Lexus představil ve světové premiéře na mezinárodním autosalonu NAIAS 2019 v Detroitu svůj nový koncepční model LC Convertible Concept. Koncept otevřeného roadsteru je odvozen od kupé LC s cílem vyjádřit svým designem „vrcholnou formu krásy“.
„Tento koncept přebírá nezaměnitelný design kupé LC a přetavuje jej do podoby budoucího kabrioletu. Spojuje ty nejlepší aspekty původního kupé s dynamickým designem vozu se skládací střechou,“ uvedl hlavní návrhář Tadao Mori.
Lexus už před třemi lety při premiéře kupé LC šokoval automobilový svět. Model tehdy předvedl nový smyslu pro kreativitu návrhářů značky Lexus. Každá křivka nového LC Convertible byla zachycena s cílem vyvolat emotivní odezvu.
Dlouhý, nízký a štíhlý koncept LC Convertible zachovává sportovní proporce kupé LC. Jeho tvary se přirozeně odvíjejí od původního designu, nicméně i tak koncept získal svébytný vzhled s jedinečnou identitou. Spojuje japonské estetické kvality s potěšením pro smysly, které dokáže nabídnout pouze vůz se skládací střechou.
Koncept LC Convertible kromě vizuální atraktivity své karoserie dokáže zaujmout řidiče i cestující kouzlem kabiny. Od pohodlí specifických sedadel až po zpětnou vazbu každého spínače nebo tlačítka: vše v tomto LC bylo navrženo tak, aby vám i ta nejvšednější cesta připadala jako zvláštní událost. Interiér překypuje úhledným čalouněním bílou kůží, zatímco barevný akcent dodává kontrastní žluté prošívání, aniž by odvádělo pozornost od jemné elegance celkového designu.
Toto není běžný cestovní vůz. Nápadné vnější křivky LC Convertible odkazují i na tradiční výkonnostní potenciál. O dynamických schopnostech tohoto vozu vypovídají jeho krátké převisy, 22" kola a široce rozkročený postoj.
„Sériová verze tohoto konceptu bude vskutku opojná, a to mnoha různými způsoby. Při příchodu k vozidlu uvidíte jeho dynamické křivky, po spuštění motoru vás upoutá jeho zvuk a po rozjezdu si vychutnáte vše kolem. Jedinečným a vzrušujícím způsobem zapojí vaše smysly při každém usednutí za volant,“ komentoval Mori-san.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?