Peugeot pokračuje ve strategii elektrifikace své modelové řady a otevírá v Číně novou stránku své historie. Po odhalení nového vozu Peugeot 508L na autosalonu v Kantonu v listopadu 2018, kde byl rovněž představen nový podpis dokládající nové postavení značky v Číně, představuje nyní Peugeot na autosalonu v Šanghaji ve světové premiéře nový Peugeot 508L s hybridním pohonem.
Největším lákadlem expozice značky na Peugeot na autosalonu v Šanghaji je ve světové premiéře představovaný Peugeot 508L PHEV: tato verze plug-in hybridního vozu je novou kapitolou v historii značky a v její strategii zaměřené na nízkoemisní vozy v Číně.
Nový Peugeot 508L PHEV dostal stejný pohonný systém, jako dříve hybrid 508 se standardním rozvorem. Jedná se tedy o 1.6 litrový benzínový motor PureTech, který je kombinován s elektromotorem o výkonu 80 kW. Vůz tak nabídne systémový výkon až 222 koní a díky bateriím o kapacitě 11.8 kWh zvládne urazit až 40 km na jedno nabití.
Samotná karoserie pak pravděpodobně nabídne stejné rozměry, jako ostatní modely 508L. Oproti standardnímu modelu by měl rozvor povyrůst o cca 55 milimetrů, což znamená celkový rozvor 2 848 mm. Samotná karoserie se protáhne o 100 mm na celkových 4 856 mm.
Kromě toho automobilka v Šanghaji vystavuje i kompletní řadu SUV dodávaných na čínský trh, včetně modelů 4008 a 5008 ve verzi pro rok 2019. Vedle nového 508L jsou pak vystaveny i sedany Peugeot 308 a 408.
Automobilka letos slaví své 208. narozeniny a proto se chlubí svou bohatou historií. Tu konkrétně v Šanghaji reprezentuje vystavený Peugeot 504 Coupe, který letos slaví 50. narozeniny. Na stánku je vystaven rovněž monumentální lev, který je zde symbolem budoucnosti značky v Číně.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?