Předprodej nové generace oblíbeného modelu Toyota Yaris právě začal. Jeho výroba začne v červnu.
Ve třídě malých vozidel se jedná o velmi oblíbené vozidlo. Původní Yaris na trhu okamžitě vzbudil pozornost a již v roce 2000 získal evropský titul Auto roku, stejně tak jako ocenění Motor roku za jednotku 1,0 litru s jejími průkopnickými parametry. V roce 2012 se představila Toyota Yaris Hybrid, celosvětově první plně hybridní model ve třídě malých vozů. Od té doby se v Evropě prodalo přes 500 tisíc těchto automobilů.
Právě zahájený prodej nové 4. generace Toyoty Yaris formou předprodeje dává možnost objednat toto moderní vozidlo již nyní. Čtvrtá generace využívá jako první vůz v segmentu novou podvozkovou platformu TNGA-B (Toyota New Global Architecture), dostala nový výkonný tříválec o objemu 1,5 litru včetně hybridní verze a zároveň byla vyvinuta jako nejbezpečnější auto ve třídě malých vozů.
Toyota Yaris nové generace byla opět kompletně navržena v Evropě pro evropský trh. Vyrábět se začne v červnu ve francouzském Valenciennes a od příštího roku také v závodě TPCA ve středočeském Kolíně, kde se již vyrábí model Aygo.
Nová platforma GA-B přináší styl, praktickou všestrannost, potěšení z jízdy a bezpečnost. Nový Yaris má proti předchůdci větší šířku a rozvor o 50 mm, přestože celkově je o pět milimetrů kratší. Rozchod je oproti předchozí generaci větší o 57 mm. V nabídce motorizací je nový tříválcový atmosférický benzínový agregát 1,5 Dynamic Force o výkonu 121 koní a jeho hybridní provedení 1,5 Hybrid Dynamic Force s výkonem 116 koní, které poskytuje řidiči agilnější reakce, nárůst systémového výkonu o 15 procent a snížení spotřeby o více než 20 procent.Na českém trhu se Yaris představuje ve čtyřech stupních výbav. Na základní výbavu Active navazuje střední výbava Comfort a nejnáročnější zákazníky osloví stylové provedení Selection či limitovaná Premiere Edition.
V interiéru vozu zaujme dle výbavy nový Bi-nokulární přístrojový panel, vyhřívaný volant, bezdrátová nabíječka na smartphone nebo head-up displej.
Již v základní výbavě je k dispozici inteligentní adaptivní tempomat pro plný rozsah rychlosti včetně semi-autonomního řízení. O bezpečnost se v rámci standardní výbavy stará také soubor prvků Toyota Safety Sense 2.5 (vylepšená druhá generace), který mimo jiné zahrnuje předkolizní bezpečnostní systém s funkcí rozpoznávání chodců a cyklistů, systém zmírňování rizika kolize na křižovatkách, asistent pro udržení v jízdním pruhu, systém sledování únavy řidiče nebo nouzový asistent řízení. Toyota s novým modelem míří na 5 hvězd v evropských testech Euro NCAP, a to mimo jiné i díky unikátnímu centrálnímu airbagu pro přední sedadla.
Základní cena pětidveřového hatchbacku s motorem 1.0 VVT-i ve výbavě Active začíná na 335 000 Kč a cena hybridního provedení na 445 000 Kč.
Nemalá část zákazníků však využije známého efektu při uvádění nového typu a souběhu doprodeje odcházející varianty, který je doprovázen velmi výhodnou cenou. Je tomu tak i v případě Yarisu, odcházející generaci Yarisu je možné pořídit již za 299 900 Kč.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?