Automobilka Aston Martin představila novinku v podobě Vantage Roadster. Ladné křivky a výkonný motor z něj činí jeden z nejzajímavějších roadsterů všech dob.
Aston Martin Vantage Roadster je stejně jako kupé poháněn motorem Mercedes-AMG s objemem 4 litry. Díky dvěma turbodmychadlům poskytuje výkon 375 kW (510 koní), přičemž točivý moment vrcholí hodnotou 685Nm. Motor V8 je spárován s 8stupňovou automatickou převodovkou ZF. Vantage Roadster zrychluje z 0 na 60 MPH (97 km/h) za pouhých 3,7 sekundy a je schopen se rozjet až na 306 km/h.
Hmotnost vzrostla o pouhých 60 kg ve srovnání s kupé. A to díky novému, lehčímu mechanismu typu střechy . Na míru šitá tkanina střechy je doplněna kompaktním pohonem s mechanismem Z-fold, který zajišťuje rychlý provoz. Stáhnutí střechy zabere 6,7 s, její opětovné natažení pak 6,8 s a to vše při rychlostech až 50 km/h. I při stažené střeše se do zavazadlového prostoru vejde 200 litrů.To umožňuje pohodlný převoz třeba golfového vaku.
První dodávky vozu Vantage Roadster jsou naplánovány na druhý kvartál letošního roku. Ceny budou v Německu startovat na částce 157 300 Euro (dle současného kurzu asi 3 812 571 Kč).
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?