Automobilky si neustále rostoucí popularitu vozidel typu SUV velice dobře uvědomují a tak není divu, že jich na autosalonech představují stále větší množství. To je ostatně příklad i Volkswagenu, který na autosalonu v Šanghaji prezentuje hned několik nových SUV. A jedním z nich je i opulentní koncept SMV.
Čínský trh je hladový především po elektromobilech, přičemž tuto poptávku by měl uspokojit představený koncept prostorného elektrického SUV I.D. Roomzz. Na své si však přijdou i milovníci klasických modelů se spalovacími motory, pro které je na autosalonu v Šanghaji připraven mimo jiné i koncept skutečně prostorného sedmimístného vozu SMV.
S délkou 5.1 metru se jedná o vůbec největší model, jaký kdy automobilka postavila na své platformě MQB. Dokonce i Atlas, který se prodává v USA a Evropě je zapovězen,je menší než SMV. A i když se zatím jedná o koncept, už teď je jisté, že se dočká produkční varianty.
Jak totiž uvádí web Motor1, který na tuto novinku upozornil, produkce ve společném závodě VW a FAW by mohla odstartovat již během následujících dvou let.
Základní motorizací by se měl stát 2.0 litrový přeplňovaný benzínový čtyřválec, který v nabídce později doplní ještě 2.5 litrový motor VR6. A zatímco výkon slabší jednotky neznáme, silnější V6 by mohla nabídnout okolo 300 koní a 500 Nm točivého momentu. Vůz by měl samozřejmě disponovat i možností pohonu všech kol 4 Motion a sedmistupňovou automatickou převodovkou DSG.
A i když nám zatím Volkswagen neukázal interiér, dá se předpokládat, že v něm bude dostatek místa pro tři řady sedadel, tedy sedm pasažérů, a také nějaké ta zavazadla. Při pohledu na exteriér pak SMV působí jako prakticky hotový produkční vůz, kterému zbývá už jen zamířit do produkce.
Až tam ale zamíří, nedělejte si příliš velké iluze. Koncept SMV totiž patří do skupiny vozidel, která vznikají výhradně pro jeden trh. Tedy v tomto případě ten čínský. Jinde se nejspíš SMV neukáže.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?