Hyundai Motor rozšiřuje nabídku atraktivních verzí N Line na evropském trhu o nový Tucson N Line, který je zároveň prvním SUV se sportovním vzhledem a jízdními vlastnostmi N Line. Nový model kombinuje ikonickou odolnost, bezpečnost a komfort Tucsonu s dynamickým stylem a charakterem verzí N Line.
Hyundai v roce 2018 úspěšně uvedl stupeň výbavy N Line v modelové řadě i30 a nyní přidává další dynamickou verzi: „Hyundai s novým modelem Tucson N Line poskytuje sportovní styl a atmosféru zákazníkům, kteří chtějí také všestrannost a komfort SUV,“ říká Andreas-Christoph Hofmann, viceprezident společnosti Hyundai Motor Europe, odpovědný za marketing a produkt. „Tucson je naším nejprodávanějším modelem v Evropě a tvoří srdce naší značky, takže jsme nadšeni, že můžeme našim zákazníkům v tomto segmentu představit charakter N Line.“
Nový Tucson N Line, nabízený se třemi verzemi motoru s pohonem předních nebo všech kol, je rodinným automobilem, který vychází vstříc požadavkům ještě náročnějších a individuálně orientovaných spotřebitelů na každodenní mobilitu.
Hyundai nyní kromě vznětového motoru 2.0 CRDi 48V, představeného v roce 2018 pro nový Tucson, zkombinoval hospodárnou a pohotovou techniku částečně hybridního pohonu s napětím 48 V také se vznětovým motorem 1.6 CRDi o výkonu 100 kW/136 k, jehož spotřeba paliva byla snížena až o 7 % (podle nové metodiky měření WLTP). V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.
Částečně hybridní pohon je součástí globálního úsilí značky Hyundai o zvyšování hospodárnosti a větší ohleduplnosti k životnímu prostředí. Hybridní systém je tvořen akumulátory Li-Poly s napětím 48 V a kapacitou 0,44 kWh, zařízením MHSG (Mild Hybrid Starter Generator) s funkcemi generátoru a spouštěče, nízkonapěťovým měničem LDC (Low Voltage DC/DC) a invertorem. Hyundai díky tomuto systému s napětím 48 V dokázal snížit u nového modelu Tucson spotřebu paliva a emise CO2 (podle nové metodiky měření WLTP) až o 7 %. V dosud zohledňovaném kombinovaném cyklu EU 2.0 činí snížení spotřeby dokonce až 11 %.
Motor 2.0 CRDi 48V s částečně hybridním systémem nabízí nejvyšší výkon 136 kW/185 k, a je tak nejvýkonnější verzí pohonu pro nový model Tucson. Další jednotkou s rozsáhle vyváženými vlastnostmi je zážehový motor 1.6 T-GDi o výkonu 130 kW/177 k. Všechny motory splňují již s předstihem novou emisní normu Euro 6d Temp, která vstoupí v platnost až od 1. září 2019.
Více než nový vzhled: Sportovní jízdní vlastnosti N Line díky optimalizovanému podvozku a řízení
Tucson N Line je jedinečnou kombinací rodinného SUV a sportovního ducha, inspirovaného značkou N. Nový stupeň výbavy zahrnuje vnější a vnitřní prvky v pojetí N, charakteristické pro řadu vysokovýkonných modelů Hyundai. Dynamické stylistické prvky jsou u verzí s přeplňovaným zážehovým motorem a nejvýkonnějším turbodieselem doplněny optimalizovaným elektrickým posilovačem řízení MDPS (Motor Driven Power Steering) a vylepšeným nastavením podvozku, díky němuž si mohou zákazníci užívat ještě sportovnější jízdu. Vinuté pružiny těchto vrcholných verzí Tucson N Line jsou o 5 % tužší vzadu a o 8 % vpředu. Změny softwaru elektrického posilovače řízení navíc přispívají k bezprostřednějším reakcím a lineárnější charakteristice.
Nově navržené nárazníky a tmavá mřížka masky chladiče s tmavě chromovaným rámečkem zanechávají silný první dojem. Sportovní charakter vozu umocňují také tmavá 19“ kola z lehké slitiny společně s leskle černými kryty vnějších zpětných zrcátek a zadním spoilerem. Dynamičtější vzhled modelu Tucson N Line vytvářejí také světlomety s černými vnitřními plochami, světla pro denní svícení LED s jedinečným designem a tmavé okenní lišty v kombinaci s klikami dveří v barvě karoserie.
V interiéru si mohou zákazníci užívat sportovních sedadel N, čalouněných kombinací kůže a semiše a červeného ozdobného prošívání na volantu a sedadlech. Součástí výbavy N Line jsou také hliníkové pedály a řadicí páka N obšitá kůží s červeným ozdobným prvkem.
Nový Tucson N Line byl navržen a testován v Evropě. Stejně jako všechny ostatní modely Hyundai N a N Line je vyráběn v Nošovicích u Frýdku-Místku. Na evropském trhu je nabízen s paletou devíti různých barev laků karoserie.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?