Od představení Hyundai i30 již uplynul nějaký ten pátek a tak se automobilka rozhodla nadělit pětidvéřovému modelu i kombíku první výraznější facelift. Největší novinkou jsou 1.6 litrové naftové motory Smartstream, které splňují ekologickou normu Euro 6d Temp. Kromě toho se však dostalo i na vzhled a moderní konektivitu.
Nejzásadnější novinkou je nově vyvinutý naftový čtyřválec Smartstream 1.6 litru přeplňovaný turbodmychadlem, který bude možné objednat ve třech výkonových specifikacích s výkonem 96 koní, 116 koní a 136 koní. Základní varianta bude spárována s 6-stupňovým manuálem, zatímco dvojice výkonnějších motorizací bude nabízet i sedmistupňový dvouspojkový automat (7DCT).
Nejslabší motor však bude nejúspornějším z celé trojice, neboť jeho spotřeba by se měla pohybovat okolo 3.8 - 3.9 l/100 km a emise okolo 99 - 104 CO2 g/km). Všechny motory Smartstream budou samozřejmě využívat systém vstřikování AdBlue k snížení emisí oxidů dusíku. V rámci snižování emisí ale došlo i na benzínové motory, které budou u všech modelů i30 standardně vybaveny filtry pevných částic.
Díky novým pohonným jednotkám se nyní automobilka pyšní, že celé její portfolio modelů i30 (hatchback, kombi, fastback i nejostřejší i30 N) nyní splňuje poslední a dosud nejnáročnější emisní standardy Euro 6d Temp.
Novými motorizacemi však novinky pro modelový rok 2019 ani zdaleka nekončí. Klasický pětidveřový hatchback i praktičtější kombi totiž dostanou upravený přední nárazník, který už ale známe z modelu i30 Fastback.
Tento krok komentuje automobilka snahou o sjednocení designu celé rodiny modelů i30. Hatchback i kombi se navíc dočkají dvojice nových laků, kterými budou modrá „Stellar Blue" a šedá „Olivine Grey."
Třešničkou na dortu pak bude nový panel infotainmentu, který nabídne 8-palcovou obrazovku a podporu Android Auto i Apple CarPlay. Infotainment bude možné ovládat buď přímo skrze dotykovou obrazovku, pomocí hlasového ovládání nebo prostřednictvím tlačítek na volantu.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?