Během slavnostní inaugurace ruského prezidenta Vladimira Putina, která proběhla letos v květnu, jsme mohli vidět vůbec první veřejné představení jeho luxusní limuzíny Kortež. Tou dobou už se ale objevovaly i první informace o civilní variantě, která se ale představila teprve včera, na autosalonu v Moskvě.
Novinka pojmenovaná Aurus by podle britského webu měla být vyráběna ruským státním institutem pro výzkum a vývoj automobilů NAMI (Central Scientific Research Automobile and Automotive Engines Institute). První model ponese jméno Senat a k dispozici má být ve dvou délkách rozvoru.
Jak už je na první pohled zřejmé, velkou inspirací pro Senat se staly vozy značky Rolls-Royce. Tomu ostatně odpovídají i rozměry. Standardní model Senat má mít celkovou délku 5630 mm a rozvor náprav 3300 mm. Rolls-Royce Phantom nabízí délku 5762 mm a rozvor 3552 mm.
Model Senat s prodlouženým rozvorem pak nabídne délku 6630 mm a rozvor náprav 4300 mm. Svým způsobem se tak jedná o konkurenci o RR Phantom EWB, jehož délka činí 5982 mm a rozvor 3772 mm.
Podobnost obou strojů nenalezneme jen v designu a parametrech, ale také v interiéru. Senat cílí na prémiový segment a tomu odpovídá i stylová výbava jeho prostorné kabiny. Nechybí čalounění prémiovou kůží, dřevěné obložení nebo řada lesklých kovových doplňků. Nechybí ani moderní technologie, jako například digitální přístrojový štít a velký panel infotainment systému.
Luxusem oplývá i zadní řada sedadel. Pasažéři si tak mohou například upravit sklon sedadel, nebo využívat komfortu sklopných stolků.Nechybí zde ani lednice a sada luxusních sklenic, díky kterým si pasažéři náležitě vychutnají kvalitní a vychlazené nápoje.
Pod kapotou má mýt k dispozici dvojice motorů, přičemž tím slabším bude 4.4 litrový vidlicový osmiválec o výkonu 598 koní (439 kW). Motor bude spojen s automatickou devítistupňovou převodovkou, díky čemuž vystartuje z 0 na 100 km/h během méně než 6 sekund.
Zájemci o vrcholné provedení se mohou těšit z 6.6 litrového vidlicového dvanáctiválce, který by měl podle dostupných zpráv generovat výkon 859 koní. A to už je podstatně více, než kolik nabízí RR Phantom, pod jehož kapotou se ukrývá cca 571 koní.
Zajímavostí také může být skutečnost, že Senat nabízí pohon všech kol. V tom mu Rolls-Royce může konkurovat jediným modelem, kterým je jeho první SUV Cullinan.
Senat by se měl na ruském trhu objevit během příštího roku a zanedlouho by se měl dostat i na trhy světové. Cena zatím nebyla zveřejněna, web Vedomosti však získal vyjádření od Denise Manturova, ruského ministra průmyslu a obchodu, podle kterého by cena měla být o 20 % nižší, než na kolik vyjdou srovnatelné modely Bentley a Rolls-Royce.
Modely úspěšné automobilky Cupra prošly v nedávné době faceliftem, který se týká i pohledného kombíku Leon Sportstourer. Na první pohled by se mohlo zdát, že se jedná jen o lehké omlazení designu, jak to u faceliftů bývá zvykem, jenže to je omyl. Změněna byla jedna velice podstatná věc, která tento sportovní kombík posunula do vyšší ligy.
Extrémní výkon přes 1.000 kW byl na běžný provoz až příliš – alespoň podle Xiaomi, které svůj hypersedan SU7 Ultra softwarově omezilo. Po silné kritice uživatelů ale automobilka otočila a výkon hodlá znovu uvolnit. Informoval web Carnewschina.
Do naší recenze tento týden zavítala modernizovaná Toyota ProAce Verso v prodloužené verzi L2, která vychytala drobné nedostatky starší verze. Jedná se o víceúčelového parťáka, který je překvapivě komfortní. Početnější rodiny, které si nemohou dovolit Multivan či Mercedes-Benz třídy V, budou dost možná překvapeni, že se jedná o konkurenceschopného rivala.
S příchodem elekromobility jsme byli svědky vzniku hned několika opravdu rychlých aut na baterky, která na semaforu sice potrápila kde jaký supersport, ale při řízení chyběly emoce a ani v zatáčkách to mnohdy nebyla moc zábava. Rychlost zkrátka neznamená automaticky zábavu a proto vznikl Ioniq 5 N, který se rozhodl zbořit mýty o tom, že elektromobil nemůže být zábavný. Jak se to podařilo?