoru a velké křídlo vzadu, zde opět podobnost s vozy F1.
Ač se může zdát, že je Delage D12 pouze jednomístný, není tomu tak. V interiéru najde své místo i spolujezdec, jehož sedadlo je nezvykle umístěné ne vedle, ale za sedadlem řidiče. Také pracoviště řidiče s jedinečným volantem ve tvaru dvojice joysticků připomíná spíše bojový letoun, než normální auto.
Na výběr budou dvě varianty supersportu Delage D12 a to GT a Club. Obě budou poháněny atmosféricky plněným motorem V12 o objemu 7,6 litru spojeném s osmi stupňovou automatickou převodovkou. Jak už bylo napsáno výše, jedná se o hybrid a tak nemůže chybět doping v podobě elektromotoru. A zde se právě od sebe GT a Club liší. V12 má pokaždé výkon 738 kW (1004 koní), ale ve verzi GT má elektromotor 82 kW (112 koní) a tím se dostává na celkový výkon 820 kW (1116 koní) s možností jízdy čistě na elektrický pohon. Lehčí verze Club používá menší elektromotor o výkonu pouze 15 kW (20 koní) a používá se pouze při parkování a couvání. D12 Club maximální výkon "pouze" 753 kW (1024 koní), na druhou stranu je se svou váhou 1310 kg o podstatných 90 kg lehčí než silnější GT.
Přesné informace o dynamických schopnostech ještě nejsou k dispozici, ale dle vyjádření tvůrců, mezi něž se řadí i mistr světa F1 Jacques Villeneuve, je GT rychlejší v přímce, zatímco Club ukáže svou převahu na okruhu. Společnost také oznámila, že hodlají překonat rekordní čas na Nürburgringu.
Pokud vše vyjde podle plánů, výroba Delage D12 bude zahájena v roce 2021. V plánu je vyrobit pouze 30 kusů, z nichž každý bude stát v přepočtu přibližně 51 milionů korun.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?