V posledních týdnech Stuttgartský výrobce luxusních automobilů testuje na Nurburgringu ještě ostřejší AMG GT s názvem Black Series. Už tak úžasný supersport dostal vyšší výkon a naopak váha šla směrem dolů.
Dle jihoamerického časopisu Double Apex, chystaný Mercedes-AMG GT Black Series posílil oproti stávajícímu GT R PRO o rovných 100 kW (136 koní) a točivý moment stoupl o 100 N.m. Díky rozsáhlému využití kompozitních materiálů klesla celková váha o 70 kg.
Mercedes-AMG GT Black Series pohání vpředu uložená přeplňovaná V8 o objemu 4,0 litru. Výkon motoru dosahuje 530 kW (720 koní) a točivý moment vrcholí hodnotou 800 N.m. Síla motoru putuje na zadní kola prostřednictvím 7 stupňové automatické dvouspojkové převodky. Akcelerace z 0 na 100 km/h má být pod 3 sekundy a maximální rychlost výrazně přes 200 MPH (322 km/h). Pro úplnost uvádíme, že stávající nejvýkonnější Mercedes-AMG GT R PRO akceleruje z 0 na 100 km/h za 3,6 sekundy a rozjede se až na 318 km/h.
K prvním zákazníkům by Mercedes-AMG GT Black Series měl dorazit během roku 2021. Zcela jisté je, že se bude jednat o limitovanou edici. V současné době nejsou k dispozici informace o plánovaném počtu vyrobených kusů, stejně tak o ceně za Black Series. Jisté již nyní je, že to bude výrazně více než 4,6 milionů Kč požadovaných za GT R PRO.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?